پیو: 60 درصد از کاربران آمریکایی توییتر در سال گذشته از این پلتفرم استراحت کرده اند

یک مطالعه جدید توسط مرکز تحقیقاتی Pew تصویری از توقف استفاده از توییتر توسط بزرگسالان آمریکایی را نشان می‌دهد، اما داده‌ها لزوماً انگشت اتهام را به سمت تصاحب پلتفرم رسانه‌های اجتماعی توسط ایلان ماسک به عنوان منبع سرزنش نشانه نمی‌رود. در عوض، نظرسنجی Pew از بزرگسالان ایالات متحده، که بیش از یک هفته در ماه مارس انجام شد، گزارش می دهد که اکثر کاربران بزرگسال آمریکایی توییتر، یا 60 درصد، گفته اند که از توییتر برای استفاده از این سرویس برای «چند هفته یا بیشتر» فاصله گرفته اند. در طول سال گذشته

با این حال، ایلان ماسک رسما توییتر را در 27 اکتبر 2022 تصاحب کرد – به این معنی که این شرکت تنها 6 ماه و نه یک سال کامل در اختیار او بوده است. به عبارت دیگر، هر چیزی که منجر به وقفه های طولانی مدت کاربران توییتر از برنامه شود، ممکن است ربطی به مالک جدید سایت داشته باشد یا نداشته باشد. و از آنجایی که Pew Research هیچ داده تاریخی برای مقایسه ارائه نکرده است، مشخص نیست که آیا این یک الگوی منظم برای کاربران توییتر قبل از این دوره نیز بوده است یا خیر.

با این حال، داده‌ها جالب هستند زیرا به ظاهر نشان می‌دهند که حداقل برای برخی از کاربرانش، توییتر چنین پلتفرم اعتیادآوری را ایجاد نکرده است که به یک عادت ضروری روزانه تبدیل شده باشد. در مقایسه با اپلیکیشن‌های اجتماعی متا، که هم‌اکنون 3.02 میلیارد کاربر فعال روزانه در سه ماهه اول دارند، برخی از کاربران توییتر برای مدت طولانی از این برنامه اجتناب می‌کنند. (روش آن در اینجا است و بیش از 10000 پاسخ دهنده را در صورت علاقه شامل می شود.)

تحلیل‌های بیشتر Pew ممکن است به این موضوع اشاره کند که چرا چنین است، و اشاره می‌کند که افرادی که به احتمال زیاد از برنامه فاصله گرفته‌اند، هم زنان و هم کاربران سیاه پوست را شامل می‌شوند. پیو می گوید 69 درصد از زنان در مقایسه با 54 درصد از مردان گفته اند که در 12 ماه گذشته از توییتر فاصله گرفته اند. در همین حال، 67 درصد از کاربران سیاه پوست در مقایسه با 60 درصد از کاربران سفیدپوست و 54 درصد از کاربران اسپانیایی تبار گفتند که از این برنامه فاصله گرفتند. (این شرکت اشاره کرد که داده های نظرسنجی به اندازه کافی کاربران آسیایی آمریکایی توییتر را برای ارائه یک تحلیل دقیق شامل نمی شود.)

این می‌تواند نشان دهد که این سیاست یا سن – گروه‌هایی که هیچ تفاوت قابل‌توجهی نداشتند – نیست که باعث می‌شود مردم برای مدتی از توییتر دور شوند. بر اساس تحلیل‌ها و گزارش‌های قبلی، از جمله گزارش‌های سازمان عفو ​​بین‌الملل، به جمعیت‌شناسی اشاره می‌کند که در طول تاریخ با بیشترین آزار و اذیت در این پلتفرم مواجه بوده‌اند.

اما Pew Research نمی تواند ثابت کند که هیچ یک از اینها به طور خاص متعلق به ماسک است عیبهمانطور که این گزارش به 12 ماه گذشته نگاه می کند و به عنوان مثال، مقایسه ای از استفاده از قبل از مالکیت ماسک در توییتر و پس از آن نیست. در هر صورت، این می‌تواند نشان دهد که چرا توییتر، در طول این مدت، در مقایسه با همتایان خود در رسانه‌های اجتماعی در تلاش بوده است – زیرا علیرغم خط‌مشی‌های در حال تحولی که قرار است انجام دهد، هرگز کنترل کاملی در مورد سوء استفاده‌هایی که در این برنامه انجام می‌شود به دست نیاورد. فقط آن.

در مطالعه جداگانه‌ای که امروز نیز منتشر شد، Pew با پرسیدن از کاربران فعلی و اخیر توییتر، احتمال استفاده از این پلتفرم را در یک سال آینده، نگاهی اجمالی به آینده احتمالی توییتر می‌اندازد.

افراد بیشتری (40٪) گفتند که “به شدت” یا “بسیار احتمال دارد” این کار را انجام دهند، در حالی که 35٪ گفتند “تا حدودی”.

با این حال، هنوز یک چهارم (25٪) از کاربران فعلی و اخیر توییتر وجود دارند که گفته اند “بسیار محتمل” یا “به احتمال زیاد” در یک سال آینده از این برنامه استفاده نمی کنند.

اعتبار تصویر: مرکز تحقیقات پیو

مجدداً، آمار جمعیتی حاصل از نظرسنجی قبلی در اینجا ثابت است، زیرا کاربران فعلی یا اخیر توییتر که مرد هستند، گفتند که احتمال بیشتری نسبت به زنان دارند که بگویند “احتمالا” از این پلتفرم در یک سال آینده استفاده خواهند کرد – یا 47٪ در مقابل 31٪. .

پیو همچنین از نظر اینکه چه کسی خود را در توییتر در آینده می بیند، یک شکاف حزبی پیدا کرد.

کاربران فعلی یا اخیری که جمهوری‌خواه یا جمهوری‌خواه هستند، بیشتر از دموکرات‌ها می‌گویند که «احتمالاً» از این سایت در یک سال آینده استفاده خواهند کرد – یا 45٪ در مقابل 36٪. جمهوری خواهان همچنین احتمال بیشتری داشتند که بگویند در مقایسه با دموکرات ها “بسیار محتمل” است که همچنان در توییتر حضور داشته باشند – یا 25٪ در مقابل 17٪.

هیچ یک از این موارد لزوماً به کاهش کاربران فعال توییتر اشاره نمی کند، با توجه به اینکه نمی دانیم در گذشته تا چه اندازه مرسوم بوده است که کاربران در گذشته استراحت کنند. اما نظرسنجی های دیگر از سال گذشته نشان می دهد که این اتفاق می افتد. به عنوان مثال، یک مطالعه که توسط BuzzFeed News پوشش داده شده است نشان می دهد که تعداد کاربران توییتر در ایالات متحده از زمان تصاحب ماسک 9 درصد کاهش یافته است. گزارش دیگری از SimilarWeb (از طریق Vox) نشان می‌دهد که توییتر در دوره قبل از ماسک ترافیک بیشتری نسبت به ژانویه 2023 داشته است. آن اشاره کرد که رشد بازدیدکنندگان در سال نسبت به سال گذشته از 4.7 درصد در نوامبر 2022 به -2 درصد در ژانویه 2023 کاهش یافته است.

ماسک در ماه نوامبر با این ادعاها مقابله کرد و گفت که استفاده از توییتر در “بیشترین حد خود” بوده است. و اخیراً، داده های Apptopia ظاهراً از این بیانیه پشتیبانی می کند و نشان می دهد که کاربران فعال روزانه توییتر از 229 میلیون کاربر در سه ماهه اول 2022 به طور میانگین از اکتبر 2022 به 246.8 میلیون افزایش یافته است، Digiday در آوریل گفت، با میانگین افزایش میانگین 1.3 میلیون کاربر جدید. هر ماه. (این یافته همه چیز را بر اساس کشور تفکیک نکرد، اما ایالات متحده بزرگترین بازار توییتر است).

در هر صورت، آنچه که داده‌های Pew نشان می‌دهد این نیست که تا چه حد سیاست‌های ماسک و ایجاد هرج و مرج عمومی در توییتر به استفاده از این برنامه در ایالات متحده آسیب رسانده است، بلکه این است که این شرکت تا چه حد باید پیش برود تا برنامه‌ای باشد که کاربران نمی‌کنند. نیازی به مکث منظم نیست.