هفته در هوش مصنوعی: OpenAI رقبای عمیقی را در Anthropic و Musk جذب می کند

همگام شدن با صنعتی که به سرعت هوش مصنوعی در حال حرکت است، امری دشوار است. بنابراین تا زمانی که یک هوش مصنوعی بتواند این کار را برای شما انجام دهد، در اینجا خلاصه‌ای مفید از داستان‌های هفته گذشته در دنیای یادگیری ماشین، همراه با تحقیقات و آزمایش‌های قابل‌توجهی است که به تنهایی پوشش نداده‌ایم.

بزرگ‌ترین خبر هفته گذشته (ما مودبانه داستان Anthropic خود را از بررسی خارج می‌کنیم) اعلام Bedrock، سرویس آمازون بود که راهی برای ساخت اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی از طریق مدل‌های از پیش آموزش دیده از استارت‌آپ‌ها از جمله AI21 Labs، Anthropic و Stability AI ارائه می‌کند. Bedrock که در حال حاضر در «پیش‌نمایش محدود» موجود است، دسترسی به Titan FM (مدل‌های پایه)، خانواده‌ای از مدل‌های هوش مصنوعی که توسط آمازون آموزش داده شده‌اند را نیز ارائه می‌دهد.

کاملا منطقی است که آمازون بخواهد یک اسب در مسابقه هوش مصنوعی مولد داشته باشد. به هر حال، بر اساس تحقیقات گراند ویو، بازار سیستم‌های هوش مصنوعی که متن، صدا، گفتار و موارد دیگر تولید می‌کنند تا سال 2030 می‌تواند بیش از 100 میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

اما آمازون انگیزه ای فراتر از به دست آوردن بخشی از یک بازار جدید در حال رشد دارد.

در مقاله اخیر Motley Fool، TImothy Green شواهد قانع‌کننده‌ای ارائه کرد که نشان می‌دهد کسب و کار ابری آمازون ممکن است کند شود، این شرکت رشد درآمد سالانه 27 درصدی را برای خدمات ابری خود در سه ماهه سوم 2022 گزارش کرد، اما این افزایش به اواسط 20 درصد کاهش یافت. نرخ تا پایان سه ماهه در همین حال، حاشیه عملیاتی برای بخش ابری آمازون در سه ماهه مشابه نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش داشت که نشان می‌دهد آمازون خیلی سریع گسترش یافته است.

آمازون به وضوح امید زیادی به Bedrock دارد و تا آنجا پیش می‌رود که مدل‌های داخلی ذکر شده را قبل از راه‌اندازی آموزش می‌دهد – که احتمالاً سرمایه‌گذاری کم اهمیتی نبود. و مبادا کسی در مورد جدیت این شرکت در مورد هوش مصنوعی مولد شک کند، آمازون همه تخم‌های خود را در یک سبد قرار نداده است. این هفته CodeWhisperer، سیستم خود را که کد را از پیام های متنی تولید می کند، برای توسعه دهندگان مجزا ساخت.

بنابراین، آیا آمازون بخش معنی‌داری از فضای مولد هوش مصنوعی را تصاحب می‌کند و در این فرآیند، تجارت ابری خود را دوباره تقویت می‌کند؟ امید به آن زیاد است – به خصوص با توجه به خطرات ذاتی فناوری. در نهایت زمان نشان خواهد داد که گرد و غبار در هوش مصنوعی مولد می نشیند و رقبای کوچک و بزرگ ظاهر می شوند.

در اینجا سایر عناوین مورد توجه هوش مصنوعی در چند روز گذشته آمده است:

  • دنیای گسترده و گسترده مقررات هوش مصنوعی: به نظر می رسد هرکسی ایده های خود را در مورد نحوه تنظیم هوش مصنوعی دارد، و این به معنای حدود 20 چارچوب مختلف در هر کشور بزرگ و منطقه اقتصادی است. ناتاشا با این فهرست جامع (در حال حاضر) از چارچوب‌های مقررات (از جمله ممنوعیت‌های کامل مانند ChatGPT ایتالیا) و تأثیرات بالقوه آنها بر صنعت هوش مصنوعی که در آن قرار دارند، عمیقاً وارد ماجرا می‌شود. با این حال، چین کار خود را انجام می دهد.
  • ماسک از OpenAI استفاده می کند: ایلان ماسک که از برچیدن توییتر راضی نیست، ظاهراً در حال برنامه ریزی برای مقابله با متحد سابق خود OpenAI است و در حال حاضر تلاش می کند پول و افراد لازم برای این کار را جمع آوری کند. این میلیاردر پرمشغله ممکن است از منابع چندین شرکت خود استفاده کند تا کار را تسریع کند، اما دلیل خوبی وجود دارد که نسبت به این تلاش شک داشته باشیم. می نویسد.
  • فیل در اتاق: بر اساس اسناد شرکت به دست آمده توسط TechCrunch، استارتاپ تحقیقاتی هوش مصنوعی Anthropic قصد دارد در دو سال آینده بالغ بر 5 میلیارد دلار برای مقابله با OpenAI رقیب و ورود به بیش از دوجین صنعت بزرگ جمع آوری کند. در این اسناد، آنتروپیک می‌گوید که قصد دارد یک «مدل مرزی» بسازد – که به طور آزمایشی «Claude-Next» نامیده می‌شود – 10 برابر قوی‌تر از قوی‌ترین هوش مصنوعی امروزی، اما این به یک میلیارد دلار هزینه در 18 ماه آینده نیاز دارد. .
  • چت بات خود را بسازید: اپلیکیشنی به نام Poe اکنون به کاربران اجازه می دهد چت ربات های خود را با استفاده از دستورات ترکیب شده با یک ربات موجود، مانند ChatGPT OpenAI، به عنوان پایه بسازند. پو برای اولین بار در ماه فوریه به صورت عمومی راه اندازی شد، پو جدیدترین محصول سایت پرسش و پاسخ Quora است که مدت هاست به جستجوگران وب پاسخ هایی برای بیشترین سوالات گوگل ارائه می دهد.
  • فراتر از انتشار: اگرچه ممکن است مدل‌های انتشار که توسط ابزارهای محبوبی مانند Midjourney و Stable Diffusion استفاده می‌شوند، بهترین به نظر برسند، چیز بعدی همیشه در راه است – و OpenAI ممکن است با «مدل‌های سازگاری» به آن ضربه زده باشد، که می‌تواند کارهای ساده را انجام دهد. دوین گزارش می دهد که مرتبه قدر سریعتر از DALL-E است.
  • یک شهر کوچک با هوش مصنوعی: اگر یک شهر مجازی را با هوش مصنوعی پر کنید و آنها را رها کنید چه اتفاقی می افتد؟ محققان استنفورد و گوگل در آزمایش اخیری که شامل ChatGPT بود به دنبال یافتن این موضوع بودند. تلاش آن‌ها برای ایجاد یک «شبیه‌سازی باورپذیر از رفتار انسانی»، از نظر ظاهری، موفقیت‌آمیز بود – 25 هوش مصنوعی مجهز به ChatGPT در تعاملات خود به طرز شگفت‌آوری شبیه انسان بودند.
شبیه سازی تعاملی رفتار انسان

اعتبار تصویر: گوگل / دانشگاه استنفورد

  • هوش مصنوعی مولد در شرکت: در یک قطعه برای TC+، رون می نویسد که اگر فناوری هایی مانند ChatGPT در برنامه های سازمانی که مردم به طور روزانه از آنها استفاده می کنند به کار گرفته شود، چگونه می تواند تحول آفرین باشد. با این حال، او خاطرنشان می‌کند که رسیدن به آنجا مستلزم خلاقیت برای طراحی رابط‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به شیوه‌ای زیبا است، به طوری که احساس پیچ و مهره‌ای در آنها ایجاد نشود.

یادگیری ماشینی بیشتر

اعتبار تصویر: متا

متا یک آزمایش پرطرفدار را به صورت متن باز ایجاد کرد که به مردم اجازه می داد نقاشی های افراد را، هر چند خام، متحرک کنند. این یکی از آن برنامه های غیرمنتظره فناوری است که هم لذت بخش و در عین حال کاملاً بی اهمیت است. با این حال، مردم آنقدر آن را دوست داشتند که متا اجازه می‌دهد تا کد رایگان اجرا شود تا هر کسی بتواند آن را در چیزی بسازد.

یکی دیگر از آزمایش‌های متا، به نام Segment Anything، به طرز شگفت‌آوری سر و صدای زیادی به پا کرد. LLM ها در حال حاضر آنقدر داغ هستند که به راحتی می توان دید کامپیوتر را فراموش کرد – و حتی در آن زمان، بخش خاصی از سیستم که اکثر مردم به آن فکر نمی کنند. اما تقسیم بندی (شناسایی و ترسیم اشیاء) بخش فوق العاده مهمی از هر برنامه کاربردی ربات است، و همانطور که هوش مصنوعی همچنان به “دنیای واقعی” نفوذ می کند، مهم تر از همیشه است که بتواند … خوب، هر چیزی را تقسیم بندی کند.

اعتبار تصویر: متا

پروفسور استوارت راسل قبلاً مرحله TechCrunch را زیبا کرده است، اما مکالمات نیم ساعته ما فقط سطح میدان را خراش می دهد. خوشبختانه این مرد به طور معمول در مورد این موضوع سخنرانی می کند و صحبت می کند و کلاس هایی دارد که به دلیل آشنایی طولانی مدت او با آن بسیار اساسی و جالب است، حتی اگر نام های تحریک آمیزی مانند “چگونه اجازه ندهیم هوش مصنوعی دنیا را نابود کند.”

شما باید این ارائه اخیر را که توسط یکی دیگر از دوستان TC، کن گلدبرگ معرفی شده است، بررسی کنید: