پکن می خواهد غول های فناوری مسئولیت های اجتماعی بیشتری را بر عهده بگیرند – TechCrunch

با سلام و بازگشت به TechCrunch’s China ، خلاصه ای از رویدادهای اخیر که چشم انداز فناوری چین را شکل می دهد و معنای آنها برای مردم در سایر نقاط جهان چیست.

این هفته ، صنعت بازی سازی مجدداً هدف پکن قرار گرفت ، که مسلماً سخت ترین محدودیت های جهان را به بازیکنان زیر سن قانونی تحمیل کرد. از سوی دیگر ، تیتان های فناوری چین با عجله به درخواست پکن برای انجام مسئولیت های اجتماعی بیشتر و استراحت از توسعه بدون محدودیت پاسخ می دهند.

منع رفت و آمد بازی

چین بمبی را روی گیمرهای جوان این کشور پرتاب کرد. از اول سپتامبر ، کاربران زیر 18 سال تنها به یک ساعت زمان بازی آنلاین محدود می شوند: جمعه ها ، شنبه ها و یکشنبه ها بین ساعت 8 تا 9 شب

این قانون سختگیرانه به سیاست های بازی برای خردسالان می افزاید ، زیرا دولت بازی های ویدئویی را عامل ایجاد نزدیک بینی و وخیم شدن سلامت روحی و جسمی می داند. به یاد دارید چین اخیراً مجموعه ای از محدودیت ها را برای تدریس خصوصی بعد از مدرسه اعلام کرده است؟ شوخی این است که والدین شاغل برای نگه داشتن فرزندان خود بسیار سخت تر خواهند بود.

چند جنبه از مقررات جدید ارزش باز کردن دارد. برای اولین بار ، قانون جدید توسط اداره مطبوعات و انتشارات ملی (NPPA) ، نهاد نظارتی که عناوین بازی در چین را تأیید می کند ، وضع شد و در سال 2019 روند تأیید را برای نه ماه متوقف کرد ، که منجر به سقوط سهام بازی مانند Tencent شد.

عجیب است که دستورالعمل زمان پخش از NPPA گرفته شده است ، که محتوای بازی را بررسی می کند و مجوزهای انتشار را صادر می کند. مانند دیگر صنایع در چین ، بازی های ویدئویی نیز مشمول مقررات متعددی از سوی مقامات مختلف هستند: NPPA؛ اداره فضای مجازی چین (CAC) ، بزرگترین ناظر اینترنتی این کشور ؛ و وزارت صنعت و فناوری اطلاعات که بر استانداردهای صنعتی کشور و زیرساخت های مخابراتی نظارت می کند.

همانطور که تحلیلگران مدتها مشاهده می کردند ، CAC قدرتمند ، که زیر نظر کمیسیون مرکزی امور فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور شی جین پینگ قرار دارد ، با دیگر وزارتخانه هایی که تمایلی به واگذاری قدرت ندارند “درگیر مبارزه اداری” شده است. این امر ممکن است برای تنظیم صنعت بازی پردرآمد صادق باشد.

برای Tencent و دیگر شرکت های بزرگ بازی سازی ، تأثیر قانون جدید بر ترازنامه آنها ممکن است ناچیز باشد. پس از انتشار این خبر ، چندین شرکت بازی سازی چینی ، از جمله NetEase و 37 Games ، با عجله اعلام کردند که بازیکنان زیر سن کمتر از 1 of از درآمد بازی خود را تشکیل می دهند.

Tencent با تغییر در درآمد خود در سه ماهه دوم نشان داد که “نوجوانان زیر 16 سال تنها 2.6 درصد از درآمد ناخالص بازی های خود را در چین به خود اختصاص داده اند و افراد زیر 12 سال فقط 0.3 ed”.

این اعداد و ارقام ممکن است واقعیت را نشان ندهند ، زیرا خردسالان راه هایی را در مورد محدودیت های بازی ، مانند استفاده از شناسه بزرگسالان برای ثبت نام کاربران (درست مانند نسل قبلی که از دوستان بزرگسال وام گرفته اند تا به کافه های اینترنتی سرازیر شوند) ، پیدا کرده اند. Tencent و دیگر شرکت های بازی سازی متعهد شده اند که این راه حل ها را کاهش دهند و بچه ها را مجبور به جستجوی ترفندهای پیچیده تر ، از جمله استفاده از VPN برای دسترسی به نسخه های خارجی عناوین بازی. بازی موش و گربه ادامه دارد.

با هم پیشرفت کنید

در حالی که چین قدرت پیشگامان فناوری خود را محدود می کند ، آنها را نیز تحت فشار قرار داده تا مسئولیت های اجتماعی بیشتری را بپذیرند که شامل احترام به حقوق کارگران در اقتصاد بزرگ است.

هفته گذشته ، دادگاه عالی خلق چین برنامه “996” را که 6 روز در هفته از ساعت 9 صبح تا 9 شب کار می کرد ، غیرقانونی اعلام کرد. این بیانیه به دنبال سالها مقاومت کارگران در برابر فرهنگ فرسودگی صنعت فناوری است ، که در اقداماتی مانند پروژه GitHub که در فهرست شرکتهای “996” فعالیت می کند ، ظاهر شده است.

در همین حال ، اغلب از کارکنان سخت کوش و سازگار به عنوان مزیت رقابتی صنعت فناوری چین یاد می شود. دلیل آن این است که برخی از شرکت های دره سیلیکون ، به ویژه آنهایی که توسط افراد آشنا با چین اداره می شوند ، اغلب شعبه هایی را در این کشور تاسیس می کنند تا از استعدادهای فناوری خود استفاده کنند.

به نظر می رسد روزهایی که کار بیش از حد ستوده و تحمل می شود به پایان خود نزدیک می شود. هر دو ByteDance و رقیب ویدیویی کوتاه آن Kuaishou اخیراً سیاست های اضافه کاری آخر هفته خود را لغو کردند.

به طور مشابه ، Meituan اعلام کرد که زمان استراحت اجباری را برای سواران تحویل غذا معرفی می کند. غول خدمات درخواستی به دلیل الگوریتم های “غیرانسانی” که سواران را مجبور به ساعت های وحشیانه یا رانندگی خطرناک می کند مورد انتقاد قرار گرفته است.

در حرکتهای پیشگامانه ، Didi و رقیب تجارت الکترونیکی علی بابا JD.com اتحادیه هایی را برای کارکنان خود ایجاد کرده اند ، اگرچه هنوز مشخص نیست که این سازمانها چه تأثیر ملموسی در حفاظت از حقوق کارکنان خواهند داشت.

تنسنت و علی بابا نیز بازی کرده اند. در 17 آگوست ، رئیس جمهور شی جین پینگ سخنرانی کرد و خواستار “رفاه مشترک” شد که توجه گسترده افراد بسیار ثروتمند کشور را به خود جلب کرد.

“در حالی که چین به سمت هدف صدمین سال خود حرکت می کند ، تمرکز بر ارتقای رفاه مردم باید بر تقویت رفاه مشترک باشد تا پایه و اساس حکومت طولانی مدت حزب تقویت شود.”

در این هفته ، Tencent و Alibaba متعهد شدند 100 میلیارد یوان (15.5 میلیارد دلار) در حمایت از “رفاه مشترک” سرمایه گذاری کنند. اهداف وجوه آنها مشابه است و با اهداف توسعه ملی پکن ، از رشد اقتصاد روستایی گرفته تا بهبود سیستم مراقبت های بهداشتی ، هماهنگ است.