چت اجتماعی با 6 میلیون دلار راه اندازی شد تا برندها را به مشتریان خود نزدیک تر کند – TechCrunch

هنگامی که برندها از طریق رسانه های اجتماعی و سایر اشخاص ثالث به فروش می پردازند، اغلب میلیون ها دلار برای تبلیغات در آن پلتفرم ها خرج می کنند، با این حال اطلاعات کمی در مورد اینکه واقعاً مشتریانشان چه کسانی هستند یا ندارند. استارتاپ تجارت اجتماعی Social Chat در صدد تغییر آن است.

فراست لی، رئیس سابق رشد Wish، این شرکت را در ماه مه تأسیس کرد تا نرم‌افزاری را ایجاد کند که از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای شخصی‌سازی، توصیه‌ها و خدمات مستقیم به مشتریان استفاده می‌کند – همه اینها برای اینکه برندها را قادر می‌سازد تعامل اجتماعی از دست رفته را به درآمد و جذب مشتری تبدیل کنند. باید به یک تیم مهندسی بزرگ تکیه کرد.

لی به TechCrunch گفت: «در حالی که در Wish بودیم، یاد گرفتیم که برای ارائه یک تجربه خرید مناسب، باید شخصی‌سازی مطلق انجام دهید. این کار با مهندسان یادگیری ماشین انجام شد، اما وقتی Wish را ترک کردم و به برندها مشاوره می‌دادم، متوجه شدم آنچه در Wish داشتیم نادر است. مردم کارها را به صورت دستی انجام می دادند و در نتیجه نمی توانستند شخصی سازی را انجام دهند.”

او افزود، هدف او تقلید از تجربه مشتری است که ممکن است در فروشگاه با فروشنده مورد علاقه خود دریافت کنید، اما در دنیای دیجیتال، و به مصرف کنندگان اجازه می دهد در طول رویدادهای اجتماعی خرید کنند و معامله کنند.

لی معتقد است که تجارت اجتماعی باید استاندارد هر فروشگاهی باشد و ممکن است به زودی این اتفاق بیفتد. در اوایل سال جاری، گراند ویو ریسرچ گزارش داد که پیش‌بینی می‌شود بازار تجارت اجتماعی جهانی تا سال 2028 به 3.4 تریلیون دلار برسد از رشد سالانه بیش از 28 درصدی بین اکنون تا آن زمان.

او افزود: «خرید آنلاین در حال حاضر بسیار تراکنشی است، اما ما در طول زمان به ایجاد یک رابطه بلندمدت از طریق تعامل اجتماعی با مشتریان کمک می‌کنیم.»

همزمان با راه‌اندازی نرم‌افزار تعامل با مشتری و درآمد تجارت الکترونیک، Social Chat همچنین یک دور اولیه ۶ میلیون دلاری را با رهبری Race Capital و Gradient Ventures اعلام کرد که شامل کوین لین، یکی از بنیان‌گذاران Twitch نیز می‌شود. تونی ژائو، بنیانگذار Agora.io؛ ران ماکاوی، مدیر ارشد سابق محصولات Lyft. آلانا گرگوری، رئیس جهانی تعامل در AfterPay؛ و جک زی، معاون مهندسی در Wish.

چت اجتماعی

تیم چت اجتماعی، از سمت چپ، ریچارد لین، پرل تسانگ، فراست لی و مایکل چن. اعتبار تصویر: چت اجتماعی

ادیت یونگ، شریک در Race Capital، می‌گوید آینده خرید اجتماعی خواهد بود – کودکان کمتر تلویزیون تماشا می‌کنند و TikTok بیشتری تماشا می‌کنند، بنابراین برندها باید کنترل داده‌های خود را در دست بگیرند تا مخاطبان خود را به پلتفرم دیگری از دست ندهند.

او افزود: «کاری که فراست انجام می‌دهد این است که قدرت را به برندها بازگرداند تا بتوانند مشتریان را به وب‌سایت‌های خود برگردانند تا آنها را به فروش تبدیل کنند، به همین دلیل است که Shopify بسیار خوب عمل می‌کند.» فیس‌بوک در تلاش است تا مردم را وادار کند که دوباره به آنها اعتماد کنند، اما شرکت‌ها هنوز هم برای ادامه دادن میلیون‌ها پول در اختیار آنها هستند، اما نمی‌دانند مشتریانشان چه کسانی هستند.

در همین حال، Social Chat قبلاً 2 میلیون دلار برای مجموع 8 میلیون دلار جمع آوری کرده بود و از این بودجه برای استخدام مهندسان هوش مصنوعی و ML بیشتری برای گسترش محصولات خود استفاده خواهد کرد.

اگرچه این یک شرکت نسبتاً جدید است و خیلی زود است که معیارهای رشد مشخصی را ببینیم، چت اجتماعی در حال حاضر با مشتریانی مانند HTC و 10 برند دیگر کار می‌کند و شاهد کشش اولیه است.

از آنجایی که لی مشاهده می کند که بازار تجارت اجتماعی به یک بازار چند تریلیون دلاری تبدیل می شود و بخش فنی ردیابی از بین می رود، این فرصتی را برای شرکت فراهم می کند تا مشکلات را برای کاربران خود مقیاس و حل کند.

او گفت: “ما خودمان را با بازی هوش مصنوعی متمایز می کنیم تا بتوانید ارزش را ببینید، اما مجبور نیستید برای حفظ کاربران خود به فیس بوک پرداخت کنید.” وقتی Google از شر کوکی‌ها خلاص می‌شود، دیوانه‌کننده خواهد بود: برای برقراری ارتباط با کاربران باید واقعاً مالک داده‌های شخص اول باشید، در غیر این صورت دید خود را از دست خواهید داد.»