هیوندای موتور قصد دارد تراشه های خود را توسعه دهد – TechCrunch

به گفته خوزه مونوز ، مدیر اجرایی جهانی این شرکت ، هیوندای موتورز جدیدترین خودروسازی است که برنامه های خود برای توسعه تراشه های نیمه هادی خود را به منظور کاهش وابستگی به تولیدکنندگان تراشه اعلام کرده است.

با کاهش فروش خودروها در دوران همه گیری ، خودروسازان سفارشات خود را متوقف کردند در حالی که تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی شروع به افزایش تولید و افزایش عرضه چیپ های موجود کردند تا تقاضای افزایش یافته در لپ تاپ ها و کنسول های بازی را برآورده کنند. هنگامی که مصرف کنندگان مجدداً خرید وسایل نقلیه را شروع کردند ، خودروسازان با کمبود نیمه هادی جهانی مواجه شدند که منجر به بیکاری خطوط تولید بیشتر OEM ها – به غیر از تسلا و تویوتا – شد که باعث افت فروش خودرو شد. از آنجایی که اکثر تولیدکنندگان OEM برنامه های تهاجمی خود را برای برقی شدن ارائه می دهند ، نیاز به تراشه ها هرگز قوی تر نبوده است. جدا از هیوندای ، تسلا و جنرال موتورز اعلام کرده اند که قصد دارند تراشه های خود را تولید کرده و مرد وسط را حذف کنند.

به نقل از رویترز ، در حالی که فروش هیوندای در سه ماهه اخیر چندان متضرر نشده بود ، مونوز گفت که “سخت ترین ماه ها” ماه های آگوست و سپتامبر بوده است. خودروساز کره جنوبی امسال مجبور به تعطیلی موقت برخی از کارخانه ها شد ، اما مونوز با اشاره به سرمایه گذاری های عظیم اینتل برای افزایش ظرفیت ، گفت که بدترین مشکل برای کمبود تراشه رخ داده است.

با این وجود ، مونوز به خبرنگاران گفت هیوندای نمی خواهد دوباره بدون منبع گرفتار شود و باید در فضا به خود متکی باشد. او اذعان کرد که توسعه تراشه های داخلی زمان و سرمایه گذاری زیادی را می طلبد ، اما این “چیزی است که ما روی آن کار می کنیم” ، به احتمال زیاد در ارتباط با هیوندای موبیس ، وابسته قطعات این شرکت.

باب لی ، مدیر ارشد توسعه بازارهای تجاری در Real-Time Innovations ، به TechCrunch می گوید: “توانایی تأمین عرضه ممکن است ویژگی متمایز کننده OEM های موفق باشد که از تغییر و تحول صنعت جان سالم به در می برند.” “به احتمال زیاد OEM ها با شرکتهایی که می توانند عرضه را تضمین کنند ، خریداری کرده و/یا شریک خواهند شد. اما ، این کمبود باعث می شود صنعت به دنبال موارد جدید باشد تراشه فناوری هایی که تولید آنها مقرون به صرفه تر است. این تراشه سازندگان نمی خواهند میراث بسازند چیپس آنچه خودروسازان می خواهند. “

لی همچنین گفت که اگرچه بسیاری از خودروسازان احتمالاً در جهت تلاش برای توسعه تراشه های خود حرکت می کنند ، اما لزوماً امکان پذیر نیست زیرا آنها تخصص لازم را ندارند و او فکر نمی کند که مقیاس آن افزایش یابد.