پس از ماموریت موفقیت آمیز، Virgin Galactic ژوئن را برای اولین پرواز فضایی تجاری هدف قرار داد

پس از یک پرواز موفقیت آمیز به لبه فضا در روز پنجشنبه، شرکت گردشگری فضایی Virgin Galactic می گوید که آماده است تا در ماه ژوئن وارد خدمات تجاری شود.

هواپیمای ویرجین گالاکتیک، وی‌ام‌اس ایو، با شش خدمه (به اضافه دو خلبان هواپیما) در حوالی ساعت 9:15 دقیقه بامداد از محل پرتاب نیومکزیکو خارج شد. هواپیمای فضایی VSS Unity کمی بیش از یک ساعت بعد از بال جت سقوط کرد و به سمت فضای زیر مداری در ارتفاع 44500 فوتی بلند شد. کل ماموریت حدود 90 دقیقه به طول انجامید.

ماموریت روز پنجشنبه که Unity 25 نامیده می شود، یک وقفه تقریباً دو ساله در عملیات شرکت را به پایان می رساند. آخرین پرواز، که در ژوئن 2021 انجام شد، شش نفر را نیز به فضای زیر مداری برد، از جمله ریچارد برانسون، بنیانگذار شرکت، میلیاردر. در حالی که Virgin Galactic ماموریت Unity 25 را پخش نکرد، این شرکت فالوورهای خود را در رسانه های اجتماعی به روز نگه می داشت. ناسا Spaceflight، یک وب‌سایت خبری خصوصی با دنبال‌کنندگان زیاد در یوتیوب و توییتر، به‌طور غیررسمی این پرواز را پخش مستقیم کرد.

خدمه یونیتی 25 شامل کارمندان ویرجین جمیلا گیلبرت، کریستوفر هوی، لوک میس و بث موزس بودند. هواپیمای فضایی VSS Unity توسط Mike Masucci و CJ Sturckow هدایت می شد، در حالی که VMS Eve توسط Jameel Janjua و Nicola Pecile هدایت می شد.

مایکل کولگلازیر، مدیر عامل شرکت ویرجین گالاکتیک، در بیانیه‌ای گفت: «ماموریت Unity 25 یک دستاورد فوق‌العاده برای همه در Virgin Galactic بود. “با مشاهده شادی خالص خدمه الهام بخش ما در هنگام فرود، من به تجربه منحصر به فرد فضانوردی که برای مشتریان خود ساخته ایم کاملاً اطمینان دارم. تیم های ما اکنون تجزیه و تحلیل پس از پرواز و همچنین آماده سازی برای “کهکشانی 01″، ماموریت تحقیقات تجاری ما، که برای اواخر ژوئن برنامه ریزی شده است، آغاز می کنند.

این پرواز موفقیت آمیز گامی مهم برای این شرکت است که می گوید در نهایت آماده است تا در ماه آینده وارد عملیات تجاری شود. Virgin Galactic در بیانیه ای اعلام کرد که به دو هدف اصلی ماموریت دست یافته است: انجام ارزیابی نهایی VMS Eve و VSS Unity و ارزیابی تجربه آموزش فضانوردان و پروازهای فضایی. این پرواز تجاری سه افسر برای نیروی هوایی ایتالیا خواهد داشت که بخشی از قرارداد اعلام شده در سال 2019 است.

ویرجین گالاکتیک سال‌ها با مشکلات فنی و تاخیرهای نظارتی مواجه بوده است. طبق گزارش ها، این شرکت از سال 2018 نزدیک به 1.5 میلیارد دلار سوخته است، اگرچه هنوز حدود 1 میلیارد دلار در باند فرود دارد. ویرجین گالاکتیک در نهایت قصد دارد یک بار در هفته با استفاده از هواپیماهای فضایی زیرمداری کلاس دلتا که در حال توسعه نیستند، با قیمت بلیط حدود 450000 دلار پرواز انجام دهد.

Virgin Galactic از Virgin Orbit متمایز است، یک شرکت تجاری که توسط برانسون تأسیس شده است و در میانه مراحل ورشکستگی قرار دارد. Virgin Galactic یک شرکت گردشگری فضایی است، در حالی که Virgin Orbit آرزو داشت محموله های کوچک فضاپیما را به مدار برساند.