کلارنا با خرید Inspirock – TechCrunch به سفر می رود

کلارنا ، بانک جهانی خرده فروشی ، خدمات پرداخت و خرید ، اکنون می تواند “آژانس مسافرتی” را به آن لیست اضافه کند.

این شرکت روز جمعه اعلام کرد که Inspirock ، برنامه ریز سفرهای آنلاین با استفاده از هوش مصنوعی و تخصص محلی را خریداری کرده است تا 90 میلیون کاربر کلارنا را قادر سازد تا به سرعت و به راحتی پیشنهادات یک مقصد را کاوش کرده و برنامه های سفر شخصی ایجاد کنند. شرایط مالی این قرارداد اعلام نشده است.

Inspirock ، مستقر در شرق پالو آلتو ، در سال 2012 توسط مدیرعامل Anoop Goyal و Prakash Sikchi تاسیس شد. سالانه بیش از 25 میلیون مسافر از Inspirock برای برنامه ریزی سفرها بر اساس علایق خود یا جستجوی مکانهای جدید برای بازدید استفاده می کنند.

دیوید سندستروم ، کلارنا

دیوید سندستروم ، مدیر ارشد اجرایی کلارنا

این شرکت در سال 2015 3 میلیون دلار سرمایه سرمایه گذاری کرد که توسط سرمایه گذار فعلی MakeMyTrip ، یکی از بزرگترین سایت های رزرو سفر هند ، هدایت می شد. دیوید سندستروم ، مدیر بازاریابی کلارنا ، به TechCrunch گفت که کل تیم Inspirock به کلارنا ملحق می شود.

Goyal در بیانیه ای نوشت: “هدف ما در Inspirock این بود که برنامه ریزی یک سفر سریع ، سرگرم کننده و آسان انجام دهیم.” “ما با هم می توانیم جاه طلبی های کلارنا را برای ارائه تجربه خرید روان در فضای سفر به روشی نوآورانه برآورده کنیم. کلارنا و اینسپیروک با هم می توانند الهام بخش ، ابزارها و تجربیات خرید خوبی را به ارمغان بیاورند و برنامه ریزی سفر را به همان اندازه که خود سفر واقعی سرگرم کننده است. “

این سال شلوغی برای کلارنا بود که 45.6 میلیارد دلار ارزش دارد: این پنجمین خرید این شرکت در سال جاری است و پس از سه خرید در تابستان Apprl ، Stocard و HERO ، و Toplooks.ai در اوایل امسال دنبال می شود.

Sandstrom گفت که استراتژی خرید تا کنون امکان ایجاد محتوا در مقیاس وسیع بوده است. او در مورد راههای الهام بخشیدن ، مراقبت و خرید اجتماعی ، که کلید کار کلارنا است ، سرسخت است. سندستروم معتقد است که تجارت الکترونیکی از تجربه ای که تنها و قابل معامله بود به تجربه ای تبدیل شده است که احساسات را افزایش می دهد.

وی افزود: “نسل بعدی تجارت الکترونیک برای من جنبه اجتماعی خواهد داشت ، جایی که ما با همسالان خود ارتباط برقرار می کنیم و می توانیم به بررسی عمیق تری بپردازیم و با رهبران نظرات کلیدی تعامل داشته باشیم.” “ما سرمایه گذاری های عظیمی را در زمینه ایجاد و تنظیم محتوا انجام داده ایم ، که این امر برای کل مشتریان ما برای ایجاد محتوا مثر خواهد بود.”

اگرچه ممکن است برای شرکتی مانند کلارنا ورود به تجارت مسافرتی عجیب به نظر برسد ، سندستروم می گوید که خرید Inspirock راه شرکت او برای حل مشکل دیگری برای مصرف کنندگان است.

در این مورد ، پس از رزرو پرواز و رزرو هتل ، به برنامه ریزی آنچه در واقع مصرف کننده در آن تعطیلات انجام می دهد کمک کنید. و با ارائه راهی برای خرید بلیط رویداد و جاذبه با استفاده از خرید کلارنا ، خدمات بعدی را پرداخت کنید. ادغام Inspirock همچنین فرصتی را برای اتصال 250،000 شریک خرده فروشی کلارنا به مسافرانی که ممکن است از مناطق مربوطه خود بازدید کنند ، ایجاد می کند.

تقریباً 66 درصد از رزروهای مسافرتی جهانی به صورت آنلاین انجام می شود و پیش بینی می شود این رقم تا سال 2025 به 72 درصد برسد زیرا بازار جهانی آژانس های مسافرتی آنلاین تا آن سال به 833.5 میلیارد دلار می رسد.

تحقیقات خود کلارنا نشان می دهد که به طور متوسط ​​21 درصد از افراد در سراسر جهان سفرهای خود را در رده بالای گروه هایی قرار می دهند که در سال 2021 قصد دارند آنها را در معرض خطر قرار دهند.

سندستروم گفت: “چهل و دو درصد مردم می گویند که از برنامه ریزی سفرهای خود ناامید شده اند.” وی گفت: “در حال حاضر سایت هایی برای رزرو خطوط هوایی و هتل ها وجود دارد و ما وارد این موضوع نمی شویم. کاری که ما انجام می دهیم این است که خرده فروشان و بازرگانان محلی را با آن تجربه برنامه ریزی سفر وصل می کنیم تا مصرف کنندگان بتوانند راحت تر برنامه ریزی کنند که می خواهند در طول سفر چه کاری انجام دهند و در واقع یک شهر را تجربه کنند. “