پس از GoFundMe، راب سولومون در حال پرواز یک بادبادک 200 میلیون دلاری در سرزمین تجارت است.

راب سولومون سه سال پس از کناره‌گیری از سمت ریاست و مدیرعاملی GoFundMe، به عنوان یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل Kite، یک شرکت تجاری که بر سرمایه‌گذاری، خرید و فعالیت در آن متمرکز است، به صنعتی باز می‌گردد که او آن را «عشق اول» خود، تجارت دیجیتال می‌نامد. -برندهای بالقوه و اولین محصولات مصرفی دیجیتال.

علاوه بر GoFundMe، Solomon دارای پیشینه تجاری بسیار گسترده ای از نقش در شرکت هایی مانند Yahoo (مدیریت واحد تجاری تجارت) و Groupon (رئیس و مدیر ارشد اجرایی) است. او به TechCrunch گفت که “Commerce 1.0 را کاملاً نزدیک می داند” و همیشه می خواست به خرید بازگردد.

Solomon گفت: “ما وارد مرحله بسیار جالبی می شویم که در آن تجارت الکترونیکی واقعی است.” “من این را بی پروا می گویم. این بزرگ است، اما هنوز درصد کمی از تجارت کلی است. تجارت فیزیکی همچنان بر آن حاکم است. واقعیت تجارت در آینده این است که آنلاین نیست. آفلاین نیست آمازون نیست این Shopify نیست. مستقیماً برای مصرف کننده نیست. فقط هر کانالی است.»

راب سولومون کایت

راب سولومون، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Kite. اعتبار تصویر: بادبادک

Solomon این شرکت را در سال 2022 با شرکت‌های سرمایه‌گذاری Juxtapose و Blackstone راه‌اندازی کرد، که برای شروع کار، سرمایه‌ای 200 میلیون دلاری برای Kite فراهم کرد. ایده این است که با این پول لباس‌ها را به‌طور استراتژیک به دست آوریم، سپس به بنیان‌گذاران برند با سرمایه و عملیات کمک کنیم تا تجارت خود را از تجارت الکترونیکی به اجتماعی، خرده‌فروشی و فراتر از آن سرعت بخشند. بخشی از این چشم انداز شامل ساخت یک پشته فناوری است که بر هوش مصنوعی و API تکیه دارد تا قابلیت های تولید، زنجیره تامین، طراحی و جذب مشتری بهتر را ارائه دهد.

این توصیف بسیار شبیه به یک تجمیع کننده تجارت الکترونیکی است، شرکتی که شرکت های محصولات مصرفی را خریداری می کند و از زیرساخت های فناوری برای بزرگ کردن آنها استفاده می کند. علاوه بر این، یکی از اعضای هیئت مدیره Kite، رئیس و مدیرعامل Delta Dental، Mark Mitchke است که قبلاً مدیر کل Fulfillment by Amazon بود. با این حال، سولومون اصرار دارد که بادبادک چیز دیگری است، چیزی جدیدتر.

Solomon گفت: “بهترین راه برای فکر کردن در مورد آن این است که یک شرکت پلت فرم تجاری است.” ما می‌خواهیم تعداد محدودی از برندها را داشته باشیم و کار کنیم که سیستم را آموزش می‌دهند. ما می خواهیم در تجارت، تجارت و شرکت های نرم افزاری سرمایه گذاری کنیم تا به ساخت اکوسیستم کمک کنیم. ما می‌خواهیم نهایتاً بستری برای ده‌ها هزار، اگر نه صدها هزار، اگر نگوییم میلیون‌ها فروشنده مستقیم در دهه آینده فراهم کنیم.»

سولومون توضیح داد که ناکارآمدی، اصطکاک و هزینه های زیادی برای اکثر فروشندگان مستقیم کوچک و متوسط ​​وجود دارد، بنابراین Kite در حال ساخت نرم افزار و ارائه خدمات برای نحوه ساخت، انتقال، بازاریابی، حمل و نقل، ذخیره و فروش محصولات در مقیاس است.

جد کایرو، یکی از بنیان‌گذاران و شریک Juxtapose، در بیانیه‌ای کتبی با سلیمان تکرار کرد و نوشت که شرکت او معتقد است «تجارت با مصرف‌کننده در اوایل انقلاب است. دسته‌بندی‌های بیشتر و بیشتری از برندهای دارای مزیت تبلیغات تلویزیونی و روابط خرده‌فروشی بزرگ به سمت برندهای تخصصی، کوچک‌تر و پرشور که زیرک هستند و از فناوری در سطح جهانی بهره می‌برند، دور می‌شوند.»

در مورد نحوه رسیدن کایت به آنجا، Solomon قبلاً خود را با گروهی از افراد، از جمله یک همکار GoFundMe، Ujjwal Singh، که مدیر ارشد تولید و فناوری است، احاطه کرده است. نستاشا تان، مدیر ارشد طراحی، که قبلاً با ایدئو و اوبر همکاری می کرد. و کارشناس زنجیره تامین و عملیات جان کوفنر به عنوان افسر عملیات ارشد.

جیمز چن، مدیر ارشد فناوری ساخت و ساز و مدیر ارشد سابق شرکت فلکسپورت، به مارک میچک در هیئت مدیره این شرکت پیوست.

در همین حال، کایت چند کسب و کار فاش نشده، از جمله یکی در رده تناسب اندام و در رده گسترده تر خود-بهبودی، به دست آورده است. Solomon گفت که زمان خوبی برای راه اندازی Kite است زیرا از اصلاحات اقتصادی اغلب “برخی از بهترین شرکت های جهان” بیرون می آیند، زیرا آنها در مورد خرج کردن پول منظم هستند و بر ایجاد مشاغل بادوام متمرکز هستند.

سولومون خاطرنشان می‌کند که سال‌ها قبل از تغییر ناگهانی بازار در سال گذشته، به برندها گفته می‌شد که به هر قیمتی رشد کنند و «نگران ایجاد یک مدل کسب‌وکار مولد جریان نقد کارآمد و مؤثر نباشید». زمانی که بازار اصلاح شد و به دست آوردن سرمایه دشوار بود، رشد در میان برندهای کوچک تجارت الکترونیکی کاهش یافت و بسیاری از خریداران، از جمله تجمیع کنندگان تجارت الکترونیک، مجبور به توقف فعالیت شدند.

Taliesen Hollywood، مدیر متخصص M&A در Hahnbeck مستقر در لندن، در مصاحبه ایمیلی با TechCrunch گفت: در واقع، حتی یک سال بعد، برخی از خریدارها هنوز در “حالت توقف” در مورد خریدها هستند.

هالیوود که میان خریداران و فروشندگان شرکت‌های تجارت الکترونیک کارگزاری می‌کند، گفت که تجمیع‌کنندگان امروزه نسبت به سال‌های 2020 و 2021 «به مراتب گزینشی‌تر» عمل می‌کنند و «برند ویژه، قابلیت دفاع در برابر رقابت و مقیاس از جمله موارد دیگر مهم‌تر هستند. “، به این معنی که “اهداف کسب بسیار کمتری معیارهای خود را برآورده می کنند.”

در واقع، وقتی از سولومون در مورد انواع مارک‌هایی که کایت به خرید آن علاقه مند است، سؤال شد، گفت که دوام و مرتبط بودن مهم هستند، اما کیفیت «بسیار مهم است».

سولومون گفت: «اگر بتوانید کارهایی را که شرکت‌های برندهای بزرگ انجام داده‌اند انجام دهید و فناوری را روی آن‌ها اعمال کنید، یک فرصت واقعاً جالب برای ایجاد مارک‌های آینده خواهید داشت که تبدیل به مواد مصرفی و بادوام می‌شوند که 100 سال گذشته را تعریف کرده‌اند. «به روشی که شرکت‌های بزرگ کالاهای مصرفی همه چیز را در محصول در قرن گذشته تعریف کرده‌اند، شرکت‌های جدیدی ایجاد خواهند شد که می‌آیند و بخشی از سهم را از بین می‌برند. این بخشی از کاری است که امیدواریم بتوانیم با برندهای تحت مالکیت و تحت مدیریت خود انجام دهیم: به آنها کمک کنیم در طول زمان مزیت های سهم بازار را به دست آورند.