کووالا 21 میلیون دلار برای بهبود ابزارهای مدیریت زیرساخت شبکه انرژی جمع آوری می کند – TechCrunch

Kevala ، استارتاپی که داده های زیرساخت شبکه انرژی را برای شرکت های خدمات رسانی ، ارائه دهندگان انرژی های تجدیدپذیر ، شرکت های شارژ EV ، تنظیم کننده ها و سایر ذینفعان صنعت انرژی جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند ، 21 میلیون دلار در دور A سری جمع آوری کرده است.

این شرکت می گوید از این بودجه برای افزایش تیم خود از 60 کارمند به 100 نفر تا پایان سال 2021 و افزایش استقرار ابزارهای تجزیه و تحلیل شبکه خود استفاده خواهد کرد.

پلت فرم ارزیابی Kevala ، جعبه ابزار تجزیه و تحلیل شبکه مبتنی بر ابر ، به طیف وسیعی از ذینفعان صنعت انرژی اجازه می دهد تا از حجم عظیمی از داده هایی که شرکت از منابع عمومی و همچنین مشتریان خود جمع آوری کرده است ، استفاده کنند تا بتوانند مواردی مانند این را پیش بینی و برنامه ریزی کنند. بر اساس بیانیه منتشر شده توسط این شرکت ، “حوادث شدید آب و هوایی ، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و افزایش تقاضا از خودروهای الکتریکی ، ساختمان و صنعت”.

امروزه طیف وسیعی از منابع و گیرنده های انرژی نسبت به گذشته وجود دارد. شرایط آب و هوایی بسیار شدیدتری نیز وجود دارد ، به طوری که آخرین قطعی برق در نیواورلئان به دلیل طوفان ایدا نمونه بارز راه های نقص سیستم شبکه فعلی است. نرم افزار تجسم که از AI برای ارجاع به تقاضا در شبکه استفاده می کند ، بلکه سایر اطلاعات مربوطه ، مانند جمعیت شناسی یک مکان خاص ، نقشه سیم های برق و مکان پنل های خورشیدی ، برای مدیریت همه آنها ضروری است. بازوی ماهواره ای گوگل ، X ، از طریق مشارکت اخیر با AES ، توزیع کننده برق ، وارد این فضا شده است. این دو با هم همکاری خواهند کرد تا شبیه سازی و مجازی سازی شبکه های توزیع AES در ایندیانا و اوهایوبه در حالی که گوگل پشت پرده تجاری بزرگی دارد ، کوالا از سال 2014 در این فضا کار می کند و به طور بالقوه آماده تبدیل شدن به یک رهبر صنعت است.

Zulfe Ali ، شریک مدیریت C5 Capital ، در بیانیه ای گفت: “Kevala اولین مزیت محرک را در ارائه تجزیه و تحلیل جامع داده های بزرگ در زیرساخت شبکه دارد.” صندوق سرمایه گذاری C5 بر فناوری های مبتنی بر داده که زیرساخت های مهم را متحول می کند ، متمرکز بود ، C5 Impact Partners LP ، سری A را در کنار Thin Line Capital هدایت کرد. مدیران ارشد بخش انرژی ، تام ورنر ، رئیس فعلی و مدیرعامل سابق SunPower Corp. و مارک فرون ، کمیسر سابق خدمات عمومی کالیفرنیا ، نیز در این دور شرکت کردند.

علی ادامه داد: ما از همکاری با این شرکت در بازارهای جدید مانند امنیت سایبری و امنیت ملی و جغرافیای جدید خارج از ایالات متحده بسیار شگفت زده هستیم.

Kevala در حال حاضر تقریباً کل کشور را از نظر زیرساخت های توزیع زمینی نقشه برداری کرده است و در حال گسترش پوشش خود در سطح بین المللی است. مجموعه داده های این شرکت ، که آرام شاماون ، بنیانگذار و مدیرعامل Kevala می گوید ، در محدوده ترابایت است ، تا حد زیادی از داده های عمومی در دسترس است. این می تواند به معنای داده هایی باشد که از تصاویر ماهواره ای قابل مشاهده است یا در مجوزهای ساختمانی یافت می شود که به شرکت اجازه می دهد مواردی مانند محل قرارگیری توربین های بادی یا سیستم های فتوولتائیک پشت بام (PV) یا سیستم های خورشیدی را مشاهده کند.

“ما می توانیم همه خانه ها را در یک منطقه محلی ببریم ، آن را در برابر آب و هوا بررسی کنیم و ببینیم مصرف انرژی چقدر خواهد بود ، ما فکر می کنیم تولید PV برای همه PV ها در آن پشت بام ها چقدر خواهد بود ، و شما می توانید شروع کنید ببینید که چگونه سرمایه گذاری در فناوری های مختلف بر بارگذاری کلی و استفاده از شبکه تأثیر می گذارد و درک بهتری از نحوه استفاده از منابع برای صرفه جویی در هزینه ها یا جایگزینی آن ، هزینه کل زیرساخت ها را به طور کلی افزایش می دهد. “

در جریان بررسی داشبورد کووالا ، شوماوون توضیح داد که چگونه ذینفعان صنعت انرژی می توانند پیش بینی کنند که در کدام محله ممکن است بر اساس درآمد خانوارها و دیگر داده های جمعیتی ، مالکیت EV افزایش یابد. از آنجا ، تجسم نسبت برق به PV های پشت بام و سایر انرژی های تجدیدپذیر در پیش بینی مصرف برق مفید است ، اما شوماون با ارائه سناریویی برای قرار دادن باتری در آن مکان ، یک قدم جلوتر رفت.

آیا می توانم هزینه شبکه را در این منطقه با محدود کردن نیاز به ایجاد زیرساخت های جدید به شکل سیم کاهش دهم و در عوض بار آن را به دوره دیگری منتقل کنم؟ ” گفت شوماون. “و این صرفه جویی همچنین می تواند برای هر سرمایه گذاری که می تواند خدمات مشابهی را ارائه دهد ، محاسبه شود ، خواه باتری باشد یا سرمایه گذاری در اندازه گیری بهره وری انرژی ، یا به طور بالقوه یک سیستم PV پشت بام یا یک برنامه پاسخ به تقاضا که در آن موافقت می کنید ماشین خود را در ساعات اوج شارژ کنید. “

این تنها یک نمونه از انواع تحلیل هایی است که کووالا روزانه انجام می دهد. این استارتاپ همچنین امیدوار است خدمات امنیت سایبری خود را برای کمک به حفاظت از زیرساخت های شبکه افزایش دهد. شوماوون گفت که منطقه ای که کووالا به آن علاقه دارد دستگاه های شخص ثالثی است که توانایی آسیب پذیری را دارند و به طور بالقوه برای ایجاد بی ثباتی در شبکه مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال ، فردی با نیت مخرب ممکن است هزاران ماشین لباسشویی متصل به اینترنت اشیا را هک کند و ناگهان تمام کویل های گرمایش دستگاه را روشن کرده و بار شدیدی را افزایش دهد که می تواند بر عرضه و تقاضای برق تأثیر بگذارد.

نظارت بر چنین وضعیتی معمولاً خارج از کنترل سیستم های کنترل ابزار سنتی است ، اما شوماوون می گوید از طریق نظارت بر داده های استفاده از انرژی ، کوالا می تواند ناهنجاری ها را مشاهده کرده و در صورت بروز آنها را کاهش دهد و همچنین برای حملات در افق برنامه ریزی کند تا ذینفعان با پاسخ مناسب آماده شوند. Kevala همچنین بر حفظ حریم خصوصی داده ها تمرکز دارد.

شوماون می گوید: “ما در حال مشاهده حجم فزاینده ای از اطلاعات در مورد مشتریان مصرف کننده نهایی هستیم که از برق استفاده می کنند و اینکه چگونه زیرساخت های اندازه گیری پیشرفته ، مانند کنتورهای هوشمند ، می تواند اطلاعات بسیار مفصلی در مورد زمان مصرف برق و میزان مصرف آنها داشته باشد.” “اینکه بتوانیم مطمئن شویم که آیا این داده ها باید توسط اشخاص ثالث مورد استفاده قرار گیرند که آیا آنها اطلاعاتی را فاش نمی کنند که به عنوان شخصی شناخته می شوند ، حوزه دیگری است که ما در آن خدمات ارائه می دهیم ، که یک نتیجه قوی برای کار امنیت سایبری است. ما واقعاً امنیت سایبری و حریم خصوصی را دو روی یک سکه می بینیم. “