چت ربات هوش مصنوعی اسنپ چت اکنون برای همه کاربران جهانی رایگان است، می گوید که هوش مصنوعی بعداً شما را «اسنپ» خواهد کرد.

این شرکت امروز در نشست Snap Partner Summit خود اعلام کرد که چت ربات هوش مصنوعی اسنپ چت اکنون به روی مخاطبان جهانی باز شده است. این ویژگی که در ابتدا در ماه فوریه راه اندازی شد، در اصل به مشترکین پولی اسنپ چت اجازه می داد تا با یک ربات چت هوش مصنوعی که از فناوری GPT OpenAI به طور مستقیم در برنامه آن بهره می برد، چت کنند. اکنون به صورت رایگان در دسترس خواهد بود. اسنپ ​​خاطرنشان کرد: تا به امروز، کاربران روزانه نزدیک به 2 میلیون پیام با استفاده از ربات چت ارسال کرده اند. با گسترش جهانی امروز، این ویژگی همچنین با قابلیت‌های جدیدی ارتقا می‌یابد، از جمله امکان افزودن هوش مصنوعی من به چت‌های گروهی، دریافت توصیه‌هایی برای مکان‌ها در Snap Map و لنزها، و اشتراک‌گذاری Snaps با هوش مصنوعی من و دریافت پاسخ‌های چت.

این شرکت همچنین گفت که بعداً، هوش مصنوعی من می‌تواند به جای پاسخ‌های چت، با اسنپ‌های منحصربه‌فرد «تولیدکننده» پاسخ دهد تا مکالمه بصری ادامه داشته باشد.

ایده ادغام هوش مصنوعی در برنامه اسنپ چت در ابتدا به این منظور بود که به کاربران راه دیگری برای مشارکت در برنامه ارائه دهد و در عین حال از تقاضای رو به رشد مصرف کنندگان برای تجربه های مشابه ChatGPT بهره ببرند. این شرکت پیشنهاد کرد که از این ویژگی می‌توان برای انجام کارهایی مانند پیشنهاد ایده‌های هدیه تولد برای BFF، برنامه‌ریزی یک سفر پیاده‌گردی، پیشنهاد دستور العمل‌های شام یا نوشتن شعر برای یک دوست و موارد دیگر استفاده کرد.

اعتبار تصویر: اسنپ ​​(اصلاح شده توسط TechCrunch)

متاسفانه برای اسنپ، هوش مصنوعی خیلی زود از ریل خارج شد. تنها چند روز پس از انتشار، واشنگتن پست گزارش داد که ربات به شیوه ای ناامن پاسخ می دهد. علیرغم اینکه به ربات گفته بود که کاربر یک نوجوان 15 ساله است، اما ربات پیشنهاداتی درباره نحوه پوشاندن بوی الکل و قابلمه در جشن تولد ارائه کرد. همچنین یک انشا برای مدرسه برای نوجوانان نوشت. وقتی به ربات گفته شد که کاربر 13 ساله است، به سوالی در مورد چگونگی تنظیم خلق و خوی هنگام داشتن رابطه جنسی برای اولین بار پاسخ داد.

اسنپ ​​در پاسخ گفت که کاربران سعی کرده‌اند «ربات چت را فریب دهند تا پاسخ‌هایی را ارائه دهد که با دستورالعمل‌های ما مطابقت ندارد» و ابزارهای جدیدی از جمله فیلترهای سنی را برای حفظ پاسخ‌های هوش مصنوعی متناسب با سن به کار برد.

اعتبار تصویر: ضربه محکم و ناگهانی

همچنین گفت که اطلاعاتی را در مورد مرکز کنترل والدین خود در Family Center معرفی خواهد کرد که به والدین و سرپرستان کمک می کند تا از تعاملات فرزندان خود با ربات مطلع شوند.

از زمان عرضه جهانی امروز، اسنپ هنوز این کار را انجام نداده است و نشان نداده است که کنترل‌های Family Center چه زمانی فعال می‌شوند، فقط اشاره کرده که هنوز در حال کار هستند.

اعتبار تصویر: اسنپ ​​(اصلاح شده توسط TechCrunch)

در همین حال، این شرکت با اجازه دادن به چت بات در چت های گروهی با دوستان، که می تواند با ذکر @ اضافه شود، برای کاربران جوان تر جذاب تر می کند. در اینجا، ربات با یک درخشش در کنار نام خود وارد چت می شود تا مشخص شود که یک ربات است و عضو گروه دیگری نیست.

اعتبار تصویر: ضربه محکم و ناگهانی

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند توصیه‌های مکان یا لنزهای مربوطه را پیشنهاد کند. به عنوان مثال، اسنپ می‌گوید، می‌تواند فعالیت‌های آخر هفته یا یک لنز خوب را برای تبریک تولد به یک دوست پیشنهاد کند.

اعتبار تصویر: ضربه محکم و ناگهانی

و اکنون می تواند با یک پاسخ چت به Snaps شما پاسخ دهد و بعداً می تواند یک پاسخ بصری ایجاد کند. این ویژگی به مشترکین +Snapchat محدود خواهد شد، با این حال، حتی اگر خود هوش مصنوعی من اکنون برای استفاده رایگان باشد.

در جریان ارائه امروز اجلاس شرکا، مدیر عامل اسنپ، ایوان اشپیگل، پیشنهاد کرد که کاربرانی که از سگ خود عکس می گیرند، ممکن است برای مثال، یک عکس خنده دار سگ را به عنوان یک پاسخ مولد دریافت کنند.

اعتبار تصویر: ضربه محکم و ناگهانی

او افزود: «یا اگر یک اسنپ از سبزیجاتی که در باغتان رشد می‌کنند بفرستید، هوش مصنوعی من ممکن است دستور غذا را توصیه کند. ما نمی توانیم منتظر بمانیم تا ببینیم جامعه ما چگونه از هوش مصنوعی من استقبال می کند.

اعتبار تصویر: ضربه محکم و ناگهانی

مشخص نیست که چه نوع کنترل‌های ایمنی در جنبه‌های تولیدی درگیر خواهد بود. این می‌تواند نگرانی دیگری باشد، زیرا سایر برنامه‌های هوش مصنوعی مانند هوش مصنوعی Lensa به راحتی فریب داده شده‌اند تا تصاویر NSFW را بسازند.

سایر ویژگی‌های شخصی‌سازی جدید نیز معرفی می‌شوند، از جمله امکان نام‌گذاری هوش مصنوعی و ایجاد یک بیت‌موجی سفارشی برای آن تا به هوش مصنوعی من هویت بیشتری ببخشد.

این ویژگی، پیش از امروز، فقط برای دارندگان اشتراک ماهانه 3.99 دلار Snapchat+ در دسترس بود، که می‌تواند به ارتقاء آن کمک کند. اسنپ ​​امروز همچنین اعلام کرد که اسنپ چت پلاس اکنون بیش از 3 میلیون مشترک دارد. با این حال، هوش مصنوعی اکنون به طور گسترده در دسترس خواهد بود، و ویژگی های خاص هوش مصنوعی ارتقاء پولی است.

توجه: این مقاله در طول رویداد زنده اسنپ به‌روزرسانی شد تا ساختار جدید قیمت‌گذاری هوش مصنوعی من را که دسترسی رایگان و پولی برای همه به ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد آینده است نشان دهد.

درباره Snap Partner Summit 2023 بیشتر بخوانید