چگونه Uber در تلاش برای ایجاد “چسبندگی” برای برنامه خود است

راید-هیلینگ بازگشته است. اما اوبر به دنبال تبدیل شدن به چیزی بیش از یک فروشگاه یک‌جا برای رزرو سواری است.

رشد – از طریق محصولات و گروه‌های مصرف‌کننده در حال گسترش – موضوع اتصال اوبر در رویداد Go-Get این چهارشنبه در شهر نیویورک بود، جایی که این شرکت مجموعه‌ای از افزوده‌های جدید را به پلتفرم خود اعلام کرد که در بسیاری از موارد، هیچ چیزی برای آن ندارند. واقعاً با ماشین سواری کنید. به عنوان مثال، اوبر یک سرویس قایق اجاره ای خصوصی را در میکونوس، یونان راه اندازی کرد. اوبر همچنین سفارش گروهی Uber Eats را راه اندازی کرد و برنامه خود را برای نوجوانان باز کرد، شرطی برای جذب نسل جدید کاربران.

انگیزه های پشت این حرکت ها لزوماً یکسان نیستند. اما هر دوی آنها به فشار همیشگی اوبر برای یافتن راه‌هایی برای جذب کاربران جدید – و حفظ کاربران قدیمی اشاره می‌کنند.

کامیل ایروینگ، رئیس بخش سواری در Uber در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: «ما می خواهیم بتوانیم پلتفرمی برای همه نیازهای حرکتی باشیم.

او به این نکته اشاره کرد که ویژگی هایی که برای خانواده ها طراحی شده است – چه تورهای قایق خارجی یا سفارش گروهی – یک گام منطقی برای یک شرکت متمرکز بر رشد ارگانیک است. خانواده ها بالاخره هزینه های بسیار زیادی را در سراسر جهان کنترل کنید، بنابراین برآوردن نیازهای آنها معقول است.

ایروینگ گفت: “آرزوی ما این است که مردم بتوانند به هر جایی بروند و هر چیزی را بدست آورند.”

به نظر می رسد که این یک استراتژی برنده است. در سه ماهه اول، اوبر انتظارات تحلیلگران را شکست، زیرا هم رزرو ناخالص و هم درآمد افزایش یافت.

با این حال، همانطور که ربکا بلان، خبرنگار TechCrunch اخیراً اشاره کرد، iاز ترازنامه Uber مشخص نیست که این شرکت چقدر در محصولات بی‌شماری که از راه‌اندازی Go-Get آن به دست می‌آیند سرمایه‌گذاری می‌کند – و همچنین میزان موفقیت آن‌ها در افزایش درآمد چقدر است. به‌روزرسانی‌ها و ویژگی‌های جدید برنامه احتمالاً برای شرکت هزینه بسیار کمتری نسبت به بسیاری از مهتاب‌هایی که از آن زمان رها شده است، دارد.

روی یک قایق

پس چرا قایق، از جن تو، رئیس محصول برای سواری در اوبر پرسیدم؟ اوبر در تجارت قایق سواری تازه وارد نیست – ناوگان کشتی را در لندن در رودخانه تیمز با مشارکت یک شخص ثالث اداره می کند. اما خدمات لندن عمدتاً برای مسافران طراحی شده است. سرمایه گذاری جدید اوبر در میکونوس صرفاً برای رزروهای خصوصی است.

شما گفتید که روند سفرهای پس از همه گیری نقش داشت.

فکر ما این بود که از آنجایی که مسافران زیادی امسال به یونان می‌روند، چرا یک محصول را بایستیم؟ او گفت. “این یکی از داغ ترین مقاصد تعطیلات است.”

او اشتباه نمی کند. یونان انتظار دارد امسال بیش از یک میلیون مسافر داشته باشد که دلیل اصلی آن پروازهای مستقیم بیشتر از ایالات متحده است.

این یک خلبان کم خطر برای اوبر است، زیرا با اپراتورهای محلی قایق شریک است نه اینکه عملیات خود را رهبری کند. شما آن را راهی برای قیف کردن تقاضا به کسب و کارهای محلی توصیف کردید – البته در عین حال کسب درآمد.

شما گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که در فضای تحرک نوآوری می‌کنیم، و اینکه می‌توانیم سواری را تغییر دهیم، کاری است که ما به طور منحصربه‌فردی قادر به انجام آن هستیم – قادر به کمک به مدیریت تجربیات سفر در روش‌های مختلف».

گروه بندی مواد غذایی

در مورد سفارش گروهی برای مواد غذایی چطور؟ این در کجای استراتژی رشد گسترده‌تر اوبر قرار می‌گیرد؟ دارا خسروشاهی، مدیرعامل، در اظهارات آماده‌شده در رویداد چهارشنبه، این ویژگی را روشی «زیباتر» و ساده‌تر برای انجام یکی از کارهای قابل پیش‌بینی‌تر زندگی توصیف کرد: ذخیره مجدد یخچال.

دارا خسروشاهی مدیر عامل اوبر

اعتبار تصویر: کایل ویگرز / TechCrunch

“[With group ordering, you] لازم نیست تمام فاز ناخوشایند را طی کنید که بفهمید چه کسی چه چیزی بدهکار است یا اینکه آیا بابت آن پول پس خواهید گرفت. “ما آن را فوق العاده آسان می کنیم.”

سهولت استفاده و “چسبندگی” در تجارتی مانند تحویل خواربار مهم است که اجرای آن پرهزینه و پر از رقابت است. اوبر میلیاردها دلار برای خریدهایی مانند Careem، Cornershop، Postmates و Drizly هزینه کرده است، اما رقیب Instacart همچنان سهم اصلی بازار را در اختیار دارد. طبق اطلاعات Insider Intelligence، 73 درصد از فروش خواربار دیجیتال ایالات متحده در سال 2023 را به خود اختصاص خواهد داد.

همانطور که گفته شد، همه چیز شروع به جستجو برای هجوم های مختلف Uber برای تحویل می کند. واحد تحویل Uber برای اولین بار در فوریه 2022 سودآور شد و Insider Intelligence تخمین می‌زند که سهم اوبر از فروش دیجیتالی مواد غذایی سال آینده 0.7 درصد از 7.2 درصد به 7.9 درصد افزایش خواهد یافت.

علاوه بر سفارش‌های گروهی (اختیاری مکرر)، Uber چیزهای خوب مانند گزینه‌های سفارشی سفارشی و جایگزین‌های پیشنهادی را معرفی می‌کند – به مشتریان اجازه می‌دهد موارد خارج از منو را مشخص کنند و جایگزین‌هایی را برای محصولات بدون موجودی پیشنهاد کنند. رقبای مانند Instacart برای مدتی گزینه هایی را در همین راستا ارائه کرده اند. اما اوبر برای وفاداری بازی می کند – نه مصلحت.

ایروینگ گفت: «برای ما بسیار مهم است که مصرف کنندگان احساس کنند می توانند هر چیزی را که می خواهند پیدا کنند. “در پایان روز، این فقط چیزی است که امیدواریم برای افرادی که باید از آن استفاده کنند مفید و مفید باشد.”

نگاه به نوجوانان

اوبر همچنین به دنبال رشد مشتریان خود با روی آوردن به نسل جوان است.

در این رویداد، این شرکت حساب‌های کاربری نوجوان را راه‌اندازی کرد که به کاربران 13 تا 17 ساله اجازه می‌داد تا حساب‌هایی را برای حمل و نقل و تحویل در بیش از ده‌ها شهر در سراسر ایالات متحده و کانادا ایجاد کنند. اوبر می‌گوید، کاربران نوجوان فقط با رانندگان «با رتبه‌بندی بالا و با تجربه» مطابقت دارند و والدین می‌توانند پیشرفت سفر را به صورت زنده پیگیری کنند، یا از طرف نوجوان خود با تیم پشتیبانی اوبر تماس بگیرند.

در سال 2017، اوبر چند خلبان اولیه را برای ایجاد حساب های کاربری نوجوانان امتحان کرد. اما آنها در اولویت نبودند – شاید به این دلیل که شرکت تحت فشار کمتری برای یافتن راه‌های جدید برای رشد بود.

آیا نوجوانان ثابت خواهند کرد که مجموعه جدیدی از مشتریان سودآور هستند؟ زمان نشان خواهد داد. با این حال، طبق یک منبع، حمل‌ونقل 4.6 درصد از کل هزینه‌های نوجوانان را به خود اختصاص می‌دهد – و آن را به یک آیتم خطی معنادار، اما نه بزرگ‌تر تبدیل می‌کند.