چگونه یک بازاریاب تلفن همراه متعلق به Vungle Fontmaker را به بالای فروشگاه App ارسال کرد-TechCrunch

آیا این صدا آشنا است؟ یک برنامه در رسانه های اجتماعی ، اغلب از جمله TikTok ، ویروسی می شود ، سپس بلافاصله به بالای فروشگاه App می رود ، جایی که به دلیل افزایش نوردهی ، نصب های بیشتری را نیز به دست می آورد. این همان اتفاقی است که در شماره 1 اخیر در App Store ایالات متحده رخ داد ، Fontmaker ، یک برنامه فونت مبتنی بر اشتراک که به نظر می رسد به لطف فیلم های TikTok و دیگر پست های اجتماعی از رشد دهان به دهان سود می برد. اما آنچه ما در اینجا می بینیم شکل جدیدی از بازاریابی App Store است – و یکی از قدیمی ترین بازیکنان در فضا را شامل می شود: Vungle.

به نظر می رسد که در نگاه اول Fontmaker فقط یک برنامه مستقل دیگر است که آن را بسیار محبوب کرده است.

این برنامه که توسط موسسه ای به نام Mango Labs منتشر شده است ، به کاربران قول می دهد با استفاده از دست خط خود فونت ایجاد کنند که می توانند از طریق صفحه کلید سفارشی با قیمت نسبتاً تند 4.99 دلار در هفته به آن دسترسی پیدا کنند. این برنامه برای اولین بار در 26 جولای راه اندازی شد. تقریباً یک ماه بعد ، طبق داده های Sensor Tower ، برنامه شماره 2 در فروشگاه App ایالات متحده بود. تا 26 آگوست ، یک موقعیت دیگر صعود کرد و به رتبه 1 رسید و در روزهای بعد به آرامی در رتبه بندی کلی برنامه های رایگان سقوط کرد.

تا 27 آگوست ، شماره 15 بود ، قبل از آنکه روز بعد مجدداً به شماره 4 برسید ، سپس یکبار دیگر کاهش یافت. امروزه ، این برنامه به طور کلی شماره 54 و رتبه 4 در رده رقابتی عکس و ویدیو است-با این وجود ، موقعیت خوبی برای یک محصول جدید و تا حدودی طاقت فرسا است که عمدتا کاربران جوان را هدف قرار می دهد. Sensor Tower گزارش می دهد که تا به امروز ، 68000 دلار درآمد داشته است.

اما Fontmaker ممکن است یک داستان موفقیت آمیز واقعی نباشد ، علیرغم موفقیت Top Charts در افزایش بارگیری از کاربران واقعی ، و نه ربات ها. در عوض ، این یک مثال است که چگونه بازاریابان تلفن همراه به این نتیجه رسیده اند که چگونه می توانند از جامعه تأثیرگذار برای ایجاد نصب برنامه استفاده کنند. این همچنین یک مثال است که چگونه تمایز بین برنامه هایی که تحت تأثیر بازاریابی تأثیرگذار قرار دارند و برنامه هایی که به دلیل تقاضای واقعی در بالای فروشگاه App قرار گرفته اند ، دشوار است-مانند برنامه واکی تاکی Zello ، که سفر اخیر او به شماره 1 را می توان به طوفان نسبت داد ایدا

همانطور که پیداست ، Fontmaker “برنامه مستقل” معمولی شما نیست. در واقع ، مشخص نیست که واقعاً چه کسی پشت آن است. ناشر آن ، Mango Labs ، LLC ، در واقع یک حساب توسعه دهنده iTunes است که متعلق به شرکت رشد موبایل JetFuel است ، که اخیراً توسط شرکت تبلیغات و کسب درآمد تلفن همراه Vungle خریداری شده است – یک بازیکن قدیمی و گاهی بحث برانگیز در این فضا ، که خود توسط Blackstone خریداری شده است. 2019

Vungle عمدتا به محصول اصلی JetFuel ، برنامه ای به نام The Plug ، علاقه مند به اینفلوئنسرها علاقه مند بود.

از طریق The Plug ، توسعه دهندگان برنامه های تلفن همراه و تبلیغ کنندگان می توانند به شبکه JetFuel متشکل از بیش از 15000 تأثیرگذار تأیید شده متصل شوند که مجموعاً 4 میلیارد دنبال کننده اینستاگرام ، 1.5 میلیارد دنبال کننده TikTok و 100 میلیون بازدید روزانه Snapchat دارند.

در حالی که بازاریابان می توانند از ابزارهای تبلیغاتی داخلی در هر یک از این شبکه ها برای رسیدن به مخاطبان مورد نظر خود استفاده کنند ، فناوری JetFuel به بازاریابان اجازه می دهد تا کمپین های خود را سریعاً برای دسترسی به کاربران با ارزش بالا در جمعیت شناسی Gen Z گسترش دهند. این سیستم در برخی موارد می تواند نسبت به بازاریابی تأثیرگذار سنتی کار کمتری انجام دهد. تبلیغ کنندگان به ازای هزینه عمل (CPA) برای نصب برنامه پرداخت می کنند. در همین حال ، تنها کاری که باید اینفلوئنسرها انجام دهند این است که در The Plug حرکت کنند تا برنامه ای را برای تبلیغ پیدا کنند ، سپس آن را در حساب های اجتماعی خود ارسال کنند تا شروع به کسب درآمد کنند.

اعتبار تصویر: وب سایت Plug ، نحوه عملکرد این پلتفرم را به افراد تأثیرگذار نشان می دهد

بنابراین در حالی که بله ، بسیاری از اینفلوئنسرها ممکن است ویدیوهای TikTok در مورد Fontmaker تهیه کرده باشند ، که باعث شد مصرف کنندگان برنامه را بارگیری کنند ، اما به اینفلوئنسرها پول پرداخت شده است. (و اغلب ، از آنچه در هشتگ Fontmaker مرور کردیم ، بدون افشای آن رابطه مالی به هیچ وجه – مشکلی که به طور فزاینده ای در TikTok شایع می شود و نگران FTC است.)

جایی که همه چیز پیچیده می شود این است که سعی کنید رابطه آزمایشگاه های انبه را با JetFuel/Vungle مشخص کنید. به عنوان یک مصرف کننده در حال مرور App Store ، به نظر می رسد Mango Labs برنامه های کاربردی سرگرم کننده زیادی را برای مصرف کننده ایجاد می کند که Fontmaker آخرین آنها است.

وب سایت JetFuel نیز به ترویج این تصویر کمک می کند.

این سیستم بازاریابی تأثیرگذار خود را با استفاده از یک مطالعه موردی از “توسعه دهندگان مستقل” به نام Mango Labs و یکی از برنامه های قبلی خود ، Caption Pro به نمایش گذاشته بود. Caption Pro در ژانویه 2018 راه اندازی شد. (داده های App Annie نشان می دهد که در 31 اوت 2021 از App Store حذف شده است … بله ، دیروز).

اعتبار تصویر: برنامه آنی

با این حال ، ونگل به TechCrunch گفت: “برنامه Caption Pro دیگر وجود ندارد و مدت زیادی است که در App Store یا Google Play پخش نشده است.” (ما نمی توانیم رکورد App Annie از برنامه را در Google Play پیدا کنیم).

آنها همچنین به ما گفتند که “Caption Pro قبل از اینکه JetFuel تبدیل شود توسط آزمایشگاه های Mango توسعه داده شد” و از این مطالعه موردی برای برجسته کردن قابلیت های تبلیغاتی JetFuel استفاده شد. (اما بدون آشکار کردن ارتباط آنها.)

“قبل از اینکه JetFuel به عنوان پلتفرم بازاریابی تأثیرگذار امروزی تبدیل شود ، این شرکت برنامه هایی را برای App Store توسعه داد. سخنگوی Vungle توضیح داد که پس از اینکه این شرکت به یک پلت فرم بازاریابی تبدیل شد ، در فوریه 2018 ، برنامه های خود را متوقف کرد ، اما همچنان از حساب Mango Labs استفاده می کرد تا برنامه هایی را منتشر کند که با آنها درآمدزایی شخص ثالث همکاری داشته است.

به عبارت دیگر ، ادعایی که در اینجا مطرح می شود این است که در حالی که Mango Labs ، در اصل ، همان افرادی بودند که مدتهاست برای تبدیل شدن به JetFuel متمرکز شده اند و سازندگان Caption Pro ، همه برنامه های جدیدتری که تحت عنوان “Mango Labs، LLC” منتشر شده اند توسط تیم JetFuel ایجاد نشده است.

سخنگو گفت: “هر برنامه ای که تحت نام Mango Labs LLC در App Store یا Google Play ظاهر می شود در واقع توسط سایر شرکت ها توسعه یافته است و آزمایشگاه های انبه فقط به عنوان ناشر عمل کرده است.”

اعتبار تصویر: وب سایت JetFuel آزمایشگاه Mango را به عنوان “توسعه دهنده مستقل” توصیف می کند

دلایلی وجود دارد که چرا این بیانیه کاملاً درست نیست – و نه تنها به این دلیل که شرکای JetFuel خوشحال هستند که خود را در پشت نام Mango Labs پنهان می کنند ، و همچنین به این دلیل که آزمایشگاه های انبه پروژه ای از تیم JetFuel در گذشته بوده است. همچنین عجیب است که آزمایشگاه های انبه و نهاد دیگر ، Takeoff Labs ، ادعای یکسری برنامه ها را دارند. و مانند آزمایشگاه های انبه ، آزمایشگاه Takeoff با JetFuel نیز مرتبط است.

با تجزیه و تحلیل ، در زمان نگارش ، Mango Labs چندین برنامه مصرفی را در App Store و Google Play منتشر کرده است.

در iOS ، این شامل برنامه شماره 1 اخیر Fontmaker ، و همچنین FontKey ، Color Meme ، Litstick ، ​​Vibe ، Celebs ، FITme Fitness ، CopyPaste و قسمت 2 است. در Google Play ، دو برنامه دیگر دارد: Stickered و Mango.

اعتبار تصویر: آزمایشگاه های انبه

اکثر فهرستهای فروشگاه App Mango Labs به وب سایت JetFuel به عنوان “وب سایت توسعه دهنده برنامه” اشاره می کنند ، که مطابق با گفته های Vungle در مورد JetFuel به عنوان ناشر برنامه ها است.

اما آنچه عجیب است این است که برنامه Mango Labs Part2 ، از فهرست App Store خود به وب سایت Takeoff Labs پیوند دارد.

سخنگوی Vungle در ابتدا به ما گفت که Takeoff Labs “یک توسعه دهنده برنامه مستقل است”.

و با این حال ، وب سایت Takeoff Labs تیمی را متشکل از رهبری JetFuel ، از جمله تیم لناردو ، بنیانگذار و مدیر عامل JetFuel و بنیانگذار JetFuel و CRO JJ Maxwell نشان می دهد. برنامه Takeoff Labs LLC نیز توسط لناردو امضا شد.

در همین حال ، بنیانگذار و مدیرعامل Takeoff Labs ، ری گوبوردون ، طبق LinkedIn خود و وب سایت Takeoff Labs ، هنوز در آنجا کار می کند. در مورد این ارتباط ، Vungle به ما گفت که آنها متوجه نشده اند که وب سایت به روز نشده است و نه JetFuel و نه Vungle با این خرید در مالکیت Takeoff Labs سهام ندارند.

اعتبار تصویر: وب سایت Takeoff Labs تیم خود ، از جمله بنیانگذاران JetFuel را نشان می دهد.

وب سایت Takeoff Labs همچنین “مجموعه” برنامه های خود را نشان می دهد که شامل Celeb ، Litstick و FontKey است – سه برنامه ای که توسط Mango Labs در App Store منتشر می شوند.

در Google Play ، Takeoff Labs توسعه دهنده ای است که دارای Celebs است ، و همچنین دو برنامه دیگر ، Vibe و Teal ، یک بانک نوین. اما در App Store ، Vibe توسط Mango Labs منتشر می شود.

اعتبار تصویر: وب سایت Takeoff Labs ، مجموعه برنامه های خود را نشان می دهد.

(برای پیچیدگی بیشتر امور نیست ، اما نهادی نیز وجود دارد به نام RealLabs که میزبان JetFuel ، The Plug و سایر برنامه های مصرف کننده ، از جمله Mango است – برنامه ای که توسط Mango Labs در Google Play منتشر شده است. کسی مطمئناً دوست دارد نام چیزها را “آزمایشگاه” بگذارد).

Vungle ادعا می کند که اشتباه در اینجا مربوط به نحوه استفاده از حساب iTunes Mango Labs برای انتشار برنامه ها برای شرکای خود است ، که این یک “معمول” در App Store است. می گوید قصد دارد برنامه های منتشر شده تحت Mango Labs را به حساب توسعه دهندگان منتقل کند ، زیرا موافق است که این امر گیج کننده است.

Vungle همچنین ادعا می کند که JetFuel “هیچ برنامه کاربردی مصرف کننده ای که در حال حاضر در فروشگاه های برنامه فعال است ، ندارد و مالک آن نیست. هر کدام از برنامه های ایجاد شده توسط موسسه زمانی که به آزمایشگاه های انبه معروف بود ، مدت هاست از فروشگاه های برنامه حذف شده است. “

سیستم JetFuel آشفته و گیج کننده است ، اما تا کنون در اهداف خود موفق بوده است. Fontmaker توانست به رتبه 1 برسد ، که اساسا توسط بازاریابی تأثیرگذار به بالاترین سطح رسید.

اما به عنوان یک مصرف کننده ، این بدان معناست که شما هرگز نمی دانید چه کسی برنامه ای را که بارگیری می کنید ساخته است یا آیا تحت تأثیر قرار گرفته اید تا از طریق تبلیغات ناشناخته آن را امتحان کنید.

Fontmaker اولین کسی نیست که از طریق تبلیغات اینفلوئنسر به رشد خود ادامه می دهد. تابستان ، Poparrazzi نیز مانند بسیاری دیگر در بالای فروشگاه App قرار گرفت. اما Poparazzi از آن زمان تا کنون به شماره 89 در Photo & Video رسیده است ، که نشان می دهد تأثیر فقط می تواند شما را تا اینجا پیش ببرد.

در مورد Fontmaker ، نفوذ پولی آن را به شماره 1 رساند ، اما لحظه Top Chart آن کوتاه بود.