پس برای پروژه NFT خود بودجه می خواهید؟

بازار NFT ممکن است نسبت به اوج خود در سال 2021 کاهش یافته باشد، اما بنیانگذاران، سازندگان و کلکسیونرها به طور یکسان همچنان در این فضا هستند. و بسیاری به دنبال سرمایه تازه هستند.

علیرغم اینکه NFT ها بخشی از دنیای وب 3 هستند، مکانیک سنتی کسب و کار برای بنیانگذاران در بازار پس از رونق اجتناب ناپذیر است.

هفته گذشته گروهی متشکل از سرمایه‌گذاران غیر ریسک‌پذیر در NFT NYC گرد هم آمدند تا در مورد چگونگی تأمین بودجه پروژه NFT خود، پنلی برگزار کنند. سخنرانان موافق بودند که مانند هر پروژه ای، حداقل، مهم است که قبل از جستجوی سرمایه گذار، جزئیات را به خوبی تنظیم و هماهنگ کنیم.

امیلی چشایر، رهبر بخش تیم بلاک چین و ارز دیجیتال Aprio Cloud می گوید: «ما کسب و کارهای زیادی را می بینیم که به دنبال سرمایه گذاری هستند و می خواهند فوراً آن را به دست آورند. من می گویم که باید از روز اول برنامه ریزی کنید و باید هر کاری که می توانید انجام دهید تا برای آن سرمایه گذاری آماده شوید.

رالف کوپر، بنیانگذار شروود آنالیتیکس، گفت: اکثر پروژه های NFT دارای پیش بینی ها، نقشه های راه و ایده های مبهم برای مدل های تجاری خود هستند. “بسیار به ندرت یک طرح تجاری با پیش بینی ها و ایده ها را برای پروژه های NFT مشاهده می کنید.”

Cheshire خاطرنشان کرد که تا زمانی که بسیاری از پروژه های NFT به دنبال سرمایه گذاری هستند، “تقریبا خیلی دیر شده است.” برنامه ریزی شامل دانستن اینکه مشاوران چه کسانی هستند، تیم اصلی شامل چه کسانی خواهد بود، و همچنین چیزهای ساده ای مانند درک امور مالی و پیش بینی ها.

“ساختن در این فضا و ایجاد یک تجارت NFT جذاب و سرگرم کننده است، من شما را سرزنش نمی کنم. من می‌خواهم آن را در تمام طول روز بسازم، اما شما به اصول اولیه نیز نیاز دارید.»

همچنین مهم است که به چه چیزی و چگونه کوپر گفت که سرمایه گذاران در حال سرمایه گذاری هستند. تفاوت قابل توجهی بین شرکت هایی که NFT می خرند – به طور بالقوه برای یک شیرین کاری روابط عمومی مانند Visa پس از خرید CryptoPunk به قیمت 150,000 دلار در اتر در سال 2021 – و سرمایه گذاری در ساخت یک پروژه وجود دارد.