هواپیمای تمام برقی رولزرویس 15 دقیقه اولین سفر خود را تکمیل کرد-TechCrunch

رولزرویس ، که بیشتر در صنعت هوانوردی به دلیل موتورهای جت شناخته می شود ، در اولین سفر خود با هواپیمای تمام برقی حرکت کرده است. این شرکت اعلام کرد “روح نوآوری” یک پرواز 15 دقیقه ای را به پایان رساند ، که نشان دهنده “شروع یک مرحله آزمایش فشرده پرواز است که در آن ما داده های عملکرد ارزشمندی در مورد قدرت الکتریکی و پیشرانه هواپیما جمع آوری می کنیم.”

رولز رویس می گوید این هواپیمای تک نفره “دارای بیشترین بسته باتری است که برای هواپیما مونتاژ شده است.” این هواپیما از یک باتری 6000 سلولی با یک پیشرانه سه موتوره استفاده می کند که در حال حاضر 400 کیلو وات (500 اسب بخار قدرت) تولید می کند و رولزرویس گفت که این هواپیما سرانجام به سرعتی بیش از 300 مایل بر ساعت می رسد.

این پرواز حدود یک سال پس از پرواز اولیه و حدود شش ماه پس از آزمایش تاکسی انجام می شود. به گفته شرکت ها ، رولزرویس همچنین در حال توسعه یک تاکسی هوایی با سازنده Tecnam است ، با هدف تحویل یک “هواپیمای مسافربری تمام برقی برای بازار مسافران”. این شرکت قبلاً با زیمنس و ایرباس در زمینه مفهوم هواپیمای الکترونیکی دیگر همکاری کرده است.

چندین سال است که شرکت های هواپیماسازی در حال کاوش هواپیماهای برقی هستند ، زیرا مسافرت های هوایی و محموله ها باعث افزایش گازهای گلخانه ای می شوند. بنیاد جهانی حیات وحش آن را “در حال حاضر بیشترین فعالیت کربنی که یک فرد می تواند انجام دهد” نامیده است.

وزن برای هواپیماها یک مشکل بسیار بزرگتر است ، اما برای اتومبیل ها. وانت تمام الکتریکی Lightning فورد 1800 پوند بیشتر از مدل گازسوز وزن دارد و برد کمی کمتر از نصف را ارائه می دهد. با این حال ، اگر 1800 پوند به هواپیمای Cessna 206 Turbo Stationair اضافه کنید ، حتی قبل از بارگیری مسافران (یا خلبان) ، بار مفید آن را 500 پوند بیشتر می کنید – بنابراین حتی از زمین خارج نمی شود.

این پروژه نصف بودجه موسسه فناوری هوافضا و دولت بریتانیا را تامین کرد و هدف آن ایجاد هواپیماهای مسافربری تمام برقی بود. “این تنها در مورد شکستن رکورد جهانی نیست. وارن ایست ، مدیرعامل رولزرویس ، گفت: فناوری پیشرفته باتری و پیشرانه ای که برای این برنامه توسعه یافته است کاربردهای هیجان انگیزی برای بازار حمل و نقل هوایی شهری دارد و می تواند به واقعیت تبدیل “جت صفر” کمک کند.

یادداشت ویراستار: این مقاله در اصل در Engadget ظاهر شد.