چگونه استارتاپ چهار نفره Luminopia از تلویزیون برای درمان تنبلی چشم استفاده می کند-TechCrunch

اگر در کودکی با تنبلی چشم – که به آن آمبلیوپی گفته می شود – تشخیص دهید ، تنها چند گزینه در اختیار شماست. می توانید از چسب چشم استفاده کنید ، می توانید قطره چشم مصرف کنید یا می توانید از لنزهای اصلاحی استفاده کنید. یا در آینده در انتظار ترخیص FDA ، می توانید تلویزیون تماشا کنید.

این ایده اصلی پشت Luminopia ، یک استارتاپ چهار نفره به سرپرستی Scott Xiao و Dean Travers است. شیائو و تراورس Luminopia را شش سال پیش و در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه هاروارد شروع کردند و اولین بار در مورد این وضعیت از همکلاسی خود که در دوران کودکی با آمبلیوپی دست و پنجه نرم می کرد ، مطلع شدند. تنبلی چشم شایع ترین شکل از دست دادن بینایی در دوران کودکی است و تقریباً در همه افراد ایجاد می شود از هر 100 کودک 3 نفربه

آمبلیوپی می تواند در اوایل زندگی زمانی ایجاد شود که چیزی باعث می شود یک چشم برای همگام شدن با چشم دیگر تلاش کند. ممکن است عدم تعادل قدرت عضلانی بین چشم ها وجود داشته باشد ، که باعث عقب ماندن یکی ، یک چشم بسیار قوی تر از چشم دیگر ، یا یک چشم به دلیل آب مروارید یا مانع دیگر از بینایی واضح محروم می شود. در طول زمانمغز یاد می گیرد که به یک چشم وابسته است ، در حالی که چشم دیگر ضعیف می شود ، در نهایت ، در موارد شدید ، منجر به از دست دادن بینایی دائمی می شود.

درمان های رایج تنبلی چشم شامل قطره چشم ، لنزهای اصلاحی یا وصله چشم است که چشم ضعیف را تقویت می کند. محلول لومینوپیا متفاوت است. بچه ها تلویزیون را از طریق هدست VR با پارامترهای نمایش کمی تغییر می دهند (این شرکت برای ارائه بیش از 100 ساعت محتوا با کارگاه های کنجد ، Nickelodeon ، Dreamworks و NBC قرارداد بسته است). ممکن است کنتراست بالا یا شماره گیری شود ، یا قسمت هایی از هر تصویر حذف شود تا چشم ضعیف ترغیب شود با چشم قوی تر همگام شود.

شیائو می گوید: “ما در واقع پارامترهای تصویر را در زمان واقعی تغییر می دهیم ، با هدف ارتقاء استفاده ضعیف از چشم و تشویق مغز بیماران برای ترکیب ورودی از هر دو چشم.”

در ماه سپتامبر ، این شرکت نتایج a کارآزمایی تصادفی کنترل شده روی 105 کودک همه بچه ها عینک تمام وقت داشتند ، اما 51 نفر از آنها یک ساعت برنامه های تلویزیونی را که توسط نرم افزار Luminopia اصلاح شده بود ، شش روز در هفته و به مدت 12 هفته مشاهده کردند.

به طور کلی ، بچه های گروه درمان بینایی خود را در نمودار استاندارد چشمی 1.8 خط در مقایسه با 0.8 خط در گروه مقایسه بهبود بخشیدند (اگرچه برخی از بچه ها در دوازده هفته پیگیری بهبود دو یا چند خط را مشاهده کردند).

این مطالعه در منتشر شد چشم پزشکی.

Luminopia هنوز یک شرکت کوچک است – فقط چهار کارمند وجود دارد. اما این شرکت تا کنون حدود 12 میلیون دلار با سرمایه گذاری Sesame Ventures (بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر کارگاه Sesame) و سرمایه گذاران فرشته ای مانند Robert Langer ، بنیانگذار Moderna (اکنون مدیر هیئت مدیره Luminopia) و جفری دان ، سابق سرمایه گذاری کرده است. رئیس و مدیرعامل کارگاه کنجد.

این شرکت با رویکرد منحصر به فرد خود نسبت به یک مشکل رایج در آمبلیوپی و به طور کلی در مراقبت های بهداشتی: پایبندی به درمان ، خود را متمایز کرده است.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد درمان با تنبلی چشم سخت است. یک مطالعه در یک بیمارستان در عربستان سعودی 37 خانواده با کودکانی که از چشم های خود برای درمان آمبلیوپی استفاده می کردند ، مورد بررسی قرار گرفت. بچه های مورد مطالعه فقط 66 درصد زمان وصله تجویز شده را تکمیل کردند. خانواده ها انگ اجتماعی ، ناراحتی و امتناع کامل از پوشیدن این وصله را برخی از دلایل متداول برای مبارزه با توصیه های وصله چشم عنوان کردند.

یک مطالعه در سال 2013 در چشم پزشکی تحقیقی و علوم تصویری تجزیه و تحلیل میزان رعایت 152 کودک از روش های وصله چشم ، و دریافت که در حدود 42 درصد از روزها ، بچه ها از وصله به طور کامل صرف نظر می کنند.

بنیانگذاران Luminopia درمان خود را برای تنبلی چشم با نزدیک شدن ابتدا به مشکل چسبندگی – یک استراتژی وام گرفته شده از دنیای محصولات مصرفی ، ایجاد کردند.

تراورز می گوید: “ما همیشه شاهد چنین شکاف عظیمی در تجربه چیزهایی در جهان مصرف کننده بودیم ، جایی که همه چیز بسیار متفکرانه و بسیار لذت بخش است ، و مراقبت های بهداشتی که اغلب اوقات ما تجربه های ضعیفی را مشاهده می کنیم که منجر به پایبندی پایین می شود.”

در مورد بچه ها ، انجام کارهای جذاب تر از تماشای تلویزیون وجود ندارد. به نظر می رسد که این آزمایش این نظریه را اثبات می کند: بچه های حاضر در مطالعه 88 درصد از دقیقه های تماشای تلویزیون مورد نیاز خود را تکمیل کردند. و 94 درصد از والدین گفتند که به احتمال زیاد یا به احتمال زیاد از این روش درمانی برای وصله چشم استفاده می کنند.

اما نکته اصلی این است که داده ها و تأیید FDA برای اثبات این که این تجربیات درمانی “لذت بخش” در واقع کار می کنند و بر مشکل پایبندی غلبه می کنند ، وجود داشته باشد. در پی آخرین آزمایش Luminopia منتشر می شود آزمایش خلبان تک بازو ، که فناوری را در نه سایت و در مجموع 84 شرکت کننده ارزیابی کرد. در مرحله اول آزمایش آزمایشی که روی 10 کودک انجام شد ، تیم دریافتند که کودکان 78 درصد از دقیقه های تجویز شده درمان را انجام داده اند. آنها همچنین بهبودهایی در بینایی خود مشاهده کردند که برابر با سه خط در یک نمودار استاندارد چشمی بود. آن نتایج در منتشر شد گزارشهای علمی

Luminopia اولین شرکتی نیست که شروع به ارزیابی بازی کرد یا به دلیل عدم وجود کلمه بهتر ، درمانهای سرگرم کننده برای بیماریها را آغاز کرد. FDA قبلاً تا حدودی از پیشنهادات دیگر در این زمینه حمایت کرده است.

شرکت دیگری به نام Akili Interactive تاییدیه FDA را دریافت کرد در ژوئن 2020 از طریق مسیر De Novo برای یک بازی ویدیویی که برای درمان ADHD در کودکان استفاده می شود. این تأیید اولین باری است که آژانس یک بازی ویدیویی را برای درمان بیماری تایید کرد. در مجموع Akili Interactive حدود 301.1 میلیون دلار کمک مالی به دست آورده است ، در هر Crunchbaseبه

بازی Akili ، با نام EndeavorRx ، راهی را برای تأیید نشان می دهد که ممکن است Luminopia بتواند از آن تقلید کند. Luminopia ، مانند EndeavorRx ، یک سرویس درمانی تنها با نسخه است که نسخه قبلی آن را ندارد. به گفته شیائو ، لومینوپیا همچنین مسیر de novo را دنبال می کند زیرا امسال به دنبال تأیید FDA است. داده های جدیدترین آزمایش محوری آن در مارس گذشته به FDA ارائه شد.

او می گوید: “ما در حال پیش بینی تصمیمی تا پایان سال هستیم و به شرط اینکه این تصمیم مثبت باشد ، ما به دنبال راه اندازی محصول در اوایل امسال هستیم.”