هوش مصنوعی بجسوس را از من می ترساند

به هفته نامه استارتاپ ها خوش آمدید. اینجا ثبت نام کنید تا هر شنبه صبح آن را در صندوق ورودی خود دریافت کنید.

واقعاً یک اتفاق ترسناک در حال وقوع است. این یک داستان ترسناک مبتنی بر اینترنت است که در سه عمل در هم تنیده در مقابل ما آشکار می‌شود: (1) فناوری هوش مصنوعی به‌قدری سریع در حال پیشرفت است که اخیراً با کمی بحران وجودی مواجه شدم، و نمی‌دانم که آیا من نیز یک هوش مصنوعی هستم. (2) مردم نمی دانند چه چیزی در اینترنت واقعی است و چه چیزی نیست. (3) با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری 2024، ما دستور العملی برای فاجعه داریم.

ممکن است در این برهه زمانی به قدری با ما درگیر باشیم که کندن راه خروج ممکن است غیرممکن باشد. یک فنجان قهوه دم کنید و نفس بکشید. من در حال بررسی عمق کامل ترس هایم در “در اینترنت، هیچ کس نمی داند که شما یک ربات هستید” هستم.

فین تک به چاپ دلار، پوند، دینار و روپیه ادامه می دهد

در اوایل سال جاری، مری آن گزارش داد که حتی شرکت‌های فین‌تک با بودجه خوبی نیز در حال اخراج هستند، اما به نظر می‌رسد که خوش‌بینی به این بخش بازگشته است. این هفته، مشخص شد که سرمایه‌گذاران مشهور (از جمله پاریس هیلتون) در استارت‌آپ پس‌انداز مصرف‌کننده Checkmate انباشته شده‌اند، و کایل گزارش داد که Nymbus یک دور 70 میلیون دلاری سرمایه برای کمک به دور کردن بانک‌ها از فناوری قدیمی و ورود به عصر دیجیتال جدید دریافت کرده است.

با این حال، توجه کنید: اشتباه می‌کنید اگر باور کنید که همه این نوآوری‌ها فقط در مراکز مالی اصلی و آشکار جهان اتفاق می‌افتد. در چند هفته گذشته، ما شاهد نوآوری‌های بزرگی در سرتاسر جهان بوده‌ایم، از جمله یک بازیکن بزرگ برزیلی که قصد دارد به 11 بازار آفریقایی خدمت کند، یک استارت‌آپ که به اندونزیایی‌ها کمک می‌کند تا کنترل امتیازات اعتباری خود را در دست بگیرند، بانکی که 78 میلیون دلار برای گسترش عملیات در سراسر جنوب جمع‌آوری کرده است. آفریقا، سنگاپور و فیلیپین، و داستان هایی که از هند، کنیا، لاتام، فرانسه و غیره منتشر می شوند. این خبر خوبی برای استارت آپ هایی است که به دنبال رشد از طریق گسترش بین المللی هستند. کتاب بازی وجود دارد، دلارهای سرمایه گذاری نیز وجود دارد.

خانه ای ساخته شده از اسکناس های 100 دلاری

جوک «خانه کارت‌های اعتباری» را در اینجا درج کنید تا این تصویر حتی کمتر معنا پیدا کند. اعتبار تصویر: کوزما (در یک پنجره جدید باز می شود) / گتی ایماژ

  • PhonePe به کشمش ادامه می دهد: Manish گزارش می دهد که PhonePe 100 میلیون دلار اضافی از جنرال آتلانتیک پس از سرمایه گذار تضمین می کند قبلا، پیش از این در ماه گذشته 100 میلیون دلار سرمایه گذاری کرد.
  • “کار احتمالی برای بانک های بزرگ”: مری آن گزارش می دهد که نئوبانک دی لایت متمرکز بر LGBTQ+ آن را ترک می کند.
  • مانند Mint، اما برای استارت آپ ها: فردریک گزارش می دهد که Firmbase 12 میلیون دلار برای نوسازی برنامه ریزی مالی برای استارت آپ ها جمع آوری می کند.

انجام آن برای LOLs

چشم‌انداز رسانه‌های اجتماعی با سرعتی بسیار بالا به تکامل می‌رسد و داستان‌هایی با سرعت و ضخامت در میز خبری TechCrunch منتشر می‌شوند. این جراح عمومی این هفته یک پارو زد و گفت که رسانه‌های اجتماعی «می‌توانند خطر عمیقی برای آسیب رساندن به سلامت روان و رفاه کودکان و نوجوانان داشته باشند». به عنوان یک بزرگسال که اغلب متوجه می‌شود رسانه‌های اجتماعی به سلامت روانی و رفاه من آسیب می‌رسانند، من را با رنگی عمیق و غافلگیرکننده رنگ آمیزی کنید.

برخی از سازمان‌ها از جمله ایالت مونتانا که تصمیم به ممنوعیت کامل TikTok کرد، با استناد به اینکه در حال انجام اقداماتی برای «حفاظت از داده‌های خصوصی و اطلاعات شخصی حساس مونتانی‌ها در برابر برداشت توسط حزب کمونیست چین» است، در حال مبارزه هستند. TikTok در عوض شکایت کرد و مدعی شد که این ممنوعیت نقض متمم اول است.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا تصمیم گرفت که از گردهمایی اعلامی صرف نظر کند و نامزدی خود را برای ریاست جمهوری در توییتر اعلام کند، که باعث توقف کل پلت فرم رسانه های اجتماعی شد. من نمی‌دانم که آیا می‌دانیم چرا ایلان ماسک به خرید توییتر علاقه داشت: به نظر می‌رسد که جلو و مرکز بودن چیزی است که او بیشتر از آن لذت می‌برد. با این حال، نمی خواهم دروغ بگویم: از کل حماسه «الون توییتر می خرد» بسیار حوصله ام سر رفته است، اما نمی توانم به آن نگاه کنم. من از آماندا و آلیسا بسیار سپاسگزارم که آنچه را که باید درباره نمای کلی توییتر ایلان ماسک بدانید، گردآوری کردند.

اطلاعات نادرست همچنان در رسانه‌های اجتماعی بیداد می‌کند، به‌ویژه در حادثه‌ای که در این هفته رخ داد، زمانی که یک کاربر توییتر تأیید شده بلومبرگ توییتر به نام @BloombergFeed که به طور گیج‌کننده‌ای به بلومبرگ وابسته نیست، یک دروغ تقلبی در حمله پنتاگون منتشر شد، همچنان بیداد می‌کند.

twitter-legacy-verified-removed

اعتبار تصویر: Bryce Durbin/TechCrunch

  • ChatGPT به iOS می آید: سارا گزارش داد که OpenAI یک برنامه رسمی ChatGPT را برای iOS راه اندازی کرد که به سرعت در ده ها کشور در دسترس قرار گرفت و در کمتر از یک هفته به 500000 بار دانلود رسید و به زودی یک برنامه اندروید نیز دارد. اگر هنوز کمی در مورد چیستی ChatGPT تردید دارید، کایل و آلیسا یک پرایمر ChatGPT را برای شما آماده کرده اند.
  • InstaTweet: آماندا همه آنچه را که درباره کلون توییتر اینستاگرام می دانیم، خلاصه می کند که اواخر تابستان امسال منتشر می شود.
  • اولین برش عمیق ترین است (عزیزم، می دانم): در ماه نوامبر، متا 87000 کارمند داشت. در ماه‌های پس از آن، آماندا گزارش داد که بیش از 21000 نفر را از دست داده است و این هفته شاهد دور دیگری از اخراج بودیم. این بار بر 6000 نفر تأثیر می گذارد.

TechCrunch (به طور مجازی) در آتلانتا

در 7 ژوئن، TechCrunch میزبان City Spotlight: Atlanta خواهد بود. ما مجموعه‌ای از برنامه‌های شگفت‌انگیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم، از جمله گفتگوی کنار آتش با رایان گلاور، یکی از بنیان‌گذاران فین‌تک گرین‌وود، و همچنین پانلی که اکوسیستم مخاطره‌آمیز را در منطقه آتلانتا بررسی می‌کند و بهترین راه‌ها را برای بالا بردن و ملاقات با آنها شناسایی می‌کند. سرمایه گذاران خطرپذیر محلی اما این همه ماجرا نیست. اگر شما یک موسس اولیه مستقر در آتلانتا هستید، برای رقابت مستقیم ما در پانل سرمایه گذاران/داوران مهمان ما درخواست بدهید. برنده امسال یک غرفه رایگان در TechCrunch Disrupt دریافت می کند تا شرکت خود را در کوچه راه اندازی ما به نمایش بگذارد. اینجا ثبت نام کنید.

بالا و پایین های سخت افزاری

ربات‌های انسان‌نما با جهش‌های واقعی و در واقع مرزها به پیش می‌روند. برایان در حال پوشش دادن اولین گام‌های ربات انسان‌نما فیگور و جمع‌آوری سرمایه ۷۰ میلیون دلاری شرکت بوده است. در همین حال، اپترونیک ربات تابستانی خود را که قرار است در تابستان امسال رونمایی شود را آزار می دهد و هوش مصنوعی Sanctuary نیز هفته گذشته ربات کمی ترسناک خود را به نمایش گذاشت. به نظر می‌رسد هیجان کنونی درباره روبات‌هایی که کمی شبیه انسان هستند، زمانی که ایلان ماسک دوست دوپا تسلا را در سپتامبر سال گذشته نشان داد، باد غیرانسانی گرفت.

این روزها، ما به ندرت استارت‌آپ‌هایی را پوشش می‌دهیم که کمپین‌های تامین مالی جمعی را در اینجا در TechCrunch اجرا می‌کنند – و البته دلیل خوبی هم دارد. کمپین‌های Kickstarter و Indiegogo عالی هستند، اما همانطور که در ماه گذشته به آن پرداختم، مشکلات زیادی برای ارائه یک محصول به بازار وجود دارد، و حتی کمپین‌های سخت‌افزاری با نیت خوب هر از گاهی با شکست مواجه می‌شوند. مارک هریس خود ما چند سال پیش برای تهیه گزارشی عمیق از پروژه شکست خورده هواپیماهای بدون سرنشین استخدام شد و به طور خلاصه متوجه شد که بنیانگذاران این کمپین بسیار بیش از حد خوشبین و فاقد صلاحیت بودند. حالت های شکست بسیاری وجود دارد. حتی بسیار موفق بودن و ارائه محصولات با عملکرد خوب نیز تضمینی برای موفقیت شرکت حاصل نمی باشد. در واقع، حتی Pebble (سازندگان اولین ساعت هوشمند تجاری قابل دوام) در نهایت مجبور شدند درهای آن را ببندند.

دلیل اینکه من آن را مطرح می کنم این است که تیم Nuwa Pen (که در ژانویه امسال در CES ملاقات کردم) به تازگی Kickstarter خود را راه اندازی کرده است. من قصد نداشتم آن را پوشش دهم تا اینکه ویدیوی تأمین مالی جمعی را دیدم و متوجه چیز عجیبی شدم: خودکاری که شرکت به من نشان داده بود قادر به انجام کاری نبود که قلم نشان داده شده در ویدیو انجام می داد.

ربات انسان نمای شکل

این چیزا منو میترسونه اعتبار تصویر: شکل

  • ربات ها در آسمان: آریا گزارش می دهد که گیتای می خواهد یک نیروی کار رباتیک برای ماه و مریخ بسازد.
  • برای طرفداران هوای تازه: برایان گزارش می دهد که دایسون جاروبرقی و دستگاه های تصفیه هوا خود را ارتقا داده است.
  • برخی از خبرنگاران هیچ حسی از حفظ خود ندارند: برایان گزارش می‌دهد که برخلاف تصور اول من از اسکیت‌های برقی Moonwalker شیفت، تاکنون صدمات وارده به آن صفر شده است.

مطالب برتر همه در TechCrunch این هفته

  • شما نمی توانید آن را به اشتراک بگذارید! سارا گزارش می‌دهد که نت‌فلیکس در تلاش برای محافظت از سود نهایی خود، یک سرکوب جهانی اشتراک‌گذاری رمز عبور را اجرا می‌کند.
  • صبر کنید، آیا می خواهید ما هک شویم؟ الکس این سوال عالی را می پرسد، چرا سرمایه گذاران خطرپذیر برای تامین مالی استارت آپ های امنیت سایبری هجوم نمی آورند؟ (TC+)
  • دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است؟ دوین گزارش می دهد که 28 سال بعد، ویندوز بالاخره از فایل های RAR پشتیبانی می کند.
  • وادار کردن انسان به انجام کار انسانی: ایوان گزارش می دهد که اپل استفاده داخلی از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT و GitHub Copilot را محدود کرده است.
  • دوباره آن کلمه P وجود دارد: کیت «سودآوری بیش از رشد» را بررسی می‌کند، زیرا 5 سرمایه‌گذار شعار خود را برای استارت‌آپ‌ها توضیح می‌دهند. (TC+)
  • GIF که به ارائه ادامه می دهد: پل گزارش می دهد که متا به دنبال یک دستور ضد انحصار انگلستان، گیفی را پس از خرید 400 میلیون دلاری به Shutterstock به قیمت 53 میلیون دلار می فروشد.

فراخوانی همه استارت آپ های در مراحل اولیه! برای پیوستن به گروه Startup Battlefield 200 در TechCrunch Disrupt 2023 درخواست دهید. همه فینالیست ها آموزش های تخصصی، شبکه VC، غرفه ای در Disrupt و شانس رقابت برای 100000 دلار سرمایه بدون سهام را دریافت می کنند. برنامه ها در 31 مه بسته می شوند. همین امروز درخواست دهید.

هوش مصنوعی Bejesus را از من می ترساند اثر Haje Jan Kamps که در ابتدا در TechCrunch منتشر شد