چراغ سبز Massachussetts AG Uber ، Lyft-back gig karker ابتکار رای گیری-TechCrunch

ماورا هیلی ، دادستان کل ماساچوست به ائتلافی از ارائه دهندگان خدمات مبتنی بر برنامه مانند Uber و Lyft اجازه داد تا جمع آوری امضاهای مورد نیاز برای قرار دادن یک طرح رای گیری پیش از رای دهندگان را که رانندگان را بعنوان پیمانکار مستقل و نه کارمند تعریف می کنند ، آغاز کنند.

حامیان این ابتکار ، که در اصل نسخه MA پیشنهاد 22 است ، باید ده ها هزار امضا برای این طرح جمع آوری کنند تا به رای گیری نوامبر 2022 برسند. علیرغم این واقعیت که سال گذشته هیلی شکایتی را مطرح کرد که طبقه بندی رانندگان Uber و Lyft را به عنوان پیمانکارانی که از مزایایی مانند مرخصی استعلاجی ، اضافه کار یا حداقل دستمزد برخوردار نیستند ، به چالش کشید ، AG تأیید کرد که اقدام کنونی مطابق با الزامات قانون اساسی است.

این خبر تقریباً دو هفته پس از آن می رسد که دادگاه عالی حکم دادگاه 22 کالیفرنیا را مغایر با قانون اساسی اعلام کرد. ائتلاف برای حمایت از حقوق کارگران تحت حمایت اتحادیه از هیلی خواست با همان دلایل این اقدام را رد کند و به رویترز گفت که در حال بررسی شکایت برای اعتراض به این اقدام است.

ائتلاف مستقل ماساچوست برای کار مستقل ، ائتلافی از اعضا از جمله Uber ، Lyft ، DoorDash و Instacart ، ماه گذشته طومار این طرح رای دهی را ثبت کردند ، حرکتی که دارا خسروشاهی ، مدیرعامل اوبر گفت که به نظر او “حرکت درست” است. ابتکار پیشنهادی همچنین به رانندگان اجازه می دهد تا حداقل 20 دلار در ساعت در سال 2023 قبل از راهنمایی دریافت کنند و به کسانی که حداقل 15 ساعت در هفته کار می کنند ، کمک هزینه مراقبت های بهداشتی می دهند. رانندگان همچنین حداقل 26 سنت در هر مایل ضمانت تعمیر و نگهداری خودرو و بنزین را دارند.

ائتلاف تا 1 دسامبر فرصت دارد تا 80239 امضا را از رای دهندگان جمع آوری و ثبت کند. اگر این مهلت را از دست بدهند ، می توانند 13374 امضا اضافی تا 6 ژوئیه 2022 جمع آوری کنند تا ابتکار عمل در رای گیری به دست آید.