کیک سازنده موتورسیکلت های الکترونیکی 60 میلیون دلار برای تولید و فروش خرده فروشی بسته است-TechCrunch

شرکت تولیدکننده موتورسیکلت برقی سوئدی ، کیک ، بسته شدن 60 میلیون دلاری سری B را اعلام کرد که این شرکت برای کمک به راه اندازی تاسیسات تولیدی در اروپا ، آمریکای شمالی و آسیا و همچنین افزایش قابلیت های خرده فروشی خود استفاده خواهد کرد.

استفان اتربرن ، بنیانگذار و مدیرعامل کیک ، در بیانیه ای گفت: “ما در حال اجرای ابتکاراتی برای توسعه تجارت ، ساختاربندی و ایجاد بستر برای رشد سریع هستیم.”

کیک به تازگی موتور سیکلت برقی مکه را برای سوار شدن در شهر راه اندازی کرد که نشان دهنده تغییر جهت سیستم عامل های کیک است. Ytterborn می گوید ، دو خودروی اولیه آن ، Kalk و Ösa ، برای وظایف سنگین تر ، سواری خارج از جاده و وسایل نقلیه ساخته شده اند ، بنابراین Makka به گسترش پایگاه کاربر Cake در B2C و B2B کمک کرده است.

به گفته این شرکت ، امکانات جدید تولید در سه قاره به کیک کمک می کند تا پایدارتر و کارآمدتر باشد زیرا حمل و نقل وسایل نقلیه خود را مستقیماً به مصرف کنندگان در سراسر جهان انجام می دهد. تا همین اواخر ، دوچرخه ها فقط در تایوان مونتاژ می شدند و به انبارهای ایالات متحده ، کانادا و اروپا یا مستقیماً برای مشتریان در استرالیا ارسال می شدند. هر ظرف حمل و نقل از تایوان می تواند 25 دوچرخه را در خود جای دهد. سخنگوی کیک به TechCrunch گفت ، در حال حاضر ، کیک می تواند قطعات کافی را از تایوان به تأسیسات اروپایی یا آمریکای شمالی خود برساند که برابر با 150 دوچرخه در هر ظرف است و حجم حمل و نقل را بیش از 80 درصد کاهش می دهد.

مجمع اروپایی از ماه جولای شروع به کار کرده است و طبق گفته این شرکت ، مونتاژ آمریکای شمالی در نیمه اول سال آینده آغاز می شود.

سخنگو گفت: “از لحاظ کارآیی ، می توانیم سفارشی را با تحویل دو هفته ای به جای سفارش هشت ماه قبل جمع آوری کنیم ، که نشان دهنده تقاضای پیش بینی شده است: خطر بالای موجودی و جریان نقدینگی سنگین.”

Ytterborn می گوید ، با تأمین بودجه جدید ، Cake همچنین فعالیت خود را در خرده فروشی آغاز می کند و نمایشگاه ها در پاییز امسال در شهرهای بزرگ ظاهر می شوند.

وی ادامه داد: “ما می دانستیم وقتی در سال 2016 شروع کردیم به فضایی وارد می شویم که دارای باد قوی بسیار قوی است ، اما نمی توانیم با سرعت ببینیم که همه چیز در حال وقوع چگونه است ، به نفع مردم ، کره زمین و تجارت است.”

این دور شامل اسکناس های قابل تبدیل 14 میلیون دلار و یک دور تامین مالی 46 میلیون دلار است. به گفته کیک ، صندوق بازنشستگی سوئدی AMF رهبری آن را بر عهده داشت. تعداد انگشت شماری از سرمایه گذاران جدید نیز در این دور شرکت کردند ، و ذینفعان موجود ، Creandum و Headline ، دو VC که در سری A سری C به ارزش 14 میلیون دلار در سال 2019 شرکت کردند.

استفان هلجسون ، شریک اصلی Creandum Advisor ، در بیانیه ای می گوید: “وسواس کیک برای ایجاد یک تجربه کاربری برتر از روز اول در DNA شرکت ریشه دوانده است و چیزی است که ما می توانیم با آن کاملاً شناسایی کنیم.” “ما بسیار خوشحالیم که به حمایت بلند مدت تیم برای بلند مدت بودن آنها در تبدیل شدن به پیشرو در بخش خودروهای برقی دوچرخه برتر بسیار خوشحالیم.”