کاهش قیمت تسلا برای اروپا آمده است

این کاهش قیمت خودروهای برقی دژاوو است – حداقل برای وسایل نقلیه تسلا.

این خودروساز که هفته گذشته قیمت ها را در ایالات متحده کاهش داد، کاهش دیگری را انجام داد، این بار در بازارهای سراسر اروپا و اسرائیل. این کاهش‌ها که 9.8 درصد بود، در مجموعه خودروهای این شرکت، از جمله مدل 3، عملکرد مدل Y و مدل‌های گران‌تر مدل S و مدل X، انجام شد.

تسلا از پاییز گذشته چندین بار قیمت خودروهای برقی خود را که در چین، اروپا و آمریکای شمالی فروخته می‌شود، کاهش داده است، در برخی مواقع تا 20 درصد.

این شرکت در بیانیه‌ای که رویترز منتشر کرد، گفت که کاهش قیمت‌ها هدف آن تسریع انتقال به انرژی‌های تجدیدپذیر است.

طبق این بیانیه، طرح اصلی ما مسیر روشنی را برای دستیابی به این ماموریت تعیین کرده است: تبدیل محصولات سری کوچک پرهزینه به خودروهای سری انبوه ارزان‌تر.

کاهش قیمت ها ممکن است فروش را افزایش دهد، اما می تواند حاشیه های خودرو را نیز کاهش دهد. تسلا که از یکی از حاشیه های خودرویی بالاتر در این بخش برخوردار است، کمی بالشتک دارد.

کاهش قیمت ها همچنان ادامه دارد زیرا تسلا تلاش می کند تا فعالیت های خود را افزایش دهد و 1.8 میلیون خودرو در سال 2023 تولید کند. مدیر عامل شرکت ایلان ماسک در طول جلسه سه ماهه چهارم و درآمد کل سال شرکت در ژانویه گفت که این شرکت “پتانسیل تولید 2 میلیون خودرو در سال جاری را دارد.” “

هفته گذشته، تسلا قیمت خودروهای مدل S و مدل X رده بالاتر و قدیمی خود را 5000 دلار کاهش داد. همچنین قیمت خودروهای مدل 3 و مدل Y خود را کاهش داد. تسلا قیمت ها را در ایالات متحده کاهش داده است زیرا شرایط برای واجد شرایط بودن برای اعتبار مالیاتی 7500 دلاری فدرال تشدید شده است. تسلا گفته است که بر اساس دستورالعمل جدید IRS، اعتبار 7500 دلاری برای مدل 3 دیفرانسیل عقب در 18 آوریل به 3750 دلار کاهش می یابد.

تسلا استراتژی کاهش قیمت خود را در اکتبر آغاز کرد، زمانی که این شرکت کاهش قیمت را در چین تا 9 درصد در مدل 3 و مدل Y اعلام کرد. در حال حاضر در سال جاری، قیمت مدل پایه Y 20 درصد کمتر از قیمت پایانی آن است. سال 2022.

تسلا از آن زمان تاکنون بارها قیمت برچسب خودروهای خود را در ایالات متحده و چین کاهش داده است. هر گونه گمانه زنی مبنی بر توقف کاهش در سال 2023 در ژانویه به پایان رسید، زمانی که تسلا به شدت قیمت ها را تا 20 درصد کاهش داد.

تسلا در اوایل این ماه اعلام کرد که در سه ماهه اول سال 2023، 422875 دستگاه خودروی برقی تحویل داده است که تنها از برآوردهای وال استریت در حدود 420000 دستگاه پیشی گرفته است. این شرکت در مدت مشابه 440808 دستگاه خودرو تولید کرده است. در سه ماهه چهارم سال 2022، تسلا 405278 دستگاه و 439701 دستگاه تولید کرد. تحویل‌های سه ماهه چهارم نیز نتایج بی‌سابقه‌ای داشتند، اما انتظارات وال استریت را از دست دادند.