هدف Getaround این است که پلتفرم اشتراک خودرو را با خرید HyreCar افزایش دهد

شرکت اشتراک‌گذاری خودرو همتا به همتا، Getaround روز پنجشنبه اعلام کرد دارایی‌های HyreCar، یکی دیگر از بازارهای اشتراک‌گذاری خودرو، را به قیمت 9.45 میلیون دلار خریداری خواهد کرد. Getaround انتظار دارد تا 75 میلیون دلار از ارزش رزرو ناخالص سالانه نرخ اجرا را از این معامله به دست آورد، که به گفته این شرکت به سودآوری EBITDA تعدیل شده مثبت کمک خواهد کرد.

سام زید، مدیرعامل و موسس Getaround در بیانیه‌ای گفت: «در این قیمت خرید، ما معتقدیم که این معامله ارزش بلندمدتی قوی برای سهامداران Getaround ایجاد می‌کند.

سهام Getaround در معاملات پس از ساعت‌ها اخبار 135 درصد افزایش یافت و به 0.80 دلار رسید. این افزایش هنوز برای بازگرداندن Getaround به انطباق با بورس اوراق بهادار نیویورک کافی نبود که در ژانویه هشدار حذف از فهرست را صادر کرد زیرا قیمت سهام شرکت در یک دوره معاملاتی 30 روزه زیر 1 دلار معامله می شد.

Getaround اولین بار در ماه دسامبر پس از ادغام با یک شرکت خرید ویژه در بازارهای عمومی عرضه شد. سهام شرکت ترکیبی شروع به معامله با حدود 10 دلار در هر سهم کرد، اما به سرعت سقوط کرد. تا به امروز، سهام Getaround 96٪ از ارزش خود را از دست داده است.

از آغاز سال 2023، Getaround هشدارهای حذف جداگانه‌ای از NYSE دریافت کرده است زیرا ارزش بازار جهانی آن در یک دوره 30 روزه معاملاتی کمتر از 50 میلیون دلار بوده است و به دلیل عدم ارسال به موقع گزارش‌های سود به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده.

Getaround هنوز درآمدهای سه ماهه چهارم و سال 2022 را گزارش نکرده است، علیرغم این واقعیت که به خوبی در سه ماهه دوم سال 2023 هستیم و سایر شرکت ها اکنون درآمدهای سه ماهه اول را گزارش می کنند. سخنگوی این شرکت گفت این تاخیر به این دلیل است که Getaround “در حال نهایی کردن یک فرآیند حسابداری و حسابرسی بسیار فنی پس از SPAC” است و انتظار دارد “در هفته های آینده” گزارش دهد.

تا آن زمان، بهترین بینشی که ما از وضعیت مالی Getaround داریم، «نتایج مالی اولیه حسابرسی نشده انتخاب شده» برای سال 2022 است که این شرکت در 31 مارس به اشتراک گذاشت، که می گوید Getaround سال را با 64.3 میلیون دلار نقد و معادل نقدی به پایان رساند. این پول احتمالاً برای تأمین مالی خرید HyreCar استفاده خواهد شد. Getaround گفت که هزینه استارتاپ را با پول نقد پرداخت خواهد کرد و انتظار دارد که معامله در 16 می بسته شود.

Getaround در طول تاریخ یک استراتژی مقیاس‌پذیری تهاجمی را دنبال می‌کرده است که به آن شبکه‌ای داده است که ادعا می‌کند 20 برابر بزرگ‌تر از نزدیک‌ترین رقیبش است. با این حال، این مقیاس به قیمت پایداری تمام شده است. بر اساس درآمد سه ماهه سوم 2022 Getaround، درآمد این شرکت کاهش یافته و هزینه های عملیاتی در سه فصل اول سال 2022 نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

اکتساب HyreCar ممکن است به نتیجه مشابهی منجر شود و مقیاس و دسترسی به Getaround ارائه دهد و در نهایت هزینه‌های عملیات را افزایش دهد.

دارایی‌های HyreCar شامل دسترسی به جامعه ده‌ها هزار راننده گیگ است، اما این تقاضای سالم بخشی از دلیل اعلام ورشکستگی HyreCar بود. طبق گزارش‌ها، این شرکت تقاضای بیشتری نسبت به دسترسی به وسایل نقلیه داشت و تلاش می‌کرد تا با ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک با AmeriDrive، یک اپراتور ناوگان بزرگ، این مشکل را حل کند. این معامله شکست خورد و به دنبال آن یک معامله اوراق قرضه 8 میلیون دلاری که هرگز بسته نشد و هزینه های حقوقی ناشی از دعاوی و تحقیقات مجموعه ای افزایش یافت. HyreCar در ماه فوریه اعلام ورشکستگی کرد.

هولمز اتو، نمایندگی کرایه خودروهای دست دوم با خرید HyreCar به قیمت 7.75 میلیون دلار موافقت کرده بود، اما Getaround در حراج اوایل این هفته از شرکت پیشی گرفت.

به گفته زید، HyreCar دارایی‌های دیگری از جمله داده‌های کاربر گسترده و راه‌حل‌های مدیریت ریسک قوی را به میز آورده است. ما به چگونگی کمک خرید به هزینه‌های مالی و عملیاتی Getaround در بلندمدت نگاه خواهیم کرد.