کمبود راننده در بریتانیا می تواند خرده فروشان مواد غذایی را به سمت سودهای بیشتر سوق دهد – TechCrunch

کمبود راننده فعلی در بریتانیا ماهیت مخاطره آمیز و غیرقابل پیش بینی تدارکات تحویل خانه در خواربارفروشی های الکترونیکی را برجسته می کند. اگرچه بازار خواربارفروشی های الکترونیکی بزرگتر از همیشه است، کمبود رانندگان ممکن است باعث ایجاد یک روند بزرگ جدید خواربار فروشی الکترونیکی در بریتانیا شود.

هزینه‌های تحویل در اولین و آخرین مایل افزایش می‌یابد، اما این آخرین مایل است که مشتریان بیشترین کاهش قیمت را خواهند دید. گفتن دقیقاً تا چه حد دشوار است، اما بسته به مقیاس تأثیر، می‌توانیم شاهد شروع تعادل در اولویت‌های آخرین مایل برای مصرف‌کنندگان خواربار الکترونیکی بریتانیا باشیم، با یک پیکاپ کلیک و جمع‌آوری که بازی بسیار بزرگ‌تری دارد. نقشی بیش از هر زمان دیگری

این خبر بالقوه خوبی برای خرده فروشان مواد غذایی با شبکه فروشگاهی است. آنها بازیگران بازار هستند که می توانند به راحتی و – مهمتر از همه – با سودآوری خدمات کلیک و جمع آوری را در مقیاس ارائه دهند. شبکه فروشگاهی اغلب بیشتر به عنوان یک نفرین در نظر گرفته می شود تا یک موهبت در افزایش جهش خواربارفروشی های الکترونیکی، اما در این مورد، ممکن است یکی از بهترین دارایی ها باشد.

بریتانیا از لحاظ تاریخی اکثریت بازار خواربارفروشی الکترونیکی تحویل درب منزل بوده است، با گزینه‌های قیمت تحویل بسیار پایین برای وسوسه کردن و حفظ مشتریان. علاوه بر این، “تجارت سریع” با سفارش های کوچک با سرعت برق و گاهی در عرض 15 دقیقه، افزایش زیادی در علاقه داشته است. اغلب با پشتوانه سرمایه خطرپذیر، ممکن است هزینه های تحویل نسبتاً پایینی را ارائه دهند یا حتی برای به دست آوردن سهم بازار با ضرر کلی کار کنند.

اما همه مشتریان تحویل درب منزل، چه خریداران هفتگی باشند و چه فقط به چند کالای عجله نیاز دارند، به این بستگی دارند که هزینه آخرین مایل به اندازه کافی پایین باشد تا این سرویس در دراز مدت از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بماند.

سوال کلیدی این است: مشتریان امروزی تحویل درب منزل با چه قیمتی می‌خواهند خدمات لوکس خود را غیرقابل‌قابل ارزیابی کنند؟ افزایش چشمگیر بازار به دلیل همه گیری همه گیر ناگزیر به معنای درصد بیشتری از مشتریان آگاه تر از قیمت است.

خرده فروشان مواد غذایی در بریتانیا در حال حاضر آنها را هدف قرار داده اند، به عنوان مثال، با مجوزهای تحویل سالانه رایگان، اما کمبود راننده ممکن است آنها را وادار کند که سودآوری چنین پیشنهاداتی را تجدید نظر کنند. فقط ماه گذشته در ایالات متحده، آمازون قیمت خدمات تحویل درب خانه کامل خود را افزایش داد، که نشان دهنده پتانسیل اصلاح گسترده تر در بازار تحویل خواربار الکترونیکی در خانه در سراسر جهان است.

در سطح بین‌المللی، تحویل خواربار الکترونیکی در خانه به اندازه بریتانیا محبوب نیست. در ایالات متحده، «کلیک و جمع‌آوری» به عنوان محبوب‌ترین انتخاب آخرین مایل در بهار 2021، از تحویل در خانه پیشی گرفت.

یکی از بازارهایی که روند مشابهی را مشاهده می‌کند، سوئد است، جایی که کلیک و جمع‌آوری تا اواخر سال 2020 محبوب‌تر از تحویل در خانه بود، اما از لحاظ تاریخی مجبور بوده‌اند با هزینه‌های نیروی کار بسیار بالا، حتی بدون کمبود راننده، مقابله کنند.

هزینه های همکار سوپرمارکت های فروشگاهی در سوئد از 25 پوند در ساعت شروع می شود و به طور کلی قیمت نیروی کار در صدر همه رتبه بندی های جهانی قرار دارد. با قیمت نیروی کار آنها، حتی کوچکترین افزایش هزینه می تواند یک حاشیه کوچک را به زیان سنگین تبدیل کند.

سوئد برای مقابله با هزینه های بالای نیروی کار چه کار متفاوتی انجام داده است؟ از نظر برداشت یا کلیک و جمع‌آوری، به نظر می‌رسد این کشور از نظر پذیرش مشتاقانه کمدهای مواد غذایی با دمای کنترل شده – که هنوز هم در بریتانیا نادر است، دور از ذهن است.

من معتقدم محرک اصلی این روند این است که آنها می توانند کاملاً بدون سرنشین باشند و مشتریان سفارشات خود را بدون هیچ گونه تعامل کارکنان تحویل بگیرند. تلفن‌های هوشمندی که از سیستم‌های تأیید سن مبتنی بر برنامه استفاده می‌کنند، می‌توانند در این راه‌حل‌ها ادغام شوند و باعث افزایش کارایی بیشتر شوند.

اما نکته کلیدی این است که آنها از دارایی های موجود خود – فروشگاه ها و کارکنان خود – برای ارائه این راه حل ها استفاده می کنند.

اگر بریتانیا به سمت بازار بزرگ‌تر پیکاپ‌های کلیک و جمع‌آوری حرکت می‌کند، بازیکنان آنلاین خالص و استارت‌آپ‌های فناوری خواربارفروشی الکترونیک بیشترین تلاش را برای ارائه خدمات به این مشتریان خواهند داشت. با این حال، از آنجایی که ارائه کلیک و جمع آوری هزینه کمتری دارد، خرده فروشان خواربارفروشی با شبکه فروشگاه های آجر و ملات در موقعیت برتری هستند که می توانند سهم بازار را با سرعت و مقیاس به دست آورند و در نتیجه سود کسب کنند.

افزایش قیمت‌ها در نتیجه کمبود راننده امروزی، به‌طور متناقض، می‌تواند با سوق دادن مشتریان کلیک و تحویل به کلیک و جمع‌آوری، فرصت بسیار سودآور خواربار الکترونیکی را برای خرده‌فروشان بریتانیایی ایجاد کند.