پلتفرم ساخت اپلیکیشن مدولار Builder.ai 250 میلیون دلار بودجه سری D جمع آوری می کند

اخیراً گزارش دادیم که Buildier.ai یک همکاری استراتژیک و سرمایه گذاری نامعلوم مایکروسافت امضا کرده است. هوش مصنوعی «ناتاشا» Builder به زودی در دسترس کاربران Teams قرار خواهد گرفت. اما به نظر می رسد که استارت آپ در حال پیشرفت است.

در حال حاضر بودجه 250 میلیون دلاری سری D به رهبری سازمان سرمایه گذاری قطر (QIA) اعلام شده است. دور سری D شامل مشارکت سرمایه‌گذاران موجود و جدید از جمله Iconiq Capital، Jungle Ventures و Insight Partners بود.

این بدان معناست که Builder.ai اکنون در مجموع بیش از 450 میلیون دلار جمع آوری کرده است و ادعا می کند که درآمد 2.3 برابری رشد کرده است.

این شرکت می‌گوید اکنون بر روی استفاده از مکالمه انسانی تمرکز می‌کند تا به مردم اجازه دهد تا برنامه‌ها را بر روی پلتفرم خود بسازند، نه «سیستم‌های کانواس سفید مملو از متخصصین» که نمونه‌ای از فضای بدون کد/کد پایین هستند.

این شرکت اکنون دفاتری در بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، امارات متحده عربی، سنگاپور و فرانسه دارد.

بنیانگذار و مدیر عامل شرکت ساچین دوگال در بیانیه ای گفت: «ما در حال ورود به زمان باورنکردنی در تاریخ هستیم که در آن مفهوم نرم افزار در حال تغییر است. از چیزی که سال‌ها ماندگاری داشت تا چیزی که در نهایت ماندگاری مکالمه خواهد داشت و حجم چیزهایی که ایجاد می‌شود فقط به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.»

ما مطمئن هستیم که فناوری نوآورانه و رویکرد اثبات شده Builder.ai شرکت را برای آینده ای با رشد قابل توجه قرار می دهد. این سرمایه‌گذاری با استراتژی QIA برای حمایت از شرکت‌های نوآوری که آینده اقتصاد جهانی را شکل می‌دهند، همسو است.» احمد علی الحمادی، مدیر ارشد فناوری QIA اروپا افزود.

Builder.ai که در سال 2016 تأسیس شد، به مشاغل کوچک و بزرگتر امکان ساخت وب یا برنامه تلفن همراه بومی را به صورت مدولار ارائه می دهد. این شرکت با JP Morgan & Chase، Etisalat UAE و سایر شرکت های فناوری و مالی شراکت دارد. این شرکت در فهرست شرکت‌های نوآورانه‌ترین شرکت‌ها در سال 2023 و برنده جایزه سال 2022 اروپا بود.