واتس اپ اکنون به شما امکان می دهد تا چت های فردی را قفل و مخفی کنید

واتس‌اپ امروز اعلام کرد که قابلیت جدیدی به نام «قفل چت» را معرفی می‌کند که به کاربران یک لایه امنیتی اضافی برای صمیمی‌ترین مکالماتشان می‌دهد. همانطور که از نام آن پیداست، این ویژگی به شما امکان می دهد یک چت را قفل کنید، که این موضوع را از صندوق ورودی خارج می کند و آن را در پشت پوشه خود قرار می دهد که فقط با رمز عبور دستگاه یا بیومتریک شما مانند اثر انگشت قابل دسترسی است.

هنگامی که یک چت را قفل می کنید، برنامه به طور خودکار محتوای آن چت را نیز در اعلان ها پنهان می کند. می توانید با ضربه زدن روی نام یک به یک یا گروه و انتخاب گزینه قفل، چت را قفل کنید. برای نمایش این چت ها، باید به آرامی صندوق ورودی خود را پایین بیاورید و رمز عبور تلفن یا بیومتریک خود را وارد کنید.

این شرکت در ادامه نوشت: «ما فکر می‌کنیم این ویژگی برای افرادی که دلیلی برای به اشتراک گذاشتن تلفن‌های خود هر از گاهی با یکی از اعضای خانواده دارند یا در لحظاتی که شخص دیگری گوشی شما را دقیقاً در لحظه‌ای که چت ویژه‌ای می‌رسد، به اشتراک می‌گذارد عالی خواهد بود.» یک پست وبلاگ

شرکت متا می‌گوید که قصد دارد گزینه‌های بیشتری را برای Chat Lock اضافه کند، از جمله قفل کردن برای دستگاه‌های همراه و ایجاد یک رمز عبور سفارشی برای چت‌های شما تا بتوانید از رمز عبور منحصربه‌فردی متفاوت از رمزی که برای تلفن خود استفاده می‌کنید استفاده کنید.

اگرچه واتس‌اپ رمزگذاری سرتاسری را ارائه می‌کند، اما زمانی که شخصی دسترسی به تلفن شما را باز کرده باشد و بتواند پیام‌های شما را ببیند، اعمال نمی‌شود. ویژگی جدید یک لایه امنیتی اضافی در این موارد فراهم می کند.

این ویژگی جدید چند هفته پس از افزودن چند به‌روزرسانی جدید در مورد نظرسنجی‌ها و اشتراک‌گذاری در پلتفرم واتس‌اپ ارائه می‌شود. به عنوان بخشی از این به‌روزرسانی‌ها، اکنون می‌توانید نظرسنجی‌های تک رای ایجاد کنید، به این معنی که می‌توانید نظرسنجی‌ای را برگزار کنید که در آن افراد فقط یک بار مجاز به رأی دادن هستند. در مورد اشتراک‌گذاری، اکنون می‌توانید رسانه‌ها را با زیرنویس ارسال کنید.