پولادرون مستقر در مالزی برای محافظت از محصولات کشاورزی 4.29 میلیون دلار دانه جمع آوری می کند – TechCrunch

سوسک کرگدن یکی از بزرگترین تهدیدها برای محصولات نخل روغنی است که در جوانی به گیاهان حمله می کند و به طور بالقوه برای سال ها عملکرد یک مزرعه را کاهش می دهد. آنها همچنین بر سلامت کارگران تأثیر می گذارند، زیرا آفت کش ها باید به طور مکرر سمپاشی شوند. پولادرون که در کوالالامپور مستقر است، می خواهد روش استفاده مزارع از آفت کش ها را با ترکیبی از پهپادها و اتوماسیون و نرم افزارهای تحلیلی تغییر دهد.

این شرکت امروز اعلام کرد که بر اساس داده‌های Crunchbase، یک دور تخم‌گذاری 4.29 میلیون دلاری به رهبری Wavemaker Partners جمع‌آوری کرده است. شرکت‌کنندگان دیگر عبارتند از: شرکت توسعه فناوری مالزی (MTDC)، که به طور کامل متعلق به خزانه ناسیونال برهاد، صندوق ثروت دولتی دولت مالزی است. ZB Capital Limited; و سرمایه گذاران فرشته

پولادرون که در سال 2016 توسط Cheong Jin Xi تأسیس شد، اکنون در مالزی و تایلند فعالیت می کند و قصد دارد تا اندونزی، بزرگترین تولید کننده روغن نخل در جهان، گسترش یابد. چئونگ به TechCrunch گفت که پولادرون سودآور است، اما تصمیم گرفت پس از شیوع بیماری همه‌گیر کووید-19 به دنبال بودجه باشد و «تأثیر مثبت فناوری ما بر جوامع کشاورزی با ایجاد شغل و فرصت‌های ارتقای مهارت را برجسته کرد».

پذیرش پهپادهای پولادرون نیز در زمان کمبود نیروی کار ناشی از همه‌گیری افزایش یافت و این استارت‌آپ تیم خود را از 20 نفر به بیش از 80 نفر در کمتر از یک سال افزایش داد تا تقاضا را برآورده کند. دور بذر آن برای استخدام بیشتر و مقیاس عملیات و ساخت مراکز خدمات بیشتر در مناطق کشاورزی استفاده خواهد شد، جایی که مشتریان می توانند تجهیزات و قطعات یدکی را خریداری کنند.

چئونگ برای اولین بار زمانی که دانش آموز دبیرستانی در ملبورن استرالیا بود به هواپیماهای بدون سرنشین علاقه مند شد و این باعث شد که او مدرک مهندسی هوافضا را در دانشگاه دنبال کند.

پس از بازگشت چئونگ به مالزی، او شروع به بررسی کاربردهای بالقوه فناوری هواپیماهای بدون سرنشین کرد و متوجه شد که “صنعت کشاورزی کاملا منطقی است”، زیرا پهپادها می توانند بر فراز زمین های بزرگ پرواز کنند تا وظایف تکراری را به طور مستقل انجام دهند و دوربین های آنها نیز حجم زیادی از داده ها را ضبط می کند.

علاقه چئونگ به agritech نیز از بزرگ شدن در کوالا لیپیس، یک شهر کشاورزی در ایالت پاهانگ الهام گرفته شد. بسیاری از اعضای خانواده و خویشاوندان او در زمینه کشاورزی فعالیت می کنند و بینش اولیه او در توسعه محصولات پولادرون بود.

او گفت که سوسک کرگدن در طول سه سال اول چرخه حیات 25 ساله نخل روغنی یک مشکل جدی است، زیرا حملات به رشد درختان آسیب می رساند، بلوغ آنها را به تاخیر می اندازد و گاهی اوقات گیاهان را می کشد.

چئونگ گفت: “مسئله این است که وقتی نخل های روغنی اطراف بالغ شوند، دیگر امکان کاشت مجدد وجود ندارد و این بدان معناست که هر فضایی که روی یک نخل مرده هدر می رود تا 22 سال آینده تلف می شود.” در نتیجه، مزارع نخل روغنی معمولاً به مدت دو سال اول پس از کاشت نخل‌های روغنی، هر دو هفته یک‌بار سم‌پاشی پیشگیرانه آفت‌کش‌ها را انجام می‌دهند، سپس هر ماه تا زمانی که بالغ شوند. این کار اغلب توسط کارگران با سمپاش های کوله پشتی یا تراکتور انجام می شود.

یکی از مراکز خدمات پولادرون

یکی از مراکز خدمات پولادرون

در سال 2020، این شرکت Oryctes را که با پشتیبانی شرکت اقتصاد دیجیتال مالزی توسعه یافته بود، برای سمپاشی دقیق نقطه‌ای سوسک‌های کرگدن و سایر آفات راه‌اندازی کرد. همچنین اخیراً Mist Drone را راه اندازی کرده است که محصولات زراعی باز مانند شالیزار، ذرت و موز را اسپری می کند.

بیشتر مزارع نخل روغنی که پولادرون با آنها کار می کند، اندازه متوسط ​​تا بزرگ یا حدود 5000 هکتار و بالاتر هستند. چئونگ گفت: «تجزیه و تحلیل داده ها و اتوماسیون پس از رسیدن به این مقیاس برای مزارع بسیار مهم می شود. وی افزود که مزارع نخل روغنی 18.7 میلیون هکتار در سرتاسر جهان را پوشش می دهد و پولادرون دارای یک بازار قابل خدمات رسانی به وسعت 4.2 میلیون هکتار تنها در مالزی است که بیش از 1.3 میلیارد دلار در سال ارزش دارد. این شرکت همچنین در حال برنامه ریزی برای گسترش دامنه فعالیت خود به سایر محصولات کشاورزی مانند برنج، ذرت و نیشکر است.

مراکز خدمات پولادرون علاوه بر فروش محصولات خود، تعمیرات، آموزش و کارگاه های آموزشی را نیز با هدف افزایش پذیرش پهپاد ارائه می دهند. Cheong گفت که معمولاً یک هفته آموزش طول می کشد تا کارگران شروع به استفاده از تجهیزات Poladrone کنند که می تواند از طریق تلفن های هوشمند کار کند.

در بیانیه ای درباره سرمایه گذاری، گاوین لی، شریک عمومی Wavemaker Partners گفت: «Poladrone اکنون با هشت مزرعه از 10 مزرعه بزرگ روغن نخل در مالزی کار می کند – یک شاهکار چشمگیر که به ما اعتماد به نفس می دهد تا از تیم و دیدگاه آنها برای پیشبرد کشاورزی جنوب شرقی آسیا حمایت کنیم. صنعت.”