کمبود اکسیژن مایع ناشی از همه گیری ULA را تهدید می کند ، SpaceX پرتاب می شود-TechCrunch

بازتاب های مداوم ناشی از همه گیری COVID-19 همچنان در بعیدترین مکان ها احساس می شود: پروازهای فضایی. روز جمعه ، ناسا به دلیل کمبود اکسیژن مایع (LOX) در ارتباط با همه گیری ، اقدام غیرمنتظره ای را برای پرتاب ماهواره در ماه سپتامبر انجام داد و ممکن است تاخیرهای بیشتری در پرتاب در راه باشد.

تقاضا برای اکسیژن تنها با نوع دلتا افزایش یافته است ، که در بسیاری از شهرها میزان بستری شدن و بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه را به همان جایی که در آغاز همه گیری همه گیر بود ، برانگیخت. اما اکسیژن فقط در دستگاههای تنفسی استفاده نمی شود. صنعت فضایی از LOX به عنوان اکسید کننده در پیشران موشک ، اغلب در ترکیب با گازهای دیگر مانند هیدروژن مایع استفاده می کند. (به همین دلیل است که هنگام پرتاب می تواند مقدار زیادی بخار وجود داشته باشد – این واکنش هیدروژن با اکسیژن برای تشکیل آب است.)

ناسا و United Launch Alliance ، سرمایه گذاری مشترک بوئینگ و لاکهید مارتین ، اعلام کردند که تاریخ پرتاب ماهواره Landsat 9 اکنون در 23 سپتامبر انجام می شود.

ULA تنها شرکت راه اندازی نیست که به طور بالقوه تحت تاثیر کمبود LOX قرار می گیرد. گوین شاتول ، رئیس شرکت اسپیس ایکس هفته گذشته در کنفرانسی در سمپوزیوم فضایی گفت: “ما در واقع امسال با کمبود اکسیژن مایع برای پرتاب تحت تأثیر قرار خواهیم گرفت.” “ما مطمئناً مطمئن می شویم که بیمارستان ها اکسیژن مورد نیاز خود را دارند ، اما برای هرکسی که اکسیژن مایع دارد ، به من ایمیل بفرستد.”

ایلان ماسک ، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس ، چند روز بعد در توییتر خشمگین شد و گفت که کمبود LOX “یک خطر است ، اما هنوز یک عامل محدود کننده نیست.”

حتی فراتر از عرضه واقعی اکسیژن ، کمبود گاز نیز با تاخیرهای گسترده حمل و نقل تشدید می شود زیرا اختلالات مربوط به کروناویروس همچنان بر زنجیره تأمین تأثیر می گذارد. توری برونو ، مدیرعامل ULA در توییتر خود افزود که پیمانکاری که حمل و نقل نیتروژن را به پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا انجام می دهد ، جهت کمک به تحویل LOX در فلوریدا تغییر مسیر داد.

این فقط صنعت فضایی نیست که تاثیرات فشار LOX را احساس می کند: اندکی قبل از اینکه ناسا تأخیر پرتاب را اعلام کند ، مقامات اورلاندو ، فلوریدا با ارسال یک اطلاعیه جداگانه از ساکنان خواستند تا آب را ذخیره کنند ، زیرا LOX برای درمان تامین آب شهر استفاده می شود.

“در سطح ملی ، تقاضا برای اکسیژن مایع بسیار زیاد است زیرا اولویت استفاده از آن نجات جان افراد است ، که این امر عرضه را محدود می کند. [Orlando municipal water utility] OUC دریافت می کند ، “بادی دایر شهردار اورلاندو در فیس بوک گفت. اگر فوراً مقدار آبی را که برای تصفیه نیاز داریم کاهش ندهیم ، ممکن است تأثیراتی بر کیفیت آب ما داشته باشد. “

اوایل ماه مه سال گذشته ، مرکز غیرانتفاعی توسعه جهانی COVID-19 را “زنگ خطری” برای اطمینان از تامین اکسیژن کافی به بیمارستان ها نامید.