چگونه هوش مصنوعی به تاریخچه سرطان سینه کمک می کند – TechCrunch

ماه اکتبر در چهار دهه گذشته ، هر ماه اکتبر ، ماه آگاهی از سرطان پستان به افزایش شایع ترین سرطان روی زمین کمک می کرد-سرطان که تقریباً سه چهارم میلیون نفر را در هر سال از بین می برد.

علیرغم موارد ثبت شده به مصر باستان ، سرطان سینه برای هزاره ها یک حالت “وصف ناپذیر” محسوب می شد. انتظار می رفت که زنان در سکوت و “وقار” رنج ببرند.

این انگ به جهالت دانشگاهی دامن زد و سرطان پستان تا چند دهه پیش به عنوان یک بیماری نسبتاً ناشناخته در حال زوال بود. در بیشتر قرن گذشته ، زنی که از سرطان سینه رنج می برد ، تحت درمان با پرتودرمانی و یا جراحی قرار می گرفت – اغلب جراحی های رادیکال ، که باعث می شود آنها برای مزایای کمی تغییر شکل داده شوند – در حالی که درمان سایر سرطان ها پیشرفت می کند.

مرگ و میر ناشی از سرطان پستان به سختی از دهه 1930 تا 1970 تغییر کرد ، تا زمانی که تلاش مشترک گروه های آزادی خواه زن و فمینیست ، مطالعه و درمان سرطان سینه را به جایگاه مناسب خود در بیمارستان ها و م institutionsسسات تحقیقاتی تحت سلطه مردان بالا برد. درمان در یک نسل تغییر یافته است.

در دهه 1970 ، یک زن مبتلا به سرطان سینه تقریباً 40 درصد شانس زنده ماندن در 10 سال آینده را داشت. امروزه به دلیل داروهای جدید ، روشهای غربالگری پیشرفته و جراحیهای ظریف و م effectiveثرتر ، این احتمال تقریباً دو برابر شده است.

نقش اساسی در این تحول تأکید بر تشخیص زودهنگام بوده است. هرچه سرطان سینه زودتر مشخص شود ، درمان آن آسان تر است. هوش مصنوعی به طور فزاینده ای نقش مهمی در شناسایی سرطان سینه ایفا می کند. امسال ، سرویس بهداشت ملی بریتانیا (NHS) مطالعه ای را در مورد چگونگی غربالگری سرطان سینه توسط هوش مصنوعی اعلام کرد. این امر در حالی که قصد دارد پزشکان انسانی را افزایش دهد ، نه جایگزین آن ، به کاهش کمبود رادیوگرافی کمک می کند.

استارتاپ ها نیز برای مقابله با این کمبود از هوش مصنوعی استفاده می کنند. Kheiron Medical Technologies انگلیس قصد دارد از هوش مصنوعی برای غربالگری نیم میلیون زن از نظر سرطان سینه استفاده کند. جعبه آبی اسپانیا در حال توسعه دستگاهی است که می تواند سرطان سینه را از طریق نمونه ادرار تشخیص دهد. نیرامای هند بر روی یک ابزار ارزان قیمت کار می کند که می تواند به بررسی تعداد زیادی از زنان در مناطق روستایی و نیمه شهری کمک کند.

اما به همان اندازه برای بهبود نتایج ، شناسایی بیماران در معرض خطر بالای عود بیماری است. تقریباً از هر 10 بیمار مبتلا به سرطان پستان ، یک نفر پس از درمان اولیه عود می کند و احتمال زنده ماندن آنها کاهش می یابد.

شناسایی زودهنگام آنها از لحاظ تاریخی دشوار بوده است ، اما تیم من ، با همکاری گوستاو روسی ، بیمارستان سرطان فرانسه ، یک ابزار هوش مصنوعی ایجاد کرده است که می تواند از هر 10 بیمار 8 نفر را در معرض خطر عود مجدد قرار دهد. هوش مصنوعی به بیماران کمک می کند تا زودتر درمان لازم را انجام دهند و در عین حال بیماران کم خطر را از معاینات مکرر و ناراحت کننده نجات می دهد. در همین حال ، شرکت های دارویی با جذب سریعتر بیماران در معرض خطر ، آزمایشات دارویی سرطان پستان را تسریع می کنند.

حریم خصوصی داده های بیمار می تواند مانعی برای تحقیقات سریع باشد. بیمارستان ها در ارسال داده ها به خارج از سایت احتیاط می کنند و هیچ شرکت دارویی نمی خواهد اطلاعات ارزشمندی را با رقبا به اشتراک بگذارد. اما هوش مصنوعی به حل این مسائل کمک می کند و امکان توسعه سریعتر ، ایمن و ارزان درمانهای جدید را فراهم می آورد.

یادگیری فدراسیون ، شکل جدیدی از هوش مصنوعی است که بر روی داده های چندین موسسه آموزش می دهد بدون اینکه داده ها از بیمارستان خارج شوند ، در سراسر اروپا برای دسترسی محققان به داده های ضروری و در حال حاضر غیرقابل دسترسی استفاده می شود.

ما همچنین از هوش مصنوعی برای درک عمیق خود در مورد اینکه چرا تهاجمی ترین انواع سرطان پستان در برابر برخی از داروها مقاوم هستند استفاده خواهیم کرد و به ما کمک می کند تا داروهای جدید و متناسب را ایجاد کنیم که بین سلولهای سالم و توموری بهتر از شیمی درمانی تمایز قائل می شوند.

در حالی که تأثیر هوش مصنوعی در حال افزایش است ، برای بهبود نتایج به همان اندازه مهم است که به رسمیت شناخته شود که مراقبت های بهداشتی اساساً یک تلاش انسانی است. هیچ الگوریتمی هرگز نمی تواند بیمار را در تاریک ترین لحظات خود تسلی دهد و هیچ دستگاهی هرگز نمی تواند انعطاف پذیری مورد نیاز هر بیمار را برای غلبه بر بیماری خود القا و القا کند.

من و هر پزشک دیگری می دانیم که درمان بیماری به اندازه درک بیمار و درک بیماری آنها است. همدلی بالینی با رضایت بیشتر بیمار و ناراحتی کمتر مرتبط است و باعث ایجاد انگیزه در بیمار برای ادامه دوره دشوار درمان می شود. خوشبختانه ، فناوری هوش مصنوعی که به طور فزاینده ای به درمان سرطان سینه کمک می کند ، برای تقویت و توانمندسازی پزشکان طراحی شده است.

سرطان پستان دیگر برای میلیون ها نفری که هر ساله به آن مبتلا می شوند «غیرقابل وصف» نیست. دریایی از نوارهای صورتی که آغاز ماه اکتبر را نوید می دهد ، نشان می دهد که ما در نبردمان با یکی از قدیمی ترین دشمنان خود – که اکنون در حال شکست دادن آن هستیم ، چقدر پیش رفته ایم. ما هرگز نمی توانیم سرطان سینه را به طور کامل ریشه کن کنیم. اما با کمک هوش مصنوعی برای تشخیص زودتر بیماران و امکان توسعه سریع درمان ها ، ممکن است در چند دهه دیگر ، دیگر نیازی به ماه آگاهی از سرطان پستان نداشته باشیم.