پلتفرم حسابداری آب و هوا Persefoni 101 میلیون دلار سری B به رهبری Prelude و TPG – TechCrunch جمع آوری می کند

هیچ چیزی مانند افزایش سطح مقررات برای ایجاد فضاهایی برای ظهور استارت آپ های جدید، به ویژه در SaaS وجود ندارد. مدیران دارایی، بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی باید ردپای انتشار CO2 تأمین‌شده خود را به‌گونه‌ای محاسبه کنند که قابل حسابرسی و مطابق با پروتکل گازهای گلخانه‌ای و روش‌های مشارکت برای حسابداری کربن (PCAF) باشد. بنابراین، ما شاهد ظهور افرادی مانند Plan A، South Pole و Watershed بوده ایم. و البته، ابر پایداری Salesforce یک بازیکن بزرگ است.

Persefoni، یک پلتفرم مدیریت آب و هوا و حسابداری (CMAP) برای شرکت ها و موسسات مالی، جدیدترین شرکتی است که از این موج فزاینده منتفع شده است، با این خبر که امروز 101 میلیون دلار در دور مالی سری B خود جمع آوری کرده است. هدف Persefoni این است که یک “ERP برای داده های کربن” است که جایگزین رویکرد سنتی دستی و مبتنی بر مشاوره می شود و از رویکردهای اختصاصی که می تواند در ممیزی مشکل ایجاد کند اجتناب می کند.

پیشتازان دور، Prelude Ventures و TPG Rise Climate بودند. همچنین برای اولین بار Clearvision Ventures، Parkway Ventures، Bain & Co.، EDF (Électricité de France)، Sumitomo Mitsui Banking Corporation (SMBC)، The Ferrante Group، Alumni Ventures Group، و New Valley Ventures شرکت می کنند. سرمایه گذاران موجود از جمله شرکای فناوری انرژی NGP، سرمایه گذاری سالی پورت، و فرشتگان استراتژیک نیز برای مشارکت بازگشتند. Persefoni ادعا می کند که این بزرگترین دور برای یک شرکت SaaS ClimateTech است، اگرچه TechCrunch نتوانست آن را در زمان انتشار تأیید کند. مسلماً قابل توجه است. سرمایه گذاری سری B کل سرمایه پرسفونی را به 114.2 میلیون دلار می رساند.

پرسفونی به مدیران دارایی، بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی کمک می‌کند تا میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای تأمین‌شده خود را در روش‌های انطباق ذکر شده در بالا محاسبه کنند. اکنون مدعی است که چهار شرکت از 10 شرکت بزرگ سهام خصوصی جهانی و چهار بانک از 20 بانک بزرگ جهان را به همراه چندین شرکت بیمه جهانی و حقوق بازنشستگی و وقف از آن استفاده می کنند. همچنین با شرکت‌های بزرگ در زمینه‌های تولید، کشاورزی، انرژی، پوشاک، خرده‌فروشی، نرم‌افزار و خدمات تجاری کار می‌کند.

Kentaro Kawamori، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Persefoni گفت: «افشای کربن و آب و هوا بزرگترین بازار انطباق از زمان ظهور Sarbanes Oxley و GDPR خواهد بود، اما با پیچیدگی حتی بیشتر. بازار مملو از داده‌ها و راه‌حل‌های نرم‌افزاری است که هر روز متدولوژی‌های اختصاصی جدیدی ایجاد می‌کنند و مشتریان ما از این رویکرد خسته شده‌اند. ما روزانه با تنظیم‌کنندگان و تنظیم‌کننده‌های استانداردهای صنعتی برجسته دنیا کار می‌کنیم تا شفافیت و اعتماد را در بالاترین سطوح ممکن کنیم.»

پرسفونی اخیراً با Bain & Co، EDF (EURONEXT: EDF) و SMBC (TYO: 8316) شراکت استراتژیک شرکتی ایجاد کرده است، به بازار ژاپن گسترش یافته و یک لایه رایگان از پلت فرم حسابداری کربن پایه خود را برای SMB ها منتشر کرده است. همچنین یک مدل امتیازدهی دما را راه‌اندازی کرد تا کاربران بتوانند فوراً مدل‌های افزایش دمای ضمنی ۱.۵ یا ۲ درجه سانتی‌گراد را برای سازمان‌های خود ایجاد کنند.

کاواموری که طی تماسی با من صحبت می‌کرد، گفت: «ما کد را با برداشتن بهترین‌ها از فناوری دفتر مالی، جایی که فرآیند حسابداری کاملاً خودکار است، شکستیم، بنابراین ما هیچ خدماتی را انجام نمی‌دهیم. ما یک استراتژی کانال بسیار مهم داریم که بسیار شبیه به آنچه ممکن است از UiPath در روزهای اولیه دیده باشید، جایی که مسیر اصلی به بازار از طریق آن می‌گذرد، چهار شریک بزرگ و مشاور مهم است.

او افزود که در حالی که پرسفونی با پلتفرم جبران پچ شریک می شود، جریان درآمدی از آن دریافت نمی کند، زیرا توصیه پلتفرم های جبران کننده تضاد منافع است.

او گفت: «ما با Patch شریک شدیم و این کار را به روشی کاملاً بدون کمیسیون و پس‌انداز انجام می‌دهیم، زیرا ما در واقع فکر می‌کنیم که انجام هم حسابداری و هم فروش افراد برای جبران سود، یک تضاد بزرگ است. برخی از رقبای ما انجام می دهند. ما فکر می‌کنیم که این وحشتناک است، مقیاس نمی‌گیرد و حسابرسی را در مقیاس قبول نمی‌کند.»