پلتفرم نرم افزاری جدید جنرال موتورز Ultifi از سال 2023 به خودروها می آید – TechCrunch

جنرال موتورز از سال 2023 یک پلتفرم نرم افزاری جدید در خودروها راه اندازی می کند که به گفته مدیران مجموعه وسیعی از قابلیت ها از جمله دسترسی رانندگان به خدمات اشتراک و استفاده از به روزرسانی های هوایی برای ارائه برنامه های جدید را ایجاد می کند.

از بستر نرم افزاری می توان برای دسترسی بیشتر صاحبان خودرو به تمام عملکردهای خودرو تا حسگرها استفاده کرد. به عنوان مثال ، اگر دوربین های خودرو کودکان را در صندلی عقب تشخیص دهند ، راننده می تواند قفل کودک را به طور خودکار تنظیم کند. Ultifi همچنین به رانندگان امکان دسترسی به خدمات اشتراک ، از جمله Super Cruise ، سیستم دستی پیشرفته این شرکت برای کمک راننده را می دهد.

اسکات میلر ، معاون خودروهای جنرال موتورز با نرم افزار در یک نشست خبری گفت: “این یک گام بزرگ بعدی در استراتژی نرم افزاری ما است.” “امروزه اتومبیل ها توسط نرم افزار فعال می شوند. با Ultifi ، آنها با آن تعریف می شوند. “

این پلتفرم در بالای پلت فرم اطلاعات خودرو شرکت یا VIP ساخته می شود که معماری سخت افزاری اساسی است که قدرت پردازش بیشتر داده ها را فراهم می کند. Ultifi در کنار Android Automotive ، سیستم عامل تعبیه شده در برخی از سیستم های سرگرمی GM ، ادغام خواهد شد. (سیستم عامل Android Automotive جدا از Android Auto است ، که یک رابط ثانویه است که در بالای سیستم عامل قرار دارد.) تفاوت بین این دو به قابلیت و در دسترس بودن برمی گردد: “Android Automotive زیر مجموعه خاصی از عملکردها در خودرو است ، میلر توضیح داد. “Ultifi بیشتر یک استراتژی کلی است.”

Ultifi مانند اندروید ، مبتنی بر لینوکس است ، یک پلت فرم توسعه دهنده که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. میلر گفت جنرال موتورز لینوکس را انتخاب کرده است زیرا “در برخی موارد ما واقعاً می خواهیم این مورد را باز کنیم” تا به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه راه اندازی برنامه های داخل خودرو را بدهیم.

Ultifi در سال 2023 شروع به کار می کند و به دلیل نیازهای محاسباتی سیستم ، به طور انحصاری در اختیار این خودروها و فراتر از آن قرار می گیرد. میلر گفت ، مشتریان می توانند وسیله نقلیه را خریداری کرده یا برنامه های دسترسی متفاوتی را خریداری کنند ، مانند نحوه خرید برنامه های مختلف برای تلفن های هوشمند توسط مشتریان. این بدان معناست که قیمت ها متفاوت است و برنامه های متفاوتی وجود دارد ، اگرچه GM به جزئیات خاصی اشاره نکرده است. همچنین فاش نکرده است که انتظار دارد چه میزان درآمد از پلتفرم جدید ایجاد کند.

این تازه ترین حرکت خودروسازان بزرگ است تا وسایل نقلیه جدید را بیشتر از قبل به هم متصل کند. هر دو جنرال موتورز و فورد در مورد فرصت های ایجاد درآمد در نرم افزار و خدمات اشتراک بحث کرده اند و Ultifi گامی دیگر در جهت توسعه این مشاغل است.

میلر گفت: “ما از وسایل نقلیه دور نمی شویم.” “ما در حال گسترش تجارت خود هستیم. فرصت های ایجاد خطوط جدید تجاری برای گسترش و استفاده از فناوری برای سایر برنامه ها ، به جای هسته اصلی ما نیست ، علاوه بر این [it]. »