هیئت نظارت فیس بوک با افشاگر فیس بوک – TechCrunch ملاقات می کند

هیئت بررسی سیاست خارجی فیس بوک با فرانسس هاوگن ، کارمند سابق فیس بوک که هفته گذشته با نگرانی های خود در مورد این شرکت علنی شد ، ملاقات می کند. هیئت نظارت فیس بوک روز دوشنبه اعلام کرد که پس از پذیرش دعوت کننده هیئت مدیره برای سخنرانی ، “در هفته های آینده” با هاوگن ملاقات خواهد کرد.

هیئت نظارت در یک پست وبلاگ نوشت: “اعضای هیئت مدیره از فرصتی برای بحث در مورد تجربیات خانم هاگن و جمع آوری اطلاعاتی که می تواند به شفافیت و پاسخگویی بیشتر فیس بوک از طریق تصمیمات و توصیه های ما کمک کند قدردانی می کنند.”

در اعلام جلسه با هاوگن ، هیئت نظارت به علاقه مستمر خود به یک برنامه مخفی فیس بوک معروف به “چک متقابل” اشاره کرد که به برخی از کاربران برجسته اجازه می داد قوانین پلت فرم را دور بزنند. هیئت مدیره گفت که به طور خاص در حال بررسی این است که آیا شرکت در پاسخ به سوالات در مورد سیستم چک متقابل “کاملاً آماده” بوده است و قصد دارد یافته های خود را بعدا در اکتبر در گزارشی به اشتراک بگذارد.

وال استریت ژورنال از وجود این برنامه در یک سری تحقیقاتی در فیس بوک که ماه گذشته منتشر شد ، خبر داد. این گزارشها از اسناد ارائه شده توسط هاوگن ، که در آن زمان به عنوان یک منبع فاش نشده برای روزنامه استفاده می کرد ، استفاده می کردند.