ویژگی “FastTap Search” نیوا پیوندهای مستقیم را به جای صفحه نتایج ارائه می دهد

Neeva ، موتور جستجوی خصوصی بدون آگهی در حال راه اندازی ویژگی است که به جستجوگران امکان می دهد پرس و جوها را مستقیماً در قسمت URL مرورگر خود تایپ کنند یا برنامه Neeva برای نمایش یک منوی کشویی با پیوندهای مستقیم ، این شرکت چهارشنبه اعلام کرد.

نمونه هایی از جستجوی FastTap. تصویر: نیوا

این ویژگی که “FastTap Search” نام دارد ، به کاربران امکان می دهد صفحات نتایج موتورهای جستجوی سنتی را دور بزنند و مستقیماً از طریق لیست پیوندهای ایجاد شده بر اساس پرس و جو به یک سایت مراجعه کنند.

نیوا چیست؟ Neeva که در ژوئن 2020 اعلام شد و تقریباً یک سال بعد به طور رسمی راه اندازی شد ، توسط Sridhar Ramaswamy ، SVP سابق تبلیغات در Google ، Neeva تاسیس شد. برخلاف موتورهای جستجوی عمومی (Google ، Bing ، DuckDuckGo و غیره) که با نمایش تبلیغات به کاربران درآمد ایجاد می کنند ، Neeva تحت یک مدل اشتراک فعالیت می کند که در آن کاربران ماهانه 4.95 دلار پرداخت می کنند. در عوض ، Neeva یک تجربه جستجوی بدون آگهی و سفارشی را ارائه می دهد.

مربوط: برای موفقیت موتورهای جستجوی جدید چه چیزی لازم است؟

FastTap توسط مدل تجاری منحصر به فرد Neeva امکان پذیر شده است. Ramaswamy در این اطلاعیه گفت: “ویژگی مانند FastTap Search نمی تواند با یک پلت فرم جستجو که متکی به درآمد تبلیغات است ، وجود داشته باشد.”

این امر به این دلیل است که اکثر موتورهای جستجو برای درآمد از تبلیغات استفاده می کنند: نگه داشتن کاربران در صفحه نتایج – به عنوان مثال ، با افزودن ویژگی های جستجو که برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظر ، کلیک روی نتیجه لازم نیست – معمولاً به این معنی است که موتورهای جستجو می توانند تبلیغات بیشتری را نشان دهند و به نوبه خود درآمد بیشتری از تبلیغات به همراه دارد.

از آنجا که Neeva تبلیغات را نشان نمی دهد و کاربران مستقیماً از موتور جستجو پشتیبانی می کنند ، Neeva مختار است ویژگی هایی مانند این را بدون آسیب رساندن به نتیجه نهایی خود ایجاد کند.

چرا اهمیت می دهیم. اگر Neeva بتواند سهم خود را در بازار جستجو افزایش دهد یا اگر Neeva در بین مخاطبان خاص شما محبوب باشد ، این ویژگی ممکن است اهمیت بیشتری پیدا کند. در حالی که این یک تصور مجدد از صفحه نتایج جستجو است ، هنوز یک صفحه نتایج است و هنوز یک موقعیت برتر وجود دارد ، به این معنی که الگوریتم ها باید ارتباط را تعیین کرده و آن موقعیت را به یک صفحه اعطا کنند ، درست مانند سایر موتورهای جستجو. با این حال ، از آنجا که FastTap Search فقط چند نتیجه را ارائه می دهد ، مارک ها یا ناشران که می توانند آن جایگاه برتر را به دست آورند ، چشم انداز قابل توجهی را به دست می آورند ، که در صورت فعالیت در یک بخش بسیار رقابتی می تواند مهم باشد.

به عنوان فعلی ، بعید است که این ویژگی بر روند کار ما تأثیر بگذارد یا موتورهای جستجوی پیشرو را به طور معنی داری به چالش بکشد. اما ، FastTap Search نمایانگر برداشت ساده و جدیدی در مورد نحوه جستجو کاربران و نحوه ارائه نتایج است. گوگل با دکمه “من احساس می کنم خوش شانس هستم” چیزی مشابه را امتحان کرده است که کاربران را مستقیماً به نتایج بالای درخواست خود می رساند ، با این حال ، به نظر می رسد استراتژی شرکت در حال حاضر در نقطه مقابل طیف قرار دارد. اطلاعیه های مربوط به MUM از Search On در ماه سپتامبر پیش نمایش صفحات نتایج جستجو را به ما داد که به نتایج جستجو بیشتر منجر می شود ، با قطعات برجسته ای که ممکن است بدون نیاز به کلیک روی کاربر ، پرس و جوها را برطرف کند. اگر این دو موتور جستجو از نظر سهم بازار مشابه بودند ، شاید بتوانیم ببینیم آیا کاربران یک تجربه ساده تر ، مانند آنچه توسط Neeva’s FastTap ارائه شده را ترجیح می دهند ، یا یک صفحه نتایج جستجوی قوی تر ، که به نظر می رسد گوگل در حال حرکت است.


درباره نویسنده

جورج نگوین ویرایشگر Search Engine Land است که جستجوهای ارگانیک ، پادکست و تجارت الکترونیکی را پوشش می دهد. سابقه وی روزنامه نگاری و بازاریابی محتوا است. قبل از ورود به صنعت ، او به عنوان شخصیت رادیو ، نویسنده ، مجری پادکست و معلم مدرسه دولتی کار می کرد.