پلتفرم فناوری سفر Spotnana با 41 میلیون دلار راه اندازی می شود – TechCrunch

Spotnana پنجشنبه با 41 میلیون دلار در جیب خود و یک پلت فرم باز جهانی با هدف 1.4 تریلیون دلار صنعت سفرهای تجاری از مخفی کاری بیرون آمد.

سرمایه گذاری شرکت Bay Area شامل 34 میلیون دلار سری A است که توسط ICONIQ و Madrona Venture Group با مشارکت Decibel و Mubadala Capital رهبری می شود و 7 میلیون دلار قبلی از سال 2020 ، همچنین از ICONIQ و Madrona و شامل 8VC و Global سرمایه موسس.

Spotnana که توسط مدیر عامل ساروش واغمار و CTO Shikhar Agarwal در سال 2019 تأسیس شده است ، یک پلت فرم نرم افزاری را برای خریداران و تامین کنندگان سفر طراحی می کند که با هدف خودکارسازی مشاغل پشتی و اواسط اداری ، تهیه موجودی سفر از ده ها منبع جهانی و ادغام با ارائه دهندگان فن آوری محل کار شخص ثالث برای سهولت مدیریت سفر.

Waghmar ، که سابقه ای در تاسیس صنعت مسافرتی و پیشرو در شرکت مسافرتی دیجیتال WTMC دارد ، به TechCrunch گفت که مقیاس بندی در این صنعت به دلیل “بسیار شکسته و بسیار تکه تکه” دشوار است.

او آموخت که تنها راه مقیاس گذاری در صنعت مسافرت ، ابتدا ایجاد یک شرکت فناوری است ، بنابراین با آگاروال ، آنها شروع به ساختن اسپوتنانا کردند ، بدون اینکه بدانند همه گیری جهانی در حال نزدیک شدن است.

واگمار گفت: “سفر یک صنعت 1.4 تریلیون دلاری است و فقط سفرهای شرکتی هر سال 5 تا 6 درصد رشد می کند ، اما علی رغم همه گیری همه گیر ، 700 میلیارد دلار از آن در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.” “تا سال 2024 ، ما شاهد بازگشت این مبلغ به 1.4 تریلیون دلار هستیم ، مخصوصاً که رویدادها به جایی که باید برمی گردد.”

این پلتفرم پس از هدایت بیش از 50 مشتری مسافرتی شرکتی که سفرها را از طریق دفاتر جهانی مدیریت می کنند ، اکنون از طریق یک داشبورد آنلاین ، برای عموم آزاد است. این شرکت همچنین طی یک سال گذشته به بیش از 120 کارمند رسیده است.

استیو سینگ ، بنیانگذار و مدیر عامل سابق شرکت هزینه و شرکت نرم افزاری مسافرتی Concur ، سرمایه گذار گروه Madrona Venture است و هیئت مدیره Spotnana را به عنوان رئیس اداره می کند. سرمایه گذار ICONIQ و مدیر مالی سابق Expedia Greg Stanger ، به عنوان بخشی از این سرمایه گذاری در هیئت مدیره شرکت می کند.

سینگ از این شرکت به عنوان “AWS برای صنعت سفر” یاد کرد.

وی گفت: “مشتریان از Spotnana به چند روش استفاده می کنند: آنها از محصول نهایی استفاده می کنند یا از API استفاده می کنند و محصولات خود را می سازند.” “این مانند ورود به یک کیوسک در فرودگاه و دسترسی به همان سابقه ای است که در رزرو آنلاین سفر یا کار با یک آژانس مسافرتی استفاده می شود.”

واغمار در شرکت قبلی خود گفت که هزینه آن را به بیش از 70 میلیون دلار در سال به عنوان یک شرکت راه انداز افزایش داده است. با این حال ، با اسپوتانانا ، او معتقد است که فناوری باعث تغییر در صنعت می شود و برای پیشبرد آن کار با سرمایه گذاران که فضا را می شناسند ، نیاز خواهد داشت.

بودجه جدید برای استخدام های اضافی ، به ویژه در تیم مهندسی ، توسعه زیرساخت های عملیات سفر و توسعه معماری باز خود استفاده می شود.

واغمار افزود: “ما معتقدیم این بالاترین رقمی است که تا به حال برای یک استارتاپ سفر تجاری مطرح شده است.” “ما قبلاً یک تجارت سودآور ایجاد کرده ایم و می توانیم دوباره آن را انجام دهیم زیرا این صنعت را مختل می کنیم.”