گروه ولوو از خودروی ساخته شده از 3000 کیلو فولاد بدون فسیل رونمایی کرد-TechCrunch

AB Volvo ، بازوی ساخت و ساز گروه ولوو سوئد ، روز چهارشنبه از خودروی جدیدی با اکثریت فولاد “بدون فسیل” رونمایی کرد ، به علاوه برنامه ریزی برای تولید سری کوچکتر با استفاده از مواد جدید تا اوایل سال 2022.

لارس استنکویست ، معاون اجرایی فناوری کامیون ها در AB Volvo ، در مصاحبه اخیر خود به TechCrunch گفت: “قصد ما این است که با استفاده از این فولاد بدون فسیل ، ساخت این وسایل نقلیه ، این بارهای نسبتاً کوچک را آغاز کنیم.” “مهم است که بگوییم این یک پروژه تحقیق و توسعه یا نوعی پروژه نمایشی نیست که برای سیاستمداران نشان داده شود. این تولید سریالی است. “

نمونه اولیه وسیله نقلیه ، یک بارگیر کاملاً برقی و مستقل برای استفاده در معادن و معادن ، از بیش از 3000 کیلوگرم (6،600 پوند) فولاد جدید تشکیل شده است. ولوو اعلام کرد که ابتدا کامیون های ساختمانی را هدف قرار داده است زیرا به طور متوسط ​​حدود 70 درصد وزن خودرو از فولاد و چدن تامین می شود.

این فولاد توسط SSAB ، فولادساز سوئدی که ولوو در اوایل سال جاری با آن همکاری کرد ، تولید می شد. فولاد معمولی از زغال سنگ برای استخراج اکسیژن از سنگ آهن استفاده می کند ، اما SSAB فرایندی را برای تولید فولاد با استفاده از هیدروژن توسعه داده است. هیدروژن از طریق الکترولیز تولید می شود ، فرآیندی که از انرژی تجدیدپذیر برای تقسیم آب به هیدروژن و اکسیژن استفاده می کند.

استنکویست گفت ، حامل بار رونمایی شده امروز از 100٪ فولاد فسیلی تشکیل نشده است ، زیرا SSAB هنوز به هندسه های خاصی مانند موارد مورد نیاز برای تولید محورهای استوانه ای دسترسی ندارد. وی افزود که اکثریت قطعات و به ویژه سطل بزرگ پشت خودرو فاقد فسیل است.

فولاد SSAB از همه نظر مشابه فولاد معمولی است ، به این معنی که می توان از آن در تمام تاسیسات تولیدی ولوو استفاده کرد. Stenqvist گفت: “این یک ورودی بسیار بسیار مهم برای ما است ، زیرا این بدان معناست که ما از دیدگاه تولید و تولید آگنوستیک هستیم.”

ولوو که تا سال 2040 هدف خود را از آلایندگی صفر در فعالیتهای خود قرار داده است ، قصد دارد میزان استفاده از فولاد خود را در بقیه دهه افزایش دهد. خودروهای ولوو که متعلق به شرکت ژجیانگ جیلی هلدینگ چین است ، همچنین قصد دارد یک خودروی مفهومی را با استفاده از فولاد تا سال 2025 تولید کند.