پیتر نورویگ پس از 20 سال از گوگل کنار می رود

پیتر نورویگ ، مدیر تحقیقات و مدیر سابق کیفیت جستجو در گوگل ، به عنوان یک عضو ممتاز آموزشی به موسسه هوش مصنوعی استنفورد می پیوندد. پیتر نورویگ در ماه مه 2021 ، پس از یک حرفه معتبر در ناسا و سان میکروسیستمز ، به گوگل پیوست.

او گفت که هنوز به Google وابسته است اما بیشتر وقت خود را در استنفورد خواهد گذراند.

اعلان. در این اطلاعیه آمده است: “پیتر نورویگ” متخصص هوش مصنوعی در پاییز امسال به عنوان یک همکار آموزش عالی به موسسه استنفورد برای هوش مصنوعی بشر می پیوندد و وظیفه دارد ابزارها و مواد را برای توضیح مفاهیم کلیدی هوش مصنوعی توسعه دهد. نورویگ به راه اندازی و ایجاد هوش مصنوعی در سازمان هایی که در این زمینه مبتکر هستند ، کمک کرد: او به عنوان مدیر تحقیقات گوگل ، بر الگوریتم های جستجوی غول فناوری نظارت داشت و تیم هایی را ایجاد کرد که بر ترجمه ماشینی ، تشخیص گفتار و بینایی رایانه متمرکز بودند. در ناسا ایمز ، تیم او نرم افزاری مستقل ایجاد کرد که اولین فرمان دهنده یک فضاپیما بود و به عنوان پیشرو برای مریخ نوردهای فعلی عمل می کرد. ”

مطالب بیشتر درباره پیتر نورویگ در یک نکته جالب تر ، پیتر نورویگ به دلیل پیراهن های درخشان و منحصر به فرد خود مشهور است – حتی صفحه ای به نام پیراهن های پیتر نورویگ وجود دارد.

پیتر نورویگ در کنفرانس Search Marketing Expo ما در گذشته صحبت کرده بود ، در سال 2010 در SMX او گفت که حتی در آن زمان PageRank در سخنرانی اصلی خود در SMX West در سانتا کلارا بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته بود.

او سابقه همکاری با استنفورد را دارد ، وی در سال 1991 دانشجوی تحقیق بود و سپس بین سالهای 2010 تا 2012 دو سال به عنوان مدرس مدعو در دانشگاه مشغول به کار بود.

او به خاطر آثاری معروف به هوش مصنوعی: رویکرد مدرن و پارادایم های برنامه نویسی هوش مصنوعی: مطالعات موردی در Common Lisp معروف است و در سال 2001 جایزه AAAI Fellow را دریافت کرد.

چرا اهمیت می دهیم. پیتر نورویگ آخرین نام بزرگ گوگل است که از نقش روزانه خود در گوگل عقب نشینی کرده است. او زمینه های زیادی را برای شرکت جستجوی بزرگ ایجاد کرده است و به نظر می رسد که اکنون برای کار بعدی خود آماده است.


درباره نویسنده

بری شوارتز ، ویرایشگر مشارکت کننده در موتورهای جستجو و یکی از اعضای برنامه نویسی رویدادهای SMX. او مالک RustyBrick ، ​​یک شرکت مشاوره وب در NY است. او همچنین میزگرد موتور جستجو را اجرا می کند ، یک وبلاگ جستجوی محبوب در موضوعات بسیار پیشرفته SEM. وبلاگ شخصی بری Cartoon Barry نام دارد و می توانید او را در توییتر اینجا دنبال کنید.