گروه موتور هیوندای از استراتژی هیدروژن خود رونمایی می کند و قصد دارد نسخه های پیل سوختی خودروهای تجاری را تا سال 2028 ارائه دهد – TechCrunch

گروه موتور هیوندای از هیدروژن به عنوان بهترین راه حل انرژی برای پایداری حمایت می کند. با سیستم پیل سوختی جدید خود که قصد دارد در چند سال آینده راه اندازی کند ، این خودروساز کره جنوبی گفت که تا سال 2028 نسخه پیل سوختی هیدروژنی را برای همه خودروهای تجاری خود ارائه می دهد.

هیوندای روز سه شنبه در جریان پخش مستقیم کنفرانس موج هیدروژن این خودروساز استراتژی خود را برای آینده هیدروژن اعلام کرد. ساهون کیم ، نایب رئیس اجرایی و رئیس مرکز پیل سوختی در گروه موتور هیوندای ، گفت که هدف هیوندای این است که تا سال 2030 به رقابت با هزینه باتری های EV برسد.

این شرکت همچنین جزئیات مربوط به خودروی اسپرت هیدروژنی با عملکرد بالا و دیفرانسیل عقب ، Vision FK ، با سیستم پیل سوختی 500 کیلووات که می تواند آن را در کمتر از چهار ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برساند و 600 کیلومتر (373) مایل) برد هیوندای در مورد زمان تولید این خودرو اظهار نظر نکرد.

از آنجا که اکثر خودروسازان شروع به عرضه خودروهای برقی برای مصارف مسافری و تجاری می کنند ، هیدروژن هنوز یک بازار طاقت فرسا است ، اما این بازار در حال رشد است زیرا اروپا ، چین و ایالات متحده اهداف بلند پروازانه ای را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در نظر گرفته اند. تویوتا موتور ، بی ام و دایملر همگی از فناوری پیل سوختی هیدروژنی استفاده کرده اند ، هرچند که به توسعه خودروهای الکتریکی ادامه می دهند. از سوی دیگر ، تعهد هیوندای به هیدروژن مانع از تعهد آن به برق نمی شود. با شرایط آب و هوایی به این شکل ، ما با شرایطی رو به رو هستیم. باشد که بهترین سوخت برنده شود.

در این رویداد ، کیم همچنین از برنامه های هیوندای برای راه اندازی دو پیشرانه پیل سوختی هیدروژنی جدید در سال 2023 خبر داد که این شرکت امیدوار است تا سال 2040 به جریان اصلی هیدروژن کمک کند. نسل سوم پشته سوخت هیدروژن هیوندای با توان خروجی 100 کیلووات یا 200 کیلو وات برای به ترتیب اتومبیل های سواری یا وسایل نقلیه تجاری.

گروه موتور هیوندای ، شامل هیوندای ، کیا و جنسیس ، امروز یک اتوبوس پیل سوختی در بازار دارد ، اتوبوس Elec City Fuel Cell ، با 115 اتوبوس در جاده در کره جنوبی. این خودروساز همچنین یک کامیون پیل سوختی به نام Xcient Hyundai در بازار دارد که 45 دستگاه از آن در سوئیس در سال گذشته عرضه شد.

هیوندای دارای SUV پیل سوختی NEXO است و قصد دارد مدل بعدی را در کنار مدل خودروی چند منظوره مجهز به هیدروژن در سال 2023 معرفی کند. این شرکت در کنفرانس IAA Mobility در مونیخ اعلام کرد که همچنین یک SUV بزرگ با پیل سوختی پس از سال 2025 و چهار خودرو تجاری دیگر را تا پایان دهه عرضه خواهد کرد. هدف این شرکت ارائه فناوری سلول های سوختی برای موارد مختلف استفاده از جمله وسایل نقلیه اضطراری ، کشتی ها ، بارها ، تراموا ، لیفتراک و سایر وسایل نقلیه برای فرآیندهای صنعتی است.

کیم می گوید: پیل سوختی یک فناوری اثبات شده است که می تواند مزایای هیدروژن را در زمینه های مختلف به مردم سراسر جهان برساند. “اساساً یک پیل سوختی مانند موتور یک مولد قدرت است. با باتری ذخیره کننده برق تفاوت دارد. یک سیستم پیل سوختی شامل یک پشته پیل سوختی است که برق تولید می کند ، یک سیستم تامین هیدروژن ، یک سیستم تامین هوا و یک سیستم مدیریت حرارتی. این موتور با ترکیب هیدروژن و اکسیژن ، مانند موتور خودروهای احتراق داخلی ، اما بدون انتشار کربن ، نیرو تولید می کند. “

کیم در ادامه توضیح داد که سیستم های پیل سوختی از طریق واکنش های شیمیایی انرژی تولید می کنند و تا زمانی که سوخت هیدروژن تامین می شود کار می کنند ، برخلاف باتری ای که انرژی را به طور غیرفعال ذخیره می کند. وی گفت هیوندای در حال ایجاد اکوسیستم لازم برای ایجاد موفقیت در فضای هیدروژن ، از جمله تولید ، ذخیره سازی ، فناوری پیل سوختی و زیرساخت است. بیشتر زیرساخت ها از منابع خورشیدی و بادی است که انرژی تجدیدپذیر مورد نیاز برای ایجاد نیروی پاک برای تقسیم آب به اکسیژن و هیدروژن “سبز” را تولید می کند.

هیوندای موتور در کنار تحقیق و توسعه خود ، قبلاً در استارتاپ های هیدروژنی مانند H2Pro سرمایه گذاری کرده است و برنامه هایی برای ایجاد زیرساخت های سبز هیدروژنی در کشورهایی با دولت های حمایتی و منابع انرژی تجدید پذیر فراوان اعلام کرده است.

بیشتر جنبش ها در این فضا پس از آن صورت می گیرد که گروه تعهد خود را مبنی بر خنثی شدن کربن تا سال 2045 و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا 75 درصد کمتر از سطح 2019 تا سال 2040 اعلام کرد. هیوندای پیش بینی می کند که تا سال 2030 30 درصد از کل فروش خودروها صفر آلایندگی داشته باشد. تا سال 2040 خودروهای الکتریکی باتری و پیل سوختی 80 درصد از کل ناوگان فروش را به خود اختصاص می دهند.