کسب و کار پرتاب ویرجین اوربیت برای قطعات به واست، استراتولانچ و راکت لب فروخته شد

Virgin Orbit که زمانی 3.7 میلیارد دلار ارزش داشت، برای قطعات قطع شده است.

این شرکت مزایده برخی از دارایی های خود را که به عنوان بخشی از روند ورشکستگی فصل 11 برای فروش گذاشته شده بود، به پایان رسانده است. در مجموع، سه پیشنهاد برنده حدود 36 میلیون دلار است.

پیشنهادات برنده توسط Rocket Lab، Launcher (و شرکت مادر آن، Vast) و Stratolaunch ارائه شده است. با توجه به پرونده های دادگاه، آزمایشگاه راکت کارخانه ویرجین با مساحت 140000 فوت مربع مستقر در لانگ بیچ، کالیفرنیا را به قیمت 16.1 میلیون دلار دریافت خواهد کرد. لانچر با موفقیت برای تسهیلات مبتنی بر موهاوی به مبلغ 2.7 میلیون دلار پیشنهاد داد. و هواپیمای “دختر کیهانی” ویرجین و دارایی های مرتبط با آن به قیمت 17 میلیون دلار به Stratolaunch خواهد رفت.

Stratolaunch اوایل این ماه پیشنهادی برای هواپیمای بوئینگ 747 اصلاح شده ارائه کرده بود. پیشنهاد اسب تعقیب کننده حداقل قیمت کف دارایی را تعیین می کند، بنابراین به نظر می رسد که ویرجین هیچ پیشنهاد رقابتی برای آن دارایی دریافت نکرده است.

TechCrunch با Rocket Lab، Stratolaunch و Vast تماس گرفته است و در صورت پاسخگویی، داستان را به روز می کند.

Virgin Orbit در 4 آوریل پس از ماه ها خبر بد، درخواست حفاظت از ورشکستگی فصل 11 را ارائه کرد: در ژانویه، یک موشک پرتاب ناموفق از کورنوال، بریتانیا، و به دنبال آن اعلام شد که بیشتر کارکنان خود را به دلیل سرمایه ناکافی مرخص می کند. این شرکت پس از اینکه نتوانست بودجه اضافی برای ادامه فعالیت خود را تامین کند، وارد ورشکستگی شد.

ویرجین – که از Virgin Galactic، شرکتی که انسان‌ها را به فضا می‌فرستد متمایز می‌شود – روش جدیدی برای ارسال محموله‌های کوچک به مدار با استفاده از یک جت بوئینگ 747 اصلاح‌شده و یک موشک کوچک به نام LauncherOne ایجاد کرده بود. بر اساس برخی برآوردها، Virgin Orbit بیش از یک میلیارد دلار برای توسعه جت و سیستم پرتاب موشک اصلاح شده هزینه کرده است.

در مجموع، برنده‌های مناقصه یک دزدی دریافت می‌کنند. Rocket Lab در حال حاضر ردپای عظیمی در لانگ بیچ دارد و فقط از متراژ مربع اضافی و ماشین آلات مانند چاپگرهای سه بعدی و ماشین‌های جوشکاری مخزن ویژه بهره می‌برد. واست که جاه‌طلبی پرتاب اولین ایستگاه فضایی خصوصی را دارد، اجاره‌نامه موهاوی را برای ایستگاه‌های آزمایشی و آشیانه هواپیما دریافت می‌کند. و Stratolaunch، شرکتی که Cosmic Girl را خریداری می کند، این هواپیما را تنها با کسری کوچک از قیمت توسعه آن می گیرد.

طبق پرونده های دادگاه، جلسه نهایی فروش برای 24 مه در ساعت 2 بعد از ظهر به وقت شرقی برگزار می شود.

در حال توسعه…