هوانوردی نورثروپ و لاکهید در دور مالی بیش از 10 میلیون دلار در Orbit Fab پیوستند – TechCrunch

استارتاپ Orbit Fab مستقر در سانفرانسیسکو می خواهد منبع اصلی سوخت رسانی مداری باشد و اکنون بیش از 10 میلیون دلار در تلاش خود برای رسیدن به آنجا جمع آوری کرده است. این پول برای تأمین هزینه آزمایش سوخت گیری که قرار است در اواخر سال 2022 راه اندازی شود ، تأمین می شود ، که در آن شرکت قصد دارد دو شاتل سوخت گیری را به فضا بفرستد که بارها و بارها سه مرحله را انجام می دهد ، سوخت را منتقل می کند.

این دور با مشارکت سرمایه گذار موجود SpaceFund و سرمایه گذاران جدید Marubeni Ventures و Audacious Venture Partners توسط Asymmetry Ventures رهبری شد. جرمی شیل ، بنیانگذار Orbit Fab ، به TechCrunch گفت ، قابل توجه است که هر دو شرکت Northrop Grumman و Lockheed Martin Ventures نیز شرکت کردند ، برای اولین بار که دو رقبای قراردادی با یکدیگر سرمایه گذاری کردند.

شیل گفت: “ما جزر و مدی هستیم که همه قایق ها را بالا می برد.” “ما هیچ کدام مزیت رقابتی نمی دهیم ، اما به عنوان یک کل می توانیم جایگزین های بهتری برای پایداری در فضا داشته باشیم.”

“گرفتن [the two primes] همانطور که او گفت ، برای بازی خوب با یکدیگر ، “همانطور که او گفت ، برای شرکت کلیدی است ، که می خواهد خود را به عنوان منبع مورد علاقه برای سوخت گیری فضا معرفی کند. Orbit Fab ، که در فستیوال TechCrunch Disrupt Battlefield ما در سال 2019 نهایی شد ، دریچه سوخت گیری خود را RAFTI (رابط انتقال سریع سیال قابل اتصال سریع) ایجاد کرده است- اما این جزء باید قبل از خروج فضاپیماها از زمین نصب شود ، به این معنی که بسیاری از خریدها از مشتریان اصلی مانند پیمانکاران هوافضا باید قبل از ورود ماهواره های خود به مدار رخ دهد.

ایده این است که فضاپیماهای مجهز به RAFTI بتوانند با یکی از شاتل های سوخت رسان Orbit Fab ، که در مدار پایین زمین ، مدار زمین ثابت و در نهایت حتی در فضای مستقل از ماه قرار می گیرد ، متصل شوند. تا سال 2025 ، شیل اظهار داشت که امیدوار است هر سفینه فضایی دارای RAFTI باشد. در دراز مدت ، این شرکت حتی بزرگتر فکر می کند: تولید سوخت در فضا ، با استفاده از مواد استخراج شده از سیارک ها.

شیل گفت: “ما می خواهیم شیمی داو فضا باشیم.” “ما می خواهیم اولین مشتری معدنچیان ماه ، معدنچیان سیارک باشیم ، مواد مورد نیاز خود را از این اجسام خریداری کرده و سپس آن را به پیشرانه های قابل استفاده تبدیل کنیم که می توانیم در مدار تولید کنیم.”

Orbit Fab می گوید سوخت گیری مداری پایه و اساس اقتصاد فضایی جدید است که در آن کالاها و فضاپیماها باید از مداری به مدار دیگر منتقل شوند (مانور بسیار سوخت گیر) یا ایجاد زنجیره های تأمین برای بازگرداندن منابع به زمین.

شیل افزود: “ما می خواهیم آن زنجیره تامین پیشران باشیم.”