پلتفرم همکاری CoLab 17 میلیون دلار در سری A که توسط Insight Partners – TechCrunch هدایت می شود ، جمع آوری می کند

نرم افزار CoLab مستقر در نیوفاندلند ، که یک ابزار همکاری مبتنی بر وب و پلت فرم پیگیری مسائل برای تیم های مهندسی را ارائه می دهد ، امروز اعلام کرد که 17 میلیون دلار سرمایه برای سری A جمع آوری کرده است. شرکت سرمایه گذاری Insight Partners مستقر در نیویورک دور سرمایه گذاری را با مشارکت سرمایه گذاران خطرپذیر جدید و موجود و سرمایه گذاران فرشته شرکت هایی مانند Xometry ، Onshape ، GrabCAD ، Bosch ، Tesla و Atlassian هدایت کرد.

CoLab ، که در سال 2017 تاسیس شد ، به تیم های تولید کننده اجازه می دهد تا فایل های طراحی را به راحتی به اشتراک بگذارند و در عین حال بازخورد خود را در زمان واقعی دریافت کنند. این پلت فرم در حال حاضر دارای چندین مشتری Fortune 500 از جمله Hyundai Mobis ، Schneider Electric و Johnson Controls است.

ایده CoLab در حالی مطرح شد که بنیانگذاران آدام کیتینگ و جرمی اندروز در حال ساخت یکی از اولین غلاف هایپرلوپ جهان برای SpaceX بودند و در برنامه Model 3 در تسلا کار می کردند. آنها می گویند تیم هایی که در حال ساخت محصولات فیزیکی بودند از ابزارهایی 20 سال عقبتر از تیم هایی که محصولات نرم افزاری می ساختند استفاده می کردند.

آدام کیتینگ ، بنیانگذار و مدیرعامل CoLab ، در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: “ما از سرعت و سرعت کارهای قدیمی ناامید شدیم.” “ما برای حل مشکلات سخت و ایجاد چیزها مهندس شدیم اما نیمی از زمان خود را صرف پیگیری کارهای اداری کردیم.”

کیتینگ می گوید آنها دریافتند که تمام فرایندها به صورت دستی انجام می شود و سابقه اصلی ارتباطات بین تیم ها از طریق ایمیل است. آن دو سپس تصمیم گرفتند CoLab را با هدف کمک به شرکت های مهندسی نوآور در بهبود همکاری در تیم های خود بسازند. آنها اذعان دارند که انتخاب واضح اکثر بنیانگذاران در آن زمان ، راه اندازی یک شرکت فناوری در سیلیکون ولی بوده است. با این حال ، کیتینگ و اندروز تصمیم گرفتند CoLab را در نیوفاندلند و لابرادور ، شرقی ترین استان کانادا ، راه اندازی کنند.

هدف کوتاه مدت CoLab این است که به مهندسان این امکان را بدهد که با ایجاد هرچه بیشتر کار خود بر ایجاد و ساخت تمرکز کنند. این شرکت این کار را با سرمایه گذاری روی توانایی های زمان واقعی انجام می دهد که به تیم های طراحی و تولید اجازه می دهد تا به طور مrateثر همکاری کنند.

اعتبار تصویر: و همکاران

این پلتفرم در حال حاضر دارای سه ویژگی اصلی است: Drive ، Track و Reviews. ویژگی “درایو” به کاربران اجازه می دهد تا کار خود را مستقل از سایر فایل سیستم های خود سازماندهی کرده و فایل ها را به صورت ایمن به اشتراک بگذارند. ویژگی “آهنگ” CoLab یک چشم انداز پرنده از آنچه در یک تیم اتفاق می افتد ارائه می دهد. در نهایت ، ویژگی “بررسی” به کاربران امکان می دهد در طرح ها همکاری کنند ، از بررسی های رسمی طراحی گرفته تا بررسی های غیر رسمی همکاران.

CoLab در حال حاضر شامل یک تیم 54 نفره است که عمدتا در نیوفاندلند و سراسر کانادا مستقر هستند. این شرکت در سال 2019 هنگامی که تیم آن 10 درصد زن بود ، تعهد تنوع جنسیتی را امضا کرد. امروزه تیم CoLab 33 درصد زن است. با این دور تازه از بودجه ، این شرکت قصد دارد نیروی کار خود را دو برابر کند.

“ما بلافاصله 25 نقش را باز می کنیم و سپس گروه دوم با 25 نقش درست بعد از سال جدید ظاهر می شود. تمرکز بر این است که به ما کمک کند CoLab را به دست تیم های مهندسی بیشتری ببریم. “

علاوه بر این ، برخی از بودجه برای اهداف بازاریابی استفاده می شود ، زیرا این شرکت تا به امروز هزینه زیادی در این زمینه نکرده است. CoLab از آخرین بخش بودجه برای سرمایه گذاری در محصولات و ویژگی های آینده استفاده می کند که قرار است اواخر امسال و اوایل سال آینده راه اندازی شود.

علاوه بر این ، به عنوان بخشی از انتشار بودجه ، CoLab همچنین اعلام کرد که جاش فردبرگ ، مدیر عامل Insight Partners ، به هیئت مدیره CoLab می پیوندد.

فردبرگ در بیانیه ای گفت: “ابزار CoDesign CoLab یک تغییر بازی برای مهندسان در سراسر جهان است.” “به ندرت محصولی را می بینید که به طور کامل به یک نقطه درد که بسیار تکنیکی و گسترده است بپردازد ، اما وقتی ناراحتی را با طرز فکر کارآفرینانه ترکیب می کنید ، این اتفاق می افتد. آدام ، جرمی و تیمش به طور منحصر به فردی برای حل مشکلی در سطح حرفه ای با پلتفرم پیشرو در رده خود قرار دارند. “

از نظر نگاه به آینده ، کیتینگ می گوید یک مدل داده بزرگتر در CoLab وجود دارد که شرکت قصد دارد از آن استفاده کند و این شرکت همچنان در تلاش است تا به تیم های مهندسی مجموعه ای از ابزارها را ارائه دهد که می تواند به ترکیب و خودکارسازی روز آنها کمک کند- فعالیت های روزمره

“در دراز مدت ، این مربوط به وصل کردن تک تک ابزارهای مهندسان است. ما دوست داریم که به Slack ، Microsoft Teams و Jira متصل شویم تا وقتی شخصی وارد CoLab می شود ، پایگاه اصلی آنها باشد. “