کیوی بیو قصد دارد مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر را از رژیم های محدود کننده رهایی دهد – TechCrunch

از هر 20 نفر یک نفر از سندرم روده تحریک پذیر رنج می برد ، یک اختلال شایع مربوط به نحوه عملکرد روده شما ، که می تواند علائم متعددی از جمله درد شکم و مشکل در استفاده از حمام را ایجاد کند.

Anjie Liu ، یکی از بنیانگذاران شرکت بیوتکنولوژی Kiwi Bio مستقر در بوستون ، که از سختی های زندگی آگاه است ، می گوید: یک راه حل برای حساسیت روده ، اجتناب از برخی غذاها است ، اما بسیاری از رژیم های غذایی بسیار محدود کننده هستند. با IBS

لیو به TechCrunch گفت: “من بعد از غذا درد معده داشتم و به پزشک مراجعه کردم ، وی مرا به یک متخصص ارجاع داد. بین 10 تا 15 درصد افراد مبتلا به IBS هستند ، اما تنها نیمی از این افراد به طور رسمی تشخیص داده می شوند. “

این امر او را مجبور کرد تا با دیوید هاچوئل همکاری کند تا راهی برای غذا خوردن یک مراسم بدون درد برای 40 میلیون آمریکایی دیگر که از IBS رنج می برند ایجاد کند. اولین محصول کیوی ، FODZYME ، در ماه مه عرضه شد. FODZYME از آنزیم های منتظر ثبت اختراع برای از بین بردن محرک های معمول گوارشی استفاده می کند.

و امروز ، کیوی بیو اعلام کرد که 1.5 میلیون دلار از گروه سرمایه گذاران دریافت کرده است که شامل Y Combinator ، North South Ventures ، Surf Club Ventures ، Acacia Venture Capital Partners ، Savage Seed (صندوق مدیریت امیلی لپروست) و بنیانگذار Golden Jude Gomila است. به

لیو ، که شش سال پیش با IBS تشخیص داده شد ، گفت که بسیاری از مردم ابتدا دارو را امتحان می کنند ، اما هیچ راهی برای کنترل علائم به جز حذف نیمی از غذاهایی که معمولاً می خورند وجود ندارد. رژیم غذایی که به رژیم کم FODMAP معروف است ، همان چیزی است که 80 درصد پزشکان تجویز می کنند. با این حال ، “بسیار سخت است که دنبال شود ، و در نتیجه ، رعایت پایینی وجود دارد.”

برای بسیاری ، این به معنی اجتناب از غذاهایی مانند سیر و پیاز است. از نظر لیو ، که رژیم غذایی را تقریباً سه سال امتحان کرد ، این بدان معناست که گاهی اوقات زندگی و لذت بردن از غذا را از دست می دهد. با استفاده از FODZYME ، مردم می توانند پودر را روی غذاها ، در مورد اولین محصول ، مانند سیر ، پیاز ، موز و گندم ، قبل از خوردن بپاشند.

لیو توضیح داد که آنها فرم پودر را انتخاب کردند زیرا به راحتی با غذاها در مقایسه با کپسول ترکیب می شود.

لیو می گوید: “ما از طریق آزمایشات بالینی آموختیم که کپسول ها یکی از بدترین راه ها برای انتقال آنزیم ها هستند.” “این محصولات تقریباً هرگز به روده انسان نمی رسند و در آنجا با کاربران واقعی ارتباط برقرار می کنند. به همین دلیل پودر ما پودری است که مستقیماً روی غذا می رود ، و ما دریافتیم که بسیار بهتر عمل می کند. “

کیوی همچنین روی یک نسخه جویدنی و همچنین یک مکمل که با الکلهای قندی مقابله می کند ، کار می کند. وی افزود: تمام مواد تشکیل دهنده FODZYME توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده بی خطر شناخته شده است.

یکی از مشاوران شرکت ، توماس والاچ ، متخصص گوارش کودکان در SUNY Downstate در بروکلین ، از طریق ایمیل گفت که معتقد است کار کیوی با سایر شرکت های موجود در حوزه سلامت دستگاه گوارش که بر مفاهیم اثبات نشده و این واقعیت که دارونما در IBS تکیه می کند متفاوت است. و ناراحتی روده بسیار قوی است.

او می گوید: “صادقانه بگویم که هیچ مشکلی وجود ندارد ، زیرا اگر یک محصول ایمن باشد و مردم احساس بهتری داشته باشند ، من بسیار خوشحالم.” “با این حال ، کیوی واقعاً با هدف معرفی یک داروی درمانی واقعی ، با کاربردهای بالقوه در شرایط مختلف از IBS تا اختلال تحرک تا روده کوتاه ، هدف گذاری شده است. این یک ایده بدیع و هیجان انگیز است و من واقعاً برای کمک به تحقیق هیجان زده هستم. “

والاچ از نظر بالینی در اختلالات درد شکم ، از جمله سندرم روده تحریک پذیر ، و همچنین یک محقق ترجمه ای که بر روی هموستاز اپیتلیال روده متمرکز است ، تخصص دارد. او توضیح داد که گاز کشش را بدتر می کند و میکروبیوتای روده ما FODMAP ها را می خورد و بسیاری از اشکالات آنها را به گاز تبدیل می کند. رژیم غذایی کم FODMAP با هدف کاهش گاز ، و می گوید میزان موفقیت بسیار خوبی دارد ، به ویژه در افرادی که مفاصل متحرک یا دیساوتونومی نیز دارند.

والاچ علاوه بر آنچه لیو در مورد رژیم محدود FODMAP محدود کننده ذکر کرد ، افزود که رژیم غذایی فیبر زیادی را وارد نمی کند ، که می تواند منجر به تغییر میکروبیوم فرد به شکل منفی شود. کیوی “Lactaid for fiber” است و به افراد مبتلا به IBS اجازه می دهد تا با مقداری آماده سازی آزادتر غذا بخورند.

والاچ افزود: “در نهایت ، فیبر برای شما مفید است و حذف آن از رژیم غذایی پایدار نیست.” “بسته آنزیمی کیوی FODMAP ها را پیش هضم می کند ، و در حالت ایده آل میزان اجسام روده را کاهش می دهد در حالی که از محدودیت های تغذیه ای یا حذف تمام فیبرها جلوگیری می کند. من از تمرکز آنها بر تأیید تجربی ، با برنامه هایی برای آزمایش سیستم مدل آزمایشگاهی ، و از آنجا که به طور کلی به عنوان یک ماده ایمن در نظر گرفته می شود ، بسیار سریع تحت آزمایشات بالینی قرار گرفتم.

در همین حال ، تابستان شلوغی برای کیوی بود. لیو و هاچوئل بخشی از گروه تابستانی Y Combinator بودند و در تابستان امسال موجودی کیوی دو بار فروخته شد. یک بطری FODZYME با قیمت 39 دلار به فروش می رسد و می تواند در عرضه 30 روزه یا 60 روزه خریداری شود. این شرکت در حال حاضر به بیش از 600 مشتری خدمات ارائه می دهد و در هفته 18 درصد رشد می کند.

این شرکت مشغول تقویت زنجیره تامین خود برای آماده سازی مقیاس محصولات خود است. علاوه بر این ، مدیر رشد و مدیر مشارکت و موفقیت در جامعه را استخدام کرد.

بودجه جدید این شرکت را قادر می سازد تا محصول FODZYME را توسعه دهد ، محصولات جدیدی را در دست توسعه دارد ، به عنوان مثال ، آنزیم های جدید برای مقابله با گروه های FADMAP بدون آدرس و حمایت از مطالعات بالینی برنامه ریزی شده.

لیو گفت: “ما در حین جمع آوری کمک های مالی متوجه شدیم که کیوی بیو نه در قالب یک شرکت بیوتکنولوژی سنتی و نه محصولات مصرفی معمولی ، غذا یا CPG مناسب است.” ما مجبور شدیم ترکیب مناسبی از سرمایه گذاران را پیدا کنیم تا از ما در همه ابعاد تحت حمایت خود حمایت کنند ، و به ویژه آنهایی که در تقاطع ها راحت فکر می کنند. “