چرا روشهای بازاریابی عمومی در توسعه دهندگان نرم افزار کار نمی کند – TechCrunch

“اکثر محتوای فنی منتشر شده از نظر توسعه دهندگان بی اهمیت است. من فکر می کنم همه ما می توانیم کار بهتری انجام دهیم. “

این همان چیزی بود که باعث شد دووندر آنچه را که در مورد بازاریابی آموخته بود به دو طریق در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد: او اخیراً کتابی با عنوان “بازاریابی توسعه دهنده وجود ندارد” راه اندازی کرد و همچنین از طریق مشاوره خود ، EveryDeveloper ، که به مشتریان خود کمک می کند ، کار می کند. از جمله Algolia ، HelloSign و Stoplight ، با استراتژی و تولید محتوای فنی.

DuVander توسط کارل هیوز ، مدیرعامل Draft.dev ، که متخصص در تولید محتوا برای شرکت های متمرکز بر توسعه دهنده است ، به ما توصیه شد. هنگامی که ما در ژوئیه گذشته با او مصاحبه کردیم ، هیوز توضیح داد که هنگامی که آنها نیاز به تعیین استراتژی محتوای خود داشتند ، به EveryDeveloper مراجعه می کند.

بنابراین هیوز خوشحال شد که DuVander را از طریق نظرسنجی متخصصان ما توصیه می کند. (شما می توانید توصیه های خود را در اینجا به اشتراک بگذارید!) او نوشت: “آدم از تجربه عمیق خود به عنوان یک توسعه دهنده و حامی توسعه استفاده می کند تا مطمئن شود که مشتریانش یک استراتژی برنده را در حرکت قرار داده اند.”

این ما را کنجکاو کرد ، بنابراین ما یک نسخه از کتاب DuVander را تهیه کردیم و برای کسب اطلاعات بیشتر با او تماس گرفتیم. غذای اصلی؟ اگر با توسعه دهندگان تماس می گیرید ، کاملاً می خواهید از تبلیغات بیش از حد عمومی یا بیش از حد عمومی جلوگیری کنید.

اینجا بیشتر:

یادداشت ویراستار: این مصاحبه از نظر طول و وضوح کمی ویرایش شده است.

چرا کتابی با عنوان “بازاریابی توسعه دهنده وجود ندارد” نوشتید؟

آدام دووندر

اعتبار تصویر: آدام دووندر

مطمئناً بازاریابان توسعه دهنده وجود دارند ، زیرا من هر روز با آنها کار می کنم. عنوان کتاب فراخوانی است برای این بازاریابان تا با مخاطبان فنی خود متفاوت رفتار کنند. برای دستیابی به توسعه دهندگان بیشتر نیاز به آموزش بیشتر و ارتقاء کمتر است. “بازاریابی” شما نباید شبیه بازاریابی باشد.

ایده این کتاب به زمان من در ProgrammableWeb (2009-2014) برمی گردد. هر مطبوعات مطبوعات یکسان به نظر می رسید. یک شرکت دارای API جدید است ، اما آنها به خود زحمت نداده اند که چرا توسعه دهندگان باید مراقبت کنند.

پس از ProgrammableWeb ، پنج سال در سمت ارائه دهنده در نقش های بازاریابی توسعه دهنده گذراندم. این کتاب مجموعه ای از فلسفه ای است که در این راه آموختم و ایجاد کردم. امیدوارم کتاب به هرکسی که مایل است مستقیماً به توسعه دهندگان دسترسی پیدا کند کمک کند.

شما به دستیابی به “توسعه دهندگان مناسب” اشاره کردید. معنی آن چیست؟

هر توسعه دهنده (منشاء نام ما) دارای چند نیاز اساسی است ، مانند اسناد واضح ، برای شروع به کار و استفاده از موارد برای ایجاد خلاقیت.

محتوای آموزشی و الهام بخشی که برای جذب توسعه دهندگان استفاده می کنید بستگی به این دارد که چه کسی برای محصول شما مناسب است. اگر SDK تلفن همراه ارائه می دهید ، توسعه دهنده مناسب برنامه های iOS و Android را ایجاد می کند. اگر مشتریان شما مهندسان داده هستند ، احتمالاً بحث در مورد فن آوری های وب پیشرفته منطقی نخواهد بود.

اگر رایج ترین اشتباه بازاریاب توسعه دهنده ، تبلیغاتی بیش از حد باشد ، دومین اشتباه بیش از حد عمومی است. بهترین محصول برنامه ساز را برای محصول خود مشخص کنید.

چه دلایلی به نفع دریافت کمک خارجی برای بازاریابی توسعه دهندگان است؟

برای شرکت ها سخت است که محصولات خود را همانطور که دیگران در خارج از آن شرکت می بینند ببینند. همچنین ، آنها ممکن است سابقه توسعه در تیم بازاریابی خود را برای درک کامل مخاطب نداشته باشند.

علاوه بر این ، استخدام یک بازاریاب تمام وقت و مجرب توسعه دهنده می تواند دشوار و گران باشد. یک شریک خارجی می تواند نتایج بهتری را ارائه دهد ، اغلب با حقوق کمتر از تمام وقت.

و استارتاپ ها هنگام انتخاب این شرکا باید به چه نکاتی توجه کنند؟

به دنبال آن ترکیب جادویی مهارت فنی و ارتباطات باشید. اخلاق “آموزش ، نه ارتقاء” باید در کار آنها آشکار باشد.


آیا با فرد یا آژانس با استعدادی کار کرده اید که به شما در یافتن و حفظ کاربران بیشتر کمک کرده است؟

به نظرسنجی ما پاسخ دهید و به سایر استارتاپ ها کمک کنید تا بازاریابان برتر را پیدا کنند که بتوانند با آنها کار کنند!


این ما را به EveryDeveloper می رساند – آیا می توانید در مورد آن بیشتر به ما بگویید؟

EveryDeveloper به جذب توسعه دهندگان مناسب به محصولات فنی مشتریان کمک می کند. برنامه های استراتژی محتوای ما حدسیات را حذف کرده و شرکت ها را قادر می سازد تولیدکنندگان محتوا را که می خواهند بخوانند تولید کنند.

حدود ده نفر از ما وجود داریم که بین استراتژی محتوا و تولید تقسیم شده اند. اکثر اعضای تیم می توانند کد بنویسند اما ترجیح می دهند کلمات مربوط به کد را بنویسند.

هنگامی که ما به طور مشترک یک استراتژی محتوای توسعه دهنده با یک مشتری ایجاد کردیم ، معمولاً ماهانه دو تا چهار قطعه ارائه می دهیم.

چه نوع مشتریانی برای کمک شما مناسب هستند؟

هرکسی می تواند از تجربیات توسعه دهندگان خود و یک برنامه عینی برای جذب توسعه دهندگان بهره مند شود.

کسانی که دارای ستاد کامل حامی توسعه دهندگان یا بازاریابان توسعه دهنده باتجربه هستند ، بهتر است برنامه ای را که ارائه می دهیم اجرا کنند. ما گاهی اوقات با محصولات بدون راه اندازی کار می کنیم ، اما معمولاً موفقیت اولیه آنها به دنبال تقویت و بهبود است. ما همچنین به مشتریان در مورد چگونگی ایجاد تخصص داخلی مشاوره می دهیم.

در مجموع ، ما به شرکت ها از مرحله اولیه تا Fortune 50 کمک کرده ایم تا استراتژی های محتوای توسعه دهندگان بهتری ایجاد کنند. تفاوت در این است که آیا این یک محصول است یا یک کل شرکت که باید به توسعه دهندگان بیشتری دسترسی پیدا کند.

آیا توصیه هایی برای محتوا و فعالیت هایی دارید که شرکت ها را تشویق به ارائه آنها می کنید؟

EveryDeveloper بر محتوا تمرکز می کند ، که من معتقدم مقیاس پذیرترین راه برای دسترسی به توسعه دهندگان است. مقالات وبلاگ مطمئناً اصلی هستند ، اما می خواهید مطمئن شوید که موضوعات مناسب را به روش مناسب پوشش می دهید. فقط برای بررسی یک کادر منتشر نکنید. مطمئن شوید آنچه می نویسید دارای هدف استراتژیک است و چیزی است که توسعه دهنده می خواهد بخواند. من فکر می کنم اکثر شرکت های متمرکز بر توسعه دهندگان که چندین بار در هفته چاپ می کنند ، با قطعات کمتر و عمیق تر بهتر خواهند بود.

انواع دیگر محتوا شامل راهنماهای موضوعی عمیقی است که به ندرت از محصول نام می برند (به ترفند ذهنی محتوای برنامه نویس مراجعه کنید) و انواع اسناد.

در خارج از محتوا ، رویدادها (حضوری و مجازی) ، تبلیغات ، حمایت ها ، منبع باز و ابزارها وجود دارد. من همه این موارد را در کتاب می پوشانم و فلسفه آن یکسان است: هنگامی که قصد آموزش و الهام بخشی را دارید ، به احتمال زیاد توسعه دهندگان را جذب خواهید کرد.

اهداف خوب برای حمایت از استارتاپ های توسعه دهنده چیست؟ وقتی صحبت از حمایت مالی می شود ، آنها باید چه چیزی را در نظر داشته باشند؟

شما می خواهید از فلسفه “آموزش بیش از ارتقاء” استفاده کنید حتی زمانی که هزینه پیام را پرداخت می کنید. توسعه دهندگان همیشه شک دارند ، اما به خصوص در مورد تبلیغات.

به دنبال جایی باشید که توسعه دهندگان شما در حال یادگیری و اخبار توسعه خود هستند. اگر حمایت مالی شما به اندازه سایر محتواهای آن منبع به طور طبیعی مفید باشد ، کار شما خوب خواهد بود.

من بازاریابان توسعه دهنده را تشویق می کنم که به طور گسترده در مورد سایت ها ، پادکست ها ، رویدادها و ابزارهایی که آنها حمایت می کنند فکر کنند. بهترین شریک شما ممکن است هنوز هیچ حامی مالی انجام ندهد.

در کتاب خود ، از Netlify به عنوان نمونه ای که دیگران ممکن است بخواهند در مورد استفاده از ابزارها به عنوان بازاریابی توسعه دهنده پیروی کنند ، یاد می کنید. می توانید آن را جمع بندی کنید؟ و چرا خریدها در این زمینه گزینه مناسبی هستند؟

جلد کتاب - بازاریابی توسعه دهنده وجود ندارد - Adam DuVander

اعتبار تصویر: آدام دووندر

ده ها انتخاب تکنولوژیکی برای مدیریت محتوا و ایجاد سایت استاتیک وجود دارد. این منجر به صدها ترکیب بالقوه می شود و می تواند برای توسعه دهنده ای که می خواهد چیز جدیدی بسازد بسیار زیاد باشد. Netlify آن مشکل را تشخیص داد و گالری های فیلتری ایجاد کرد تا به توسعه دهندگان در انتخاب ابزار مناسب کمک کند.

نشان می دهد که شرکت های متمرکز بر توسعه دهندگان می توانند مشکلی را که مخاطبان آنها می خواهند حل کنند تشخیص دهند و ابزاری برای حل آن ایجاد کنند.

بهتر است به دنبال ابزارهای موجود باشید که قبلاً کشش دارند. حامی یا حتی آنها را بدست آورید. من در مورد “دفترچه بازی Runscope” در کتاب می نویسم ، زیرا آنها این استراتژی را به طرز شگفت انگیزی اجرا کردند.

آیا آخرین توصیه ای برای به اشتراک گذاشتن با شرکت های متمرکز بر توسعه دارید؟

تجربه توسعه دهندگان برای شرکتهای متمرکز بر توسعه دهنده اساسی است. آنها باید به طور مداوم به دنبال بهبود تجربه – چه در ابتدا و چه در حال انجام – باشند. برای دستیابی به توسعه دهندگان مناسب ، تلاش و منابع زیادی لازم است ، و بسیاری از شرکت ها آنها را مستقیماً به یک تجربه ضعیف می فرستند.

شما می خواهید روشن کنید که محصولی برای توسعه دهندگان دارید ، آنچه را که ممکن است نشان دهید و آنها را سریع شروع کنید.