و این همان است ، زیرا قرارداد زوم برای خرید Five9 لغو شده است – TechCrunch

در مورد دوچرخه سواری صحبت کنید.

Zoom ، شرکت ویدئو کنفرانس که به عنوان ابزار اصلی ارتباط همه در حین کار همه گیر تبدیل شد ، دیگر نمی خواهد Five9 ، سازنده نرم افزار خدمات مشتری مبتنی بر ابر را خریداری کند. اگرچه انتظار می رفت که معامله کل سهام ، که در ماه ژوئیه اعلام شد ، به زوم اجازه دهد تا از بازار سودآور مراکز تماس استفاده کند ، اما برخی از وقفه های بزرگ در طول راه ظاهراً منجر به تصمیم امروز شد.

اول ، سهام Zoom ، که طی دو سال گذشته تقریباً مستقیماً به سمت آسمان حرکت کرده است ، اخیراً تحت فشار قرار گرفته است ، بنابراین معامله Five9 که در ماه جولای 14.7 میلیارد دلار ارزش گذاری شده بود ، امروز به میزان قابل توجهی کمتر بود. با توجه به اینکه سهام Zoom در زمان اعلام معامله در حدود 360 دلار معامله می شد و اکنون نزدیک به 260 دلار برای هر سهم معامله می شود.

این قطعاً به مواردی کمک نکرد که هفته گذشته ، زوم افشا کرد که یک هیئت تحت رهبری وزارت دادگستری ایالات متحده در حال بررسی رابطه در مورد نگرانی هایی است که ممکن است با توجه به روابط زوم با چین ، خطرات امنیت ملی را ایجاد کند.

بنیانگذار اریک یوان یک شهروند آمریکایی است که در چین متولد شد و در سال 1997 در 27 سالگی به ایالات متحده نقل مکان کرد. (چند سال پیش ، ما با یوان در مورد غلبه بر موانع متعدد برای انجام این کار صحبت کردیم.) سالی که به اشتباه برخی از جلسات را از طریق سرورها در چین هدایت کرده بود و حساب یک فعال را که از این پلتفرم برای بزرگداشت سرکوب میدان تیان آن من چین استفاده می کرد ، بست. پس از آن ، این شرکت که قبلا گفته بود بخش قابل توجهی از تیم توسعه آن در چین است (مانند بسیاری از شرکت های چند ملیتی) ، اعلام کرد که به درخواست های دولت چین اجازه نمی دهد تا بر خارج از سرزمین اصلی چین تأثیر بگذارد.

با این حال ، میخ نمادین تابوت دو هفته پیش از طرف شرکت مشاوره نیابتی Institutional Shareholder Service توصیه شده بود که پنجاه سهامدار به دلیل نگرانی از کند شدن رشد زوم ، مخالف خرید آن شرکت کنند.

به نظر می رسد این توصیه مورد توجه قرار گرفته است ، زیرا Five9 امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که طرح ادغام “با توافق متقابل” بین دو شرکت به پایان رسیده است. ظاهراً انتظار می رفت. با فاش شدن خبر قطع شدن قرارداد ، سهام هر دو زوم و Five9 به سختی کنار رفت.