گذشته ، حال و آینده اینترنت اشیا در امنیت فیزیکی – TechCrunch

هنگامی که Axis Communications اولین دوربین پروتکل اینترنت (IP) را پس از بازیهای المپیک 1996 در آتلانتا منتشر کرد ، سردرگمی اولیه ایجاد شد. دوربین های متصل چیزی نبودند که بازار برای آن سر و صدا می کرد و بسیاری از کارشناسان در مورد این که آیا آنها حتی ضروری هستند یا خیر.

البته امروزه دوربین های آنالوگ سنتی تقریباً به طور کامل حذف شده اند زیرا سازمان ها مزیت فوق العاده ای را که دستگاه های اینترنت اشیا می توانند ارائه دهند تشخیص داده اند ، اما این فناوری در آن روزهای اولیه خطر بزرگی به نظر می رسید.

این که بگوییم اوضاع از آن زمان به بعد تغییر کرده است ، یک بی اعتنایی چشمگیر خواهد بود. رشد اینترنت اشیاء (IoT) یکی از راه های تکامل امنیت فیزیکی است. دستگاه های متصل به هنجار تبدیل شده اند و امکانات جدید هیجان انگیزی را باز می کنند که فراتر از فیلم ضبط شده است. پیشرفتهای بیشتر ، مانند بهبود و پذیرش گسترده دوربین IP ، به پیشرفتهای اضافی از جمله بهبود تجزیه و تحلیل ، افزایش قدرت پردازش و رشد فناوری معماری باز کمک کرده است. در بیست و پنجمین سالگرد راه اندازی اولیه دوربین IP ، باید در مورد میزان پیشرفت صنعت – و به احتمال زیاد از اینجا به بعد – تأمل کرد.

پیشرفت های فناوری خبر از ظهور دوربین های IP می دهد

مقایسه دوربین های IP امروزی با دوربین های موجود در سال 1996 تقریبا خنده دار است. در حالی که در آن زمان مطمئناً پیشگامانه بودند ، این دوربین های اولیه می توانستند هر 17 ثانیه فقط یک فریم را ضبط کنند – نسبت به آنچه که دوربین های امروزی می توانند انجام دهند.

اما علیرغم این اشکال ، کسانی که در امنیت فیزیکی قرار دارند ، درک کردند که یک پیشرفت عظیم دوربین IP می تواند نشان دهنده چه چیزی باشد. به هر حال ، ایجاد شبکه ای از دوربین ها می تواند نظارت از راه دور م effectiveثرتری را ایجاد کند ، که – اگر فناوری مقیاس پذیر باشد – آنها را قادر می سازد تا سیستم های بسیار بزرگتری را مستقر کرده و گروه های مختلف دوربین را به هم متصل کنند. برنامه های اولیه ممکن است شامل تماشای میدان های نفتی ، نوارهای فرود فرودگاهی یا برج های تلفن همراه از راه دور باشد. از این بهتر ، این فناوری می تواند دنیای جدیدی از قابلیت های تجزیه و تحلیل را ایجاد کند.

البته به چیپست های بهتری نیاز بود تا این پتانسیل بی پایان به واقعیت تبدیل شود. پیشگامانه است یا خیر ، نرخ فریم محدود دوربین های اولیه هرگز به اندازه کافی م toثر نبوده که باعث پذیرش گسترده برنامه های نظارتی سنتی شود. حل این مشکل به سرمایه گذاری قابل توجهی از منابع نیاز داشت ، اما خیلی زود این چیپست های بهبودیافته دوربین های IP را از یک فریم در هر 17 ثانیه به 30 فریم در ثانیه رساندند. نرخ فریم ضعیف دیگر نمی تواند به عنوان توجیهی برای دور زدن دوربین های IP به نفع پسرعموهای آنالوگ آنها ذکر شود و توسعه دهندگان می توانند به بررسی قابلیت تجزیه و تحلیل دستگاه ها بپردازند.

شاید مهمترین جهش تکنولوژیکی ، معرفی لینوکس تعبیه شده بود که باعث شد دوربین های IP از دید توسعه دهندگان کاربردی تر شوند. در طول دهه 1990 ، اکثر دستگاه ها از سیستم عامل های اختصاصی استفاده می کردند ، که توسعه آنها را با مشکل مواجه کرد.

حتی در درون خود شرکتها ، سیستمهای اختصاصی به این معنا بود که توسعه دهندگان باید در زمینه فناوری خاصی آموزش ببینند که هم برای شرکتها زمان و هم هزینه دارد. چندین تلاش برای استانداردسازی در صنعت مانند سیستم عامل Wind River انجام شد ، اما در نهایت شکست خورد. آنها بسیار کوچک بودند و منابع محدودی در پشت آنها وجود داشت – و علاوه بر این ، راه حل بهتری نیز وجود داشت: لینوکس.

لینوکس طیف وسیعی از مزایا را ارائه می داد که مهمترین آنها توانایی همکاری با توسعه دهندگان دیگر در جامعه منبع باز نبود. این جاده ای بود که دو مسیر را طی می کرد. از آنجا که اکثر دوربین های IP فاقد هارد دیسک لازم برای اجرای لینوکس بودند ، سخت افزاری موسوم به JFFS توسعه داده شد که به دستگاه اجازه می دهد از تراشه فلش مموری به عنوان هارد دیسک استفاده کند. این فناوری به جامعه منبع باز کمک کرد ، و در حالی که در حال حاضر در سومین تکرار خود قرار دارد ، امروزه همچنان در حال استفاده گسترده است.

فناوری فشرده سازی یک چالش مشابه را نشان می دهد ، زیرا مدل های فشرده سازی داده های برجسته تر در اواخر دهه 90 و اوایل سال 2000 برای فیلم مناسب نیستند. در آن زمان ، ذخیره سازی ویدیو شامل ذخیره فریم های تک به تک بود-یک کابوس ذخیره اطلاعات. خوشبختانه فرمت فشرده سازی H.264 ، که با در نظر گرفتن ویدئو طراحی شده بود ، در سال 2009 بسیار رایج شد.

در پایان همان سال ، بیش از 90 درصد دوربین های IP و اکثر سیستم های مدیریت فیلم از فرمت فشرده سازی H.264 استفاده کردند. توجه به این نکته ضروری است که پیشرفت در قابلیت فشرده سازی ، تولید کنندگان را قادر ساخته است وضوح تصویر خود را نیز بهبود بخشند. قبل از قالب فشرده سازی جدید ، وضوح تصویر از دهه 60 با NTSC/PAL تغییر نکرده بود. امروزه اکثر دوربین ها قادر به ضبط با وضوح بالا (HD) هستند.

1996: اولین دوربین IP منتشر شد.
2001: تجزیه و تحلیل مبتنی بر لبه با تشخیص حرکت ویدئویی وارد می شود.
2006: اولین بارگیری ، تجزیه و تحلیل مبتنی بر لبه در دسترس است.
2009: Full HD به وضوح استاندارد ویدئو تبدیل می شود. فشرده سازی H.264 جریان اصلی را طی می کند.
2015: فشرده سازی هوشمند انقلابی در ذخیره سازی ویدیو ایجاد می کند.

رشد تجزیه و تحلیل ها

تجزیه و تحلیل دقیقاً یک فناوری جدید نیست – مشتریان حتی در روزهای اولیه دوربین IP از قابلیت های مختلف تجزیه و تحلیل درخواست کردند – اما این یکی است که پیشرفت چشمگیری را شاهد بوده است. اگرچه ممکن است با استانداردهای بالا امروزی عجیب به نظر برسد ، اما تشخیص حرکت ویدیویی یکی از اولین تجزیه و تحلیل هایی بود که بر روی دوربین های IP بارگیری شد.

مشتریان به روشی برای تشخیص حرکت در پارامترهای خاص احتیاج داشتند تا از تاب خوردن درخت در باد ، یا سنجابی که در حال حرکت است ، باعث ایجاد زنگ خطر نشود. اصلاح بیشتر این نوع فناوری تشخیص و تشخیص به خودکارسازی بسیاری از جنبه های امنیت فیزیکی کمک کرده و در صورت تشخیص فعالیت های مشکوک هشدارها را به راه انداخته و از جلب توجه انسان اطمینان حاصل کرده است. با حذف خطای انسانی از معادله ، تجزیه و تحلیل نظارت تصویری را از یک ابزار واکنشی به یک ابزار فعال تبدیل کرده است.

تشخیص حرکت قابل اطمینان یکی از پرکاربردترین تجزیه و تحلیل ها است و در حالی که هشدارهای کاذب هرگز به طور کامل حذف نمی شوند ، پیشرفت های مدرن آن را به راهی مطمئن برای تشخیص مزاحمان احتمالی تبدیل کرده است. تشخیص شیء نیز در حال افزایش است و به طور فزاینده ای قادر به طبقه بندی اتومبیل ها ، افراد ، حیوانات و سایر اشیاء است.

تشخیص پلاک در بسیاری از کشورها (هرچند در ایالات متحده کمتر) رواج دارد ، نه فقط برای شناسایی وسایل نقلیه درگیر در فعالیت های مجرمانه ، بلکه برای استفاده های ساده ای مانند تشخیص پارکینگ. جزییاتی مانند مدل ماشین ، رنگ پیراهن یا شماره پلاک برای چشم انسان آسان است که از بین برود یا متوجه نشود – اما به لطف تجزیه و تحلیل مدرن ، این داده ها فهرست بندی شده و برای مرجع آسان ذخیره می شوند. ظهور فناوری مانند یادگیری عمیق ، که دارای تشخیص بهتر الگو و طبقه بندی اشیا از طریق بهبود برچسب گذاری و دسته بندی است ، پیشرفت های بیشتری را در این زمینه از تجزیه و تحلیل ها به دنبال خواهد داشت.

افزایش تجزیه و تحلیل همچنین به روشن شدن دلیل استقبال صنعت امنیت از فناوری معماری باز کمک می کند. به بیان ساده تر ، غیرممکن است که یک تولید کننده تنها از هر برنامه ای که مشتریانش به آن احتیاج دارند ، پیروی کند. با استفاده از فناوری معماری باز ، آنها می توانند این مشتریان را قادر سازند تا بدون نیاز به طراحی خاص دستگاه برای موارد خاص ، به دنبال راه حل های مناسب خود باشند. بیمارستان ها ممکن است به دنبال افزودن تجزیه و تحلیل صوتی برای تشخیص علائم ناراحتی بیمار باشند. فروشگاه های خرده فروشی ممکن است بر روی شمارش افراد یا تشخیص سرقت تمرکز کنند. نیروی انتظامی ممکن است بر تشخیص تیراندازی تمرکز کند – با همه این برنامه ها در یک مدل دستگاه یکسان.

همچنین لازم به ذکر است که همه گیری COVID-19 کاربردهای جالب جدیدی را برای دستگاه های امنیتی فیزیکی و تجزیه و تحلیل ها ایجاد کرد-اگرچه برخی از برنامه ها ، مانند استفاده از دوربین های حرارتی برای اندازه گیری تب ، با دقت بالایی قابل اجرا نیست. در صنعت مراقبت های بهداشتی ، استفاده از دوربین به میزان قابل توجهی افزایش یافت – چیزی که بعید است تغییر کند. بیمارستانها از مزایای استفاده از دوربین در اتاق بیماران برخوردار بوده اند ، زیرا فناوری ویدئو و مخابره داخلی باعث می شود متخصصان مراقبت های بهداشتی بتوانند ضمن حفظ محیط امن ، بیماران را تحت نظر داشته و با آنها ارتباط برقرار کنند.

اگر بیمارانی که در معرض سقوط هستند سعی کنند از منطقه تعیین شده خارج شوند ، حتی تجزیه و تحلیلهای ساده مانند تشخیص خطی می تواند هشدار ایجاد کند ، که به طور بالقوه تصادفات و مسئولیت کلی را کاهش می دهد. این واقعیت که امروزه تجزیه و تحلیل هایی مانند این تنها یک اشاره گذرا دارند ، نشان می دهد که امنیت فیزیکی از روزهای اولیه دوربین IP چقدر پیشرفت کرده است.

نگاهی به آینده امنیت

با این حال ، بررسی روندهای امروز می تواند نگاهی اجمالی به آینده صنعت امنیت داشته باشد. به عنوان مثال ، وضوح ویدیو مطمئناً بهبود خواهد یافت.

ده سال پیش ، وضوح استاندارد برای نظارت تصویری 720p (1 مگاپیکسل) بود و 10 سال قبل از آن ، رزولوشن آنالوگ NTSC/PAL 572 × 488 یا 0.3 مگاپیکسل بود. امروزه وضوح استاندارد 1080p (2 مگاپیکسل) است و با استفاده سالم از قانون مور می توان گفت که 10 سال آینده 4K (8 مگاپیکسل) خواهد بود.

مثل همیشه ، میزان ذخیره سازی که ویدیوها با وضوح بالاتر ایجاد می کنند عامل محدود کننده است و توسعه فناوری های ذخیره سازی هوشمند مانند Zipstream در سال های اخیر کمک فوق العاده ای کرده است. ما به احتمال زیاد شاهد بهبودهای بیشتری در زمینه ذخیره سازی هوشمند و فشرده سازی ویدیو خواهیم بود که به ایجاد ویدئو با وضوح بالاتر کمک می کند.

امنیت سایبری همچنین نگرانی فزاینده ای برای تولیدکنندگان و کاربران نهایی خواهد بود.

اخیراً یکی از بزرگترین خرده فروشان سوئد به دلیل یک هک به مدت یک هفته تعطیل شده است و دیگران نیز در صورت استفاده از دستگاه های دارای امنیت پایین به سرنوشت مشابهی دچار خواهند شد. هر نرم افزاری می تواند دارای اشکال باشد ، اما تنها توسعه دهندگان و تولیدکنندگان متعهد به شناسایی و رفع این آسیب پذیری های احتمالی می توانند شرکای قابل اعتمادی محسوب شوند. دولتهای سراسر جهان به احتمال زیاد مقررات جدیدی را تصویب می کنند که امنیت امنیت سایبری را اجباری می کند ، زیرا قانون اخیر حفاظت از اینترنت اشیا در کالیفرنیا به عنوان شاخص اولیه آنچه صنعت می تواند انتظار داشته باشد ، عمل می کند.

سرانجام ، رفتار اخلاقی اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. تعداد فزاینده ای از شرکت ها سیاست های اخلاقی خود را پیش زمینه قرار داده و دستورالعمل هایی را در مورد نحوه انتظار استفاده از فناوری مانند تشخیص چهره – بدون سوء استفاده – صادر کرده اند.

در حالی که مقررات جدید در راه است ، مهم است که به خاطر داشته باشید که مقررات همیشه عقب می مانند و شرکت هایی که مایل به شهرت مثبت هستند باید به دستورالعمل های اخلاقی خود پایبند باشند. امروزه بیشتر و بیشتر مصرف کنندگان ملاحظات اخلاقی را در میان نگرانی های اصلی خود ذکر می کنند-به ویژه در پی همه گیری COVID-19-و مشاغل امروز باید به شدت نحوه پخش و اجرای استفاده از محصولات مسئولانه را در نظر بگیرند.

تغییر همیشه در گوشه و کنار است

امنیت فیزیکی از زمان معرفی دوربین IP راه زیادی را طی کرده است ، اما لازم به یادآوری است که این تغییرات ، هرچند قابل توجه ، در بیش از دو دهه رخ داده است. تغییرات زمان بر است – اغلب بیشتر از آنچه فکر می کنید زمان می برد. با این وجود ، نمی توان مقایسه کرد که این صنعت امروز در چه وضعیتی است که 25 سال پیش در آن ایستاده بود ، بدون اینکه تحت تأثیر قرار گیرد. این فناوری تکامل یافته است ، نیازهای کاربران نهایی تغییر کرده است و حتی بازیگران اصلی این صنعت با توجه به توانایی آنها برای همگام شدن با زمان آمده و رفته اند.

تغییر اجتناب ناپذیر است ، اما مشاهده دقیق روندهای امروز و چگونگی انطباق آنها با نیازهای امنیتی در حال تحول امروزی می تواند به توسعه دهندگان و تولیدکنندگان دستگاه های امروزی کمک کند تا بفهمند چگونه خود را برای آینده تعیین کنند. این همه گیری این واقعیت را برجسته کرد که دستگاه های امنیتی امروزی می توانند ارزش افزوده ای را ارائه دهند که هیچ کس چند سال پیش پیش بینی نمی کرد ، و اهمیت ارتباطات باز ، پشتیبانی قابل اعتماد مشتری و رفتار اخلاقی را بیشتر نشان می دهد.

با حرکت به آینده ، سازمانهایی که به این ارزشهای اصلی اولویت می دهند از موفق ترین خواهند بود.