وقتی استارت آپ شما شکست می خورد | TechCrunch

موسس ShelfLife آموخت که همیشه آنطور که برنامه ریزی شده پیش نمی رود

یک استارت آپ شروع می شود به عنوان یک ایده، یک تصور شاید بنیانگذار یک نقطه دردناک را می بیند و فکر می کند که می تواند آن را با کمی فناوری حل کند و یک صنعت را تغییر دهد، اما همیشه آنطور که برنامه ریزی شده است پیش نمی رود. این همان چیزی است که لیلیان کارترایت، بنیانگذار ShelfLife، هنگام راه اندازی استارتاپ خود دریافت. با چرخش اقتصاد در سال گذشته و خشک شدن سرمایه‌های مخاطره‌آمیز، کارترایت مجبور شد شرکت خود را تعطیل کند و درس‌های دردناکی را که آموخته بود، ادامه دهد.

با این حال، زمانی که کارترایت شروع به کار کرد، معتقد بود که صنعت نوشیدنی برای تحول دیجیتال آماده است. در حالی که چند سال پیش در دانشگاه هاروارد تحصیل می کرد، ایده راه اندازی یک تجارت سخت سلتزر را به ذهنش خطور کرد. او به زودی متوجه شد که تامین مواد اولیه سخت‌تر از آن چیزی است که او تصور می‌کرد، و شروع به تصور یک تجارت کرد، یک بازار دوطرفه که در آن شرکت‌ها می‌توانند مواد اولیه را پیدا کنند، در مورد قیمت مذاکره کنند، و فاکتور و پرداخت کنند – همه در یک مکان مناسب.

به نظر می‌رسد ایده‌ای است که صنعت درگیر فرآیندهای کاغذی و دستی از آن استقبال می‌کند، اما کارایت یاد می‌گیرد که ممکن است کمی خیلی سریع حرکت کرده باشد، به خصوص در بخش حسابداری کسب‌وکار.

وقتی به تحول دیجیتال فکر می کنید، به راحتی فراموش می کنید که تغییر فرآیندهای دستی طولانی مدت ممکن است سخت باشد. برای استارت‌آپی که صنعتی را هدف قرار می‌دهد که هنوز در تماس‌های تلفنی، فکس‌ها، ایمیل‌ها و صورت‌حساب‌های کاغذی غوطه‌ور است، حتی اگر دیجیتال کارآمدتر باشد، حتی اگر بتواند در هزینه و زمان صرفه‌جویی کند، تغییر جریان کار ریشه‌دار شرکت همیشه آسان نیست.

“من از نظر درک چشم انداز تامین کننده مشکل داشتم، فهمیدم چه کسی کنسانتره آب میوه، اسید سیتریک، قوطی ها، برچسب ها – همه اینها را تامین می کند. کارترایت به TechCrunch+ گفت: در صحبت با برندهای دیگر در مورد برخی از مشکلات آنها، متوجه شدم که فرصتی برای باز کردن این روند و ایجاد شفافیت بیشتر برای آن وجود دارد.

تقریباً در همان زمانی که کارترایت با ایده کسب و کار سلتزر خود دست و پنجه نرم می کرد، یک شغل تابستانی در Bessemer Venture Partners داشت و به بازارهای تجارت الکترونیک نگاه می کرد. بدون اینکه در آن زمان واقعاً بداند، او در حال ایجاد زمینه برای ایده استارتاپ خود بود.

این کسب و کار در فوریه 2020 راه اندازی شد، درست زمانی که همه گیری همه گیر در حال گسترش بود، شاید به نشانه چیزهایی در آینده باشد. اما در اوایل، همه چیز گلگون به نظر می رسید: او توانست بیش از 300000 دلار جمع آوری کند. او از آن پول برای جستجوی یک بنیانگذار فنی تر استفاده کرد. در نهایت او با جان کلاین، یک مدیر مهندسی باتجربه، که پیش از پیوستن به Cartwright برای کمک به ساخت ShelfLife، در eBay، Blue Apron و Google همکاری داشت.

تا اینجای کار خیلی خوبه

با حضور کلاین، آنها شروع به ساختن سکو کردند. در سال بعد، او 2.7 میلیون دلار دیگر جمع آوری کرد. سکو شروع به جمع شدن کرد. آینده روشن به نظر می رسید.