چگونه Amazon EC2 از یک مفهوم به یک عنصر اساسی محاسبات ابری تبدیل شد – TechCrunch

نسخه بتا 15 سال پیش در همین هفته راه اندازی شد

پانزده سال پیش این هفته در 25 آگوست 2006 ، AWS اولین نمونه بتا EC2 ، رایانه های مجازی مبتنی بر ابر را روشن کرد. امروزه رایانش ابری ، و به طور خاص زیرساخت به عنوان یک سرویس ، جزء اصلی نحوه استفاده مشاغل از محاسبات است ، اما در آن زمان این مفهوم شناخته شده و یا به طور گسترده درک نشده بود.

EC در EC2 مخفف Elastic Compute است و این نام عمدا انتخاب شده است. ایده این بود که به همان اندازه که برای انجام یک کار به قدرت محاسبه نیاز دارید ، سپس آن را خاموش کنید و دیگر نیازی به آن ندارید – مانند یک نوار کشسان انعطاف پذیر شود. راه اندازی EC2 در نسخه بتا قبل از انتشار بتا ذخیره سازی S3 قبل از شش ماه قبل انجام شد و هر دو سرویس نقطه شروع سفر زیرساختی ابر AWS بود.

شما واقعاً نمی توانید در مورد آنچه آمازون با این حرکات توانست انجام دهد ، مبالغه کنید. این شرکت توانست روش کاملاً متفاوتی برای محاسبه را پیش بینی کند و در این فرآیند یک بازار و یک مشاغل جانبی قابل توجه ایجاد کند. برای تشخیص آنچه در پیش است ، شجاعت لازم برای پیش بینی و سرمایه گذاری منابع لازم برای تحقق آن لازم بود ، چیزی که هر کسب و کاری می تواند از آن درس بگیرد.

داستان مبدأ AWS پیچیده است ، اما در مورد رساندن قدرت فناوری اطلاعات کسب و کار آمازون به دیگران بود. آمازون در آن زمان کسب و کار امروزی نبود ، اما هنوز بسیار مهم بود و هنوز باید با نوسانات شدید ترافیک مانند جمعه سیاه مواجه شود ، زیرا وب سایت آن برای مدت کوتاهی اما پایدار مملو از ترافیک می شود. در حالی که هدف یک سایت تجارت الکترونیک و در واقع هر کسب و کاری ، جذب هرچه بیشتر مشتریان است ، نگه داشتن سایت تحت چنین استرس کمی کار می کند و آمازون یاد می گرفت که چگونه این کار را به خوبی انجام دهد.

این درسها و تمایل به کنترل فرآیندهای توسعه داخلی شرکت در نهایت منجر به چیزی می شود که امروزه ما به عنوان خدمات وب آمازون می شناسیم و این مشاغل جانبی به تقویت نسل جدیدی از استارتاپ ها کمک می کند. ما با دیو براون ، که امروز معاون EC2 است و در ساخت اولین نسخه های فناوری کمک کرد ، صحبت کردیم تا بدانیم چگونه این تغییر تکنولوژیکی کاهش یافته است.

گاهی اوقات یک ایده عالی به دست می آورید

پیدایش ایده پشت AWS در بازه زمانی 2000 زمانی آغاز شد که شرکت به دنبال ایجاد مجموعه ای از خدمات برای ساده سازی نحوه تولید نرم افزار داخلی بود. سرانجام ، آنها مجموعه ای از خدمات اساسی – محاسبه ، ذخیره سازی و پایگاه داده – را توسعه دادند که هر توسعه دهنده ای می تواند از آن استفاده کند.

اما ایده فروش آن مجموعه از خدمات واقعاً در یک مجتمع خارج از خانه در خانه جف بزوس در سال 2003 شکل گرفت. مقاله 2016 TechCrunch در مورد ریشه های AWS توضیح داد که چگونه این موارد با هم جمع می شوند:

جاسی یادآور شد که با کار تیم ، آنها متوجه شدند که در اجرای خدمات زیرساختی مانند محاسبه ، ذخیره سازی و پایگاه داده (به دلیل الزامات داخلی که قبلاً بیان شده بود) نیز بسیار خوب عمل کرده اند. علاوه بر این ، آنها در مدیریت مراکز داده معتبر ، مقیاس پذیر و مقرون به صرفه از نیاز بسیار ماهر شده بودند. به عنوان یک تجارت با حاشیه کم مانند آمازون ، آنها باید تا حد ممکن لاغر و کارآمد باشند.

آنها دریافتند که این مهارت ها و توانایی ها می تواند به یک تجارت جانبی تبدیل شود که در نهایت به AWS تبدیل می شود. اجرای این ایده های اولیه مدتی طول می کشد ، اما تا دسامبر 2004 ، آنها یک دفتر مهندسی در آفریقای جنوبی افتتاح کردند تا ساخت EC2 را آغاز کنند. همانطور که براون توضیح می دهد ، شرکت در آن زمان به دنبال گسترش خارج از سیاتل بود و کریس پینکام ، که در آن روزها مدیر بود ، از آفریقای جنوبی به دنیا آمد و می خواست به خانه بازگردد.