پیگیری انتشار CO2 برای زنجیره های تأمین منجر به افزایش 10 میلیون یورویی کمک مالی می شود – TechCrunch

به طور فزاینده ای ، شرکت ها توسط دولت ها تشویق می شوند که در حسابداری کربن شرکت کنند ، اما البته ، تعداد کمی از شرکت ها در واقع این کار را انجام می دهند. حتی آنها احتمالاً فقط 10 درصد از انتشارات خود را به حساب می آورند زیرا میزان انتشار زنجیره تأمین خود را در نظر نمی گیرند ، که وقتی به آنها توجه شود ، احتمالاً 90 درصد از کل انتشارات آنها را تشکیل می دهد. این معادل ارائه گزارش مالی شما در پشت پاکت است. اما ردیابی انتشارات زنجیره تامین به طرز وحشتناکی مشکل است.

شاید به همین دلیل است که Normative ، یک موتور حسابداری انتشار که می تواند انتشار زنجیره تأمین را ردیابی کند ، اکنون 10 میلیون یورو از مجموعه ای از صندوق های فناوری آب و هوایی اروپا و ایالات متحده جمع آوری کرده است. این دور توسط 2150 و ETF Partners رهبری شد ، اما شامل سرمایه گذاران جدید Chris Sacca’s LowerCarbon Capital می شود ، در حالی که سرمایه گذاران فعلی ByFounders و Luminar Ventures نیز شرکت کردند.

پایگاه اطلاعاتی انتشارات Normative که مقر آن در استکهلم قرار دارد با استقرار شرکایی مانند کمپین Race to Zero سازمان ملل متحد (که هدف آن ایجاد تغییر در اقتصاد بدون کربن زدایی پیش از COP26 است) ، مرکز SME Climate UK (که هزاران نفر از انگلیس از طریق آن شرکت ها متعهد شده اند که “صفر خالص” در مورد انتشار آب و هوا) و یک برنامه اولیه رایگان با همکاری Google.org برای مشاغل کوچک.

رویکرد Normative این است که فرایند حسابداری کربن را اغلب ناسازگار ، گران و پرهزینه برای مردم استاندارد می کند.

کریستین ران ، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت ، گفت: “پیش از COP26 ، زمان آن فرا رسیده است که همه و بخصوص مشاغل شجاع باشند. ما در شرایط اضطراری آب و هوا قرار داریم و باید اقدامی ، اقدامی واقعی انجام دهیم. اما کسب و کارها نیز باید عملگرا باشند – و بدانند که حذف کربن در عملیات آنها و زنجیره های تأمین آنها معاملات خوبی را ایجاد می کند. هزینه کربن یک بدهی بزرگ در ترازنامه شما است و شما باید برای اطمینان از زنده ماندن تجارت خود اقدام کنید. ” ران قبلاً تحلیلگر خطرات جهانی در موسسه آینده بشریت در دانشگاه آکسفورد بود.

جیکوب بر ، شریک و بنیانگذار شرکت 2150 ، گفت: “حسابداری کربن اولین نرم افزار واقعاً جهانی در فناوری آب و هوا است و ما شاهد افزایش تقاضا هستیم زیرا میلیون ها شرکت متوجه شده اند که اندازه گیری ، گزارش و مدیریت ردپای کربن خود یک ضرورت است. رقابتی و سازگار است. “

Fabrice Bienfait ، یکی از شرکای ETF Partners ، می گوید: “کسب و کارها می دانند که باید داده های بهتر و دقیق تری در مورد انتشارات خود داشته باشند ، هم به منظور رعایت قوانین و هم به منظور دستیابی به صفر صفر.”

ران در گفتگو با من افزود: “ما اولین موتور حسابداری آلایندگی را ساخته ایم. مشتریان ما تمام داده های حسابداری خود ، هر معامله – فاکتورهای دفاتر گرمایش ، صورتحساب حمل و نقل ، سفرهای تجاری ، مواد اولیه خاص – را بارگذاری می کنند و سپس ما اساساً تأثیر کربن هر چیزی را که خریداری کرده اند ارزیابی می کنیم. “

او می گوید تفاوت بزرگ بین آن و رقبایش این است که “واقعاً آنها تا 100 of حساب کربن خود را به دست می آورند. بنابراین رقبای ما هنوز میزان انتشار گازهای زنجیره ای را در نظر می گیرند ، اما همه اینها باید دستی باشد. ما هفت سال تجربه در این زمینه داریم و می توانیم تاثیر کربن میلیون ها تامین کننده را پردازش کنیم. “