چگونه 2 شرکت از رشد ارگانیک و معدنی بهره بردند – TechCrunch

ادغام و تملک فعالیت‌ها در بالاترین سطح خود قرار دارند – ادغام‌ها و ادغام‌های جهانی در حال حاضر سطوح سال 2020 را با معاملاتی به ارزش 4.4 تریلیون دلار از اکتبر 2021 شکسته‌اند. بنابراین چگونه استارت‌آپ‌ها، به‌ویژه استارت‌آپ‌های در مراحل اولیه، می‌توانند وارد عمل شوند؟

پاسخ یک استراتژی رشد است که هم رشد غیر آلی و هم رشد ارگانیک را در نظر می گیرد و هرگز به یکی بیش از دیگری تکیه نمی کند. در نقش من به‌عنوان یک متخصص رشد و سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر برای بیش از 20 سال، شرکت‌هایی را دیده‌ام که از این انواع مختلف رشد به نفع خود – و سقوطشان استفاده می‌کنند.

اساساً، مشاغل می توانند به دو صورت رشد کنند: ارگانیک و غیر ارگانیک. برای اهداف ما، رشد ارگانیک به تلاش‌های داخلی برای افزایش درآمد، مانند افزایش سرعت تولید، گسترش پیشنهادات محصول، ایجاد زیرساخت‌ها و مشتریان و استخدام کارکنان اشاره دارد. رشد غیر ارگانیک ناشی از ادغام یا خرید توسط سایر شرکت ها یا سرمایه گذاری های مشترک است.

رشد ارگانیک آهسته تر است، در حالی که رشد غیر آلی اغلب به عنوان یک شات تقویت کننده عمل می کند و شرکت ها را به جلو سوق می دهد. استارت‌آپ‌ها در حال حاضر از هر دو جهت هدایت نوآوری و رشد بازار استفاده می‌کنند، اما همه رشدها یکسان ایجاد نمی‌شوند و یکی از دیگری متقابلاً منحصر به فرد نیست.

روزهایی (بیشتر) که بخش قابل توجهی از خریدها شکست خوردند، گذشته است، اما این طرز فکر هنوز درک ما از معاملات را مختل می کند.

رشد غیر ارگانیک به طور سنتی یک استراتژی برای تسریع توسعه کسب و کار در صنایع با رشد کندتر مانند شرکت های رسانه ای بوده است. برای شرکت‌های متمرکز بر نرم‌افزار، فناوری جدید یا مشتریانی که از طریق ادغام یا اکتساب به دست می‌آیند به آن‌ها کمک می‌کند تا از رقبای خود پیشی بگیرند. برای بنیانگذاران و مدیران عامل ضروری است که بدانند دقیقاً چه زمانی رشد غیر ارگانیک در مفرط فعلی فعالیت های M&A معنا پیدا می کند و چگونه می توان یک رویکرد متفکرانه و متعادل برای رشد پایدار کسب و کار خود اتخاذ کرد.