ویژگی های جدید الکسا به کاربران امکان می دهد هوش مصنوعی را بر اساس نیازهای خود شخصی سازی کنند – TechCrunch

آمازون در حال آماده سازی سه ویژگی جدید است که به مصرف کنندگان اجازه می دهد با کمک آموزش Alexa AI با استفاده از ابزارهای ساده ، تجربه Alexa خود را شخصی سازی کنند. در چند ماه آینده ، مصرف کنندگان قادر خواهند بود الکسا را ​​به انجام کارهایی مانند شناسایی صداهای خاص در خانه خود ، مانند زنگ خانه یا زنگ گلدان فوری ، آموزش دهند. یا ، برای کاربران Ring ، هوش مصنوعی می تواند متوجه شود که چیزی از نظر بصری تغییر کرده است – مانند زمانی که درب بسته شده در حال حاضر باز است. به علاوه ، مصرف کنندگان قادر خواهند بود صراحتاً Alexa را راهنمایی کنند تا با ترجیحات شخصی خود پیرامون مواردی مانند تیم های ورزشی مورد علاقه ، برنامه هواشناسی ترجیحی یا ترجیحات غذایی تنظیم شود.

این ویژگی ها امروز در رویداد پاییز آمازون معرفی شد ، جایی که این شرکت جدیدترین دستگاه های Echo و سایر سخت افزارهای جدید خود را معرفی می کند.

ویژگی جدید تشخیص صدا بر اساس چیزی است که الکسا قبلاً ارائه می دهد ، به نام Alexa Guard. این ویژگی می تواند صداهای خاصی را تشخیص دهد – مانند شکستن شیشه یا هشدار آتش یا مونوکسید کربن – که می تواند برای افرادی که دور از خانه هستند یا برای افراد کم شنوا یا ناشنوا مفید باشد ، زیرا به آنها کمک می کند تا بفهمند اضطراری در حال وقوع است با یک اشتراک ارتقاء یافته ، وقتی دوربین هوشمند حرکت بیرون را تشخیص می دهد ، حتی می توانند صدای پارس سگ را پخش کنند.

اکنون ، آمازون به این فکر می کند که چگونه می توان از قابلیت تشخیص صدا الکسا برای مواردی استفاده کرد که لزوماً فوریت های اضطراری نیستند.

اعتبار تصویر: آمازون

با یک ویژگی جدید ، مصرف کنندگان قادر خواهند بود الکسا را ​​آموزش دهند تا نوع خاصی از صدا را که برای آنها اهمیت دارد بشنود. این می تواند بوق یک دیگ آشپزخانه ، تایمر فر ، یخچالی باشد که در صورت باز شدن بوق می زند ، باز شدن درب گاراژ ، صدای زنگ در خانه ، صدای آب جاری شدن یا هر چیز دیگری که باعث ایجاد سر و صدایی می شود که به راحتی قابل تشخیص است زیرا عموماً به نظر می رسد هر از گاهی یکسان

با ارائه 6 تا 10 نمونه به الکسا ، الکسا “یاد می گیرد” این سر و صدا چیست – کاهش زیادی از هزاران نمونه ای که آمازون در گذشته برای آموزش الکسا در مورد سایر صداها استفاده کرده است. آمازون می گوید ، مشتریان می توانند صدای سفارشی جدیدی را مستقیماً از طریق دستگاه Echo خود یا از طریق برنامه موبایل Alexa به Alexa آموزش دهند.

با این حال ، مراحل ثبت نام و آموزش در ابر انجام می شود. اما تشخیص صدا در آینده روی خود دستگاه اتفاق می افتد و آمازون پس از ثبت نام صدا را به ابر ارسال نمی کند.

پس از آموزش ، کاربران می توانند هر زمان که الکسا این سر و صدا را شنید ، اعلان ها یا روالهای خود را شروع کنند. باز هم ، این می تواند از نقطه نظر دسترسی یا با مراقبت از سالمندان کمک کند ، زیرا الکسا می تواند اعلان زنگ در را برای مثال در Fire TV خود نمایش دهد. اما می تواند به عنوان راهی دیگر برای شروع کارهای روزمره عمل کند – مانند زمانی که درب گاراژ به صدا در می آید ، الکسا می تواند یک برنامه شخصی “من در خانه هستم” را فعال کند که چراغ ها را روشن کرده و موسیقی مورد علاقه شما را شروع می کند.

آمازون می گوید Custom Sound Event Detection سال آینده در دسترس خواهد بود.

در خطوط مشابه ، مصرف کنندگان همچنین می توانند هوش مصنوعی را در دوربین های Ring خود آموزش دهند تا منطقه مورد علاقه در خوراک دوربین را شناسایی کرده و سپس تعیین کنند که آیا آن ناحیه تغییر کرده است یا خیر. این تغییر فعلاً باید بطور دودویی باشد – مانند درب سوله ای که یا باز یا بسته است. ممکن است در مواردی که تنوع زیادی وجود دارد ، نتواند مورد خاصی را اداره کند.

این قابلیت که “هشدارهای رویداد سفارشی” نامیده می شود ، در ماه های آینده به مشتریان Ring Spotlight Cam Battery راه اندازی می شود.

در نهایت ، یکی دیگر از ویژگی های Alexa به دستیار هوشمند اجازه می دهد تا تنظیمات ترجیحی کاربر را در ارتباط با ارائه دهندگان غذا ، ورزش یا مهارت یاد بگیرد. (مهارت ها برنامه های صوتی شخص ثالثی هستند که بر روی دستگاه های الکسا اجرا می شوند.) برای شروع آموزش الکسا ، مشتریان می توانند چیزی شبیه به این را بگویند ، “الکسا ، ترجیحات من را بیاموز”. اما یادگیری را می توان با روش های ظریف تری نیز انجام داد. به عنوان مثال ، اگر از الکسا برای رستوران های نزدیک بخواهید ، می توانید چیزی مانند “الکسا ، برخی از ما گیاهخوار هستیم” را برای حذف استیک خانه ها از پیشنهادات بگویید.

در همین حال ، پس از اینکه الکسا با تیم های ورزشی مورد علاقه شما آشنا شد ، هوش مصنوعی نکات برجسته بیشتری از تیم هایی را که هنگام درخواست برجسته های ورزشی به آنها توجه کرده اید ، شامل می شود.

و بعد از اینکه به الکسا گفتید از کدام مهارت شخص ثالث می خواهید استفاده کنید ، دستیار هوش مصنوعی به طور پیش فرض از این مهارت در آینده به جای پاسخ های بومی خود استفاده می کند.

هرچند در حال حاضر ، فقط مهارت های آب و هوایی شخص ثالث پشتیبانی می شود. اما آمازون می خواهد این مهارت را در طول زمان گسترش دهد. این می تواند به کاهش استفاده از مهارت ها کمک کند ، زیرا مردم نمی توانند به یاد داشته باشند که کدام مهارت ها را می خواهند راه اندازی کنند. این امکان سفارشی سازی بیشتر “تنظیم و فراموش کردن آن” را فراهم می کند ، جایی که مهارت خوبی پیدا می کنید ، آن را به عنوان پیش فرض خود تنظیم می کنید ، سپس فقط با استفاده از زبان طبیعی (به عنوان مثال “هوا چگونه است؟”) بدون نیاز به یادآوری صحبت کنید. مهارت با نام پیش می رود

آمازون می گوید که این داده های ترجیحی فقط با شناسه مشتری ناشناس مشتری مرتبط است و می توان آن را تنظیم کرد. به عنوان مثال ، اگر یک گیاه خوار به گوشت بازگردد ، می توانند دفعه بعد که الکسا پیشنهادات رستوران خود را پس می دهد ، بگویند “الکسا ، من گیاه خوار نیستم”. این شرکت می گوید از داده ها برای سفارشی کردن پیشنهادات خرید Amazon.com استفاده نمی شود.

این آموزش ترجیحی قبل از پایان سال در دسترس خواهد بود.

آمازون می گوید این ویژگی ها گام های بیشتری را در جهت هدف خود یعنی رساندن آنچه به عنوان “هوش محیطی” برای افراد بیشتر نشان می دهد ، نشان می دهد.

Rohit Prasad ، SVP و سرپرست دانشمند الکسا ، Ambient AI ، می تواند در مورد شما اطلاعاتی کسب کند و با نیازهای شما سازگار شود ، به جای اینکه مجبور باشید با آن مطابقت داشته باشید.

الکسا ، برای من ، فقط یک سرویس زبان گفتاری نیست. در عوض ، این یک سرویس اطلاعات محیطی است که برای درک وضعیت محیط در بسیاری از دستگاه های اطراف شما در دسترس است و حتی به نمایندگی از شما فعال عمل می کند. “

رویداد سخت افزاری آمازون پاییز 2021