واحد گروه سونی به دنبال خرید Zee Entertainment هند و سرمایه گذاری 1.57 میلیارد دلار دیگر است – TechCrunch

Sony Pictures Networks India روز چهارشنبه اعلام کرد که با خرید Zee Entertainment موافقت کرده است ، در صورت تحقق این معامله ، دو غول بزرگ پخش کننده که شبکه های بزرگ تلویزیونی کابلی ، خدمات پخش ، موسیقی ، و تعداد زیادی دارایی دیجیتالی دیگر را اداره می کنند ، گرد هم می آورد. به

شرکت فرعی ژاپنی اعلام کرد که 1.575 میلیارد دلار در Zee Entertainment سرمایه گذاری می کند ، یک شرکت 30 ساله که با مسائل حاکمیت داخلی دست و پنجه نرم می کند.

سونی ، که اعلام کرد می خواهد 53 درصد از سهام Zee Enterprises را در اختیار بگیرد ، اظهار نکرد که قصد دارد چقدر برای خرید این شرکت هزینه کند که ده ها کانال تلویزیونی به زبانهای انگلیسی ، هندی و بسیاری از زبانهای منطقه ای اداره می کند و همکاری با چندین استودیوی جهانی برای پخش و پخش کتابخانه خود در هند. Sony Pictures Networks India ، به طور مشابه ، بیش از دوجین کانال تلویزیونی را در هند اداره می کند.

ادغام به این دو شرکت کمک می کند تا سهم بازار خود را در این کشور به دست آورند ، جایی که با ورود بازیکنان جدید و استفاده گسترده از اینترنت ، چشم انداز تلویزیون به شدت مختل شده است. مانند زی ، سونی بیش از 25 سال است که یک قطب مهم در صنعت بوده است. در سال 1995 تلویزیون سرگرمی سونی را در هند راه اندازی کرد.

این شرکت ها همچنین از سرویس های پخش درخواستی مانند Zee5 و SonyLiv استفاده می کنند که با ده ها بازیکن دیگر از جمله Netflix ، Amazon Prime Video و Hotstar دیزنی رقابت می کنند.

این دو شرکت روز چهارشنبه گفتند که در 90 روز آینده با دقت عمل کرده و توافق نهایی را نهایی خواهند کرد. تحلیلگران می گویند که زی برای موفقیت در معامله به تأیید اکثریت سهامداران خود نیاز دارد.

در یک پرونده تنظیم مقررات ، Zee Entertainment گفت که واحد ادغام شده پیشنهادی توسط پونیت گوئنکا ، مدیر اجرایی فعلی Zee (در تصویر بالا) هدایت می شود. چندین سهامدار Zee در روزهای اخیر خواهان فسخ Goenka و دیگر مقامات ارشد شده اند.

سهام Zee در خبر روز چهارشنبه 35 درصد افزایش یافت و ارزش بازار آن 4.5 میلیارد دلار بود.