ویژگی جدید الکسا به بلندگوی اکو شما اجازه می‌دهد تا به‌روزرسانی‌های سفارش Uber Eats را اعلام کند

آیا نمی دانید سفارش Uber Eats شما کجاست؟ الکسا به زودی می تواند به شما بگوید. آمازون امروز همکاری جدیدی با اوبر اعلام کرد که به صاحبان دستگاه های اکو این امکان را می دهد تا سفارشات Uber Eats خود را از طریق دستیار صوتی آمازون پیگیری کنند. از اواخر این ماه، کاربران Uber Eats می‌توانند یک ویژگی جدید ردیابی سفارش را فعال کنند که به آنها امکان می‌دهد بسته به ترجیحات خود، از طریق بلندگوی هوشمند Echo به‌روزرسانی‌ها را دریافت کنند.

آمازون در تلاش است تا کاربران را وادار کند که برنامه‌های صوتی شخص ثالث خود را که به نام Alexa Skills شناخته می‌شوند، بپذیرند، زیرا کاربران اکو تمایل داشتند از دستگاه‌های خود برای کارهای اساسی مانند تنظیم تایمر، پخش موسیقی یا کنترل خانه هوشمند خود استفاده کنند. ادغام Uber می‌تواند صاحبان دستگاه‌های الکسا را ​​وادار کند تا چیز جدیدی را امتحان کنند، زیرا اوبر قابلیت ردیابی سفارش را در برنامه خود بازاریابی می‌کند و به پذیرش آن کمک می‌کند.

وقتی به‌روزرسانی منتشر شد، کاربران می‌توانند گزینه جدید «Track with Alexa» را در تنظیمات دستیار صوتی برنامه Uber Eats روشن کنند. سپس، پس از بررسی سفارش غذا، می‌توانند روی دکمه الکسای جدید ضربه بزنند تا پیشرفت سفارش را پیگیری کنند.

Uber Eats x Alexa

چند راه وجود دارد که دارندگان Echo می توانند به روز رسانی های ردیابی سفارش را دریافت کنند. آنها می توانند روش سنتی اعلان را انتخاب کنند که نور حلقه آبی اکو را به زرد تغییر می دهد، که مشتریان می توانند با گفتن “الکسا، اعلان من چیست؟” به آن پاسخ دهند. این شبیه به نحوه بررسی کاربران الکسا در به‌روزرسانی‌های تحویل آمازون است.

گزینه دیگر به الکسا این امکان را می‌دهد که در واقع اعلام کند که در یک یا همه دستگاه‌های Echo خانگی تغییر وضعیت وجود دارد. به این ترتیب، مشتری Uber Eats مجبور نیست به طور مداوم تلفن خود را چک کند تا ببیند سفارشش کجاست، زیرا الکسا اعلام می‌کند که چه زمانی غذا آماده است، چه زمانی برای تحویل گرفته شود و چه زمانی راننده به خانه‌اش برسد.

الکسا همچنین زمانی که چیزی با سفارش تغییر می‌کند، اعلام می‌کند، مثلاً اگر به دلایلی لغو شده باشد.

اوبر با آمازون در مورد نحوه عملکرد این ویژگی همکاری نزدیک داشت. تصمیم گرفت این ویژگی را به چیزی تبدیل کند که کاربر باید در هر سفارش فعال کند، نه چیزی که در سطح حساب فعال می کند. شرکت معتقد بود دومی می تواند جنبه های منفی خطرناکی داشته باشد.

به عنوان مثال، مشتری را تصور کنید که یک ساندویچ سفارش داده است، اما فراموش کرده است که اعلان‌های هندزفری را با الکسا روشن کرده است. و حالا تصور کنید که آنها یک نوزاد در خانه دارند که خوابیده است. “یا سناریویی را تصور کنید که در آن شخصی در حین سفر سفارش می دهد، فقط الکسا اعلان هایی را برای همه در خانه ارائه می دهد.”

تجربه جدید در عوض، راحتی هشدار الکسا را ​​در مورد به‌روزرسانی‌ها به صورت انتخابی، اما بدون جنبه‌های منفی دردسرساز یکپارچه‌سازی همیشه فعال، ترکیب می‌کند. می‌توانید در هر سفارش انتخاب کنید که آیا هشدارهای الکسا را ​​می‌خواهید.

این ویژگی که به دیگر ادغام‌های اوبر با دستیار گوگل و سیری می‌پیوندد، انتظار می‌رود تا اواخر این ماه به مشتریان ایالات متحده Uber Eats برسد.