واتس اپ اکنون به کاربران مستقر در سنگاپور اجازه می دهد تا به کسب و کارها در داخل برنامه پرداخت کنند

پس از هند و برزیل، واتس اپ در حال راه اندازی قابلیت پرداخت به مشاغل از طریق چت در سنگاپور است. متا با Stripe همکاری کرده است تا این ویژگی را در منطقه عرضه کند.

واتس اپ این ویژگی پرداخت را با استفاده از راه حل های Stripe Connect و Stripe Checkout ساخته است و پرداخت های درون برنامه ای را به صورت آنلاین و آفلاین در دسترس قرار داده است. مشتریان می‌توانند با استفاده از کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی یا سیستم انتقال وجه PayNow سنگاپور به کسب‌وکارها پرداخت کنند.

متا گفت که این ویژگی برای پذیرش پرداخت از طریق واتس اپ در حال حاضر فقط برای تعداد کمی از مشاغل موجود است. اما در ماه های آینده، دسترسی به تجار بیشتری را گسترش خواهد داد. کسب‌وکارها می‌توانند این ویژگی را از طریق واتس‌اپ بیزینس راه‌اندازی کنند، که آن‌ها را برای گرفتن حساب Stripe نیز راهنمایی می‌کند.

اکثر افرادی که در سنگاپور می شناسم از واتس اپ برای چت کردن با یکدیگر استفاده می کنند. اکنون، آنها می توانند با استفاده از این برنامه به مشاغل محلی نیز پرداخت کنند. ساریتا سینگ، مدیر منطقه ای و مدیر عامل آسیای جنوب شرقی در استرایپ، در بیانیه ای گفت: سرعت و راحتی پرداخت ها از طریق واتس اپ به کسب و کارها کمک می کند تا جریان درآمد خود را با کانال های جدید گسترش دهند و به پایگاه مشتریان گسترده تری دسترسی پیدا کنند.

واتس اپ برای اولین بار خدمات پرداخت خود را در هند بر اساس شبکه یکپارچه پرداخت (UPI) این کشور در سال 2020 در حالت آزمایشی راه اندازی کرد. در سال 2022، شرکت پرداخت ملی هند به متا اجازه داد تا این سرویس را به 100 میلیون کاربر گسترش دهد. شرکت اوت گذشته یک تجربه خرید کامل را با Reliance Jio در هند معرفی کرد و به مشتریان این امکان را داد تا با استفاده از این برنامه خواربار سفارش دهند. ماه گذشته، واتس‌اپ همچنین پس از حدود سه سال اجازه پرداخت‌های همتا به همتا، پرداخت‌های تجاری را در برزیل راه‌اندازی کرد.

مارک زاکربرگ اکنون با راه‌اندازی خدمات پرداخت در مناطق مختلف، به پایگاه 2 میلیارد کاربر برنامه چت متمایل شده است. با توجه به اینکه واتس اپ هزینه اشتراک یا تبلیغات ندارد، راه حل های تجاری آن روش اصلی متا برای کسب درآمد از برنامه است. از ماه آینده، واتس‌اپ همچنین برای استفاده از خدمات تجاری خود، از سیستم قیمت‌گذاری مبتنی بر اعلان به ساختار قیمت‌گذاری مبتنی بر مکالمه تغییر می‌کند.