کنسول جستجوی Google داده های عملکرد 23 و 24 آگوست را از دست داد

هفته گذشته ، گوگل یکی از مشکلات گزارش دهی معمولی خود را داشت که ما فکر می کردیم ممکن است داده ها به دلیل اشکال خط لوله به تأخیر افتاده باشد. اما معلوم می شود داده هایی که از بین رفته اند ، احتمالاً برای همیشه از بین رفته اند و در گزارش عملکرد Search Console دوباره پر نمی شوند.

صورتحساب. گوگل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد بین 23 آگوست و 24 اوت “یک مشکل داخلی باعث از دست رفتن داده ها در عملکرد Search و Discover در این مدت شد. ممکن است کاربران در این مدت افت قابل توجهی در گزارش عملکرد خود مشاهده کنند. این هیچ گونه کلیک یا نمایش برای سایت شما را نشان نمی دهد ، فقط داده های موجود در Search Console وجود ندارد. “

داده های از دست رفته جان مولر از گوگل گفت این بدان معناست که “به نظر می رسد این واقعا از دست دادن داده است و دوباره پر نمی شود.”

گزارش عملکرد. گزارش عملکرد کنسول جستجوی Google گزارشی است که بسیاری از بازاریابان برای اطمینان از میزان دید و ترافیک جستجوی Google برای یک سایت به آن تکیه می کنند. این نمایش ، کلیک ، موقعیت متوسط ​​در نتایج جستجو را به شما نشان می دهد. نرخ کلیک کردن ؛ و هر ویژگی خاص (مانند نتایج غنی) مرتبط با نتایج شما. در اینجا درباره این گزارش بیشتر بدانید.

مثال از دست دادن داده ها در توییتر نمونه های زیادی از نمودارهای تکان دهنده وجود دارد که کاهش چشمگیر کلیک ها و برداشت ها را در گزارش عملکرد نشان می دهند. اما شما تنها نیستید ، بسیاری نیز به این موضوع توجه می کنند. مسئله این است که اگر داده ها برای شما طبیعی به نظر برسند ، من تصور نمی کنم که همه داده ها در آنجا وجود داشته باشد. شما احتمالاً داده ها را از دست داده اید و من فکر می کنم با خیال راحت می توان فرض کرد که روز بهتری نسبت به آنچه کنسول جستجو در 23 و 24 اوت به شما می گوید داشته اید.

در اینجا یک توییت کاهش را نشان می دهد ، اما تعداد زیادی وجود دارد:

چرا اهمیت می دهیم. مهم است که این اشکال داده را در گزارش دهی یا گزارش مشتری خود یادداشت کنید. گوگل حاشیه نویسی را به گزارش های Search Console اضافه کرده است اما فراموش نکنید که داده های 23 و 24 آگوست احتمالاً برای همیشه از بین رفته است. من فکر می کنم با اطمینان می توان گفت که در آن روزها تعداد بازدیدها و کلیک ها بیشتر از چیزی بود که Google به شما نشان می دهد. اما هنگام گزارش دهی ماهانه ، اطمینان حاصل کنید که مسئله داده را با مشتریان خود در میان بگذارید.


درباره نویسنده

بری شوارتز ، ویرایشگر مشارکت کننده در موتورهای جستجو و یکی از اعضای برنامه نویسی رویدادهای SMX. او مالک RustyBrick ، ​​یک شرکت مشاوره وب مستقر در NY است. او همچنین میزگرد موتور جستجو را اجرا می کند ، یک وبلاگ جستجوی محبوب در موضوعات بسیار پیشرفته SEM. وبلاگ شخصی بری Cartoon Barry نام دارد و می توانید او را در توییتر اینجا دنبال کنید.